طرح هفته نامه اکونومیست برای آفریقای کرونازده


«اکونومیست»، هفته نامه انگلیسی در طرحی سیاه، نقشه آفریقا را در حالی منتشر کرده است که ویروس‌های کرونا آن را، سوراخ سوراخ کرده‌اند.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، دیگر اخبار امروز (۱۹ بهمن ماه) به شرح زیر است:

_ «گاردین»، روزنامه انگلیسی نوشته است: ارتش میانمار، دسترسی به اینترنت را قطع کرده است. این در حالی است که هزاران تن در اعتراض به کودتا به خیابان ها آمدند. با این شعار مردم علیه کودتای نظامی اعتراض دارند. یک هفته بحران در میانمار.

_ «یو اس ای تودی»، روزنامه آمریکایی نوشته است: جو بایدن می‌گوید معتقدم ترامپ نامتعادل، نباید به اسناد طبقه‌بندی‌شده دسترسی داشته باشد. برخی از اسناد پس از پایان دوره رئیس جمهوری در آمریکا، به او داده می‌شود. جو بایدن در مورد ترامپ این را پرخطر می‌داند.

_ «اکونومیست» در طرحی سیاه، نقشه آفریقا را در حالی منتشر کرده است که ویروس‌های کرونا آن را، سوراخ سوراخ کرده‌اند. انگار گلوله‌های مرگبار. نوشته این طرح می‌گوید: همه‌گیری ویروس کرونا، آفریقای رو به رشد را در هم می‌شکند. آفریقا به واکسن و به وام و کمک نیاز دارد. در نگاهی دیگر، فایننشال تایمز می‌نویسد: جو بایدن عربستان سعودی را درباره جنگ یمن هشدار داده است. جنگ عربستان علیه یمن، بدون سلاح‌های آمریکا، تاوان سنگینی خواهد داد.

_ «لوفیگارو» نیز در گزارشی سیاسی از کودتای میانمار گفته است که ارتش چرا دست به کودتا زد. 

منبع اکونومیست

_ «اکونومیست» نیز در این زمینه نوشته است: با کنترل کامل میانمار از سوی نظامیان، صداهایی از اعتراض در خیابان‌های یانگون به گوش می‌آید. این که یک کودتا بدتر از کووید است. در پنجاه سال گذشته، میانماری‌ها سه کودتا را شاهد بوده‌اند.

_ «له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی گفته است: وزیر خارجه آمریکا، در نخستین تلفن خود به سیاست‌های تجاری چین تاخت. آنتونی بلینکن می‌گوید: واشنگتن تجاوزهای منطقه‌ای و تجاری چین را  سخت نظاره می‌کند. حضور چین در دریای جنوبی، نگران کننده است.

* از حاشیه خبرها:

بخش علمی نشریه نشنال جئوگرافیک می‌گوید: پژوهشگران در جستجوی یافتن جایگزینی برای سیستم دفاعی بدن آدم‌هایی هستند که از این بابت، ضعیفند. پژوهشگران می‌خواهند به کمک میلیون‌ها انسانی بیایند که نمی توانند واکسینه شوند. یعنی آدم‌هایی که سیستم دفاعی بدن آنها، چنان ضعیف است که قادر به تحمل واکسن ضد کرونا نیست. میلیون‌ها تن از این آدم‌ها فاقد سیستم دفاعی توانمند در مقابله با کرونا هستند. بیماران سرطانی، روماتیسمی حاد و بیماران پیوندی که نیاز به توجه بیشتر به سیستم دفاعی دارند از جمله آنها هستند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا