تدوین سند همکاری ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
فرشاد مهدیپور در نشست همافزایی با معاون روابط عمومی و رسانه ارتش با اشاره به ظرفیتهای رسانهای موجود در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با ارتش افزود: میتوان زمینههای سند تفاهمنامه همکاری جدید را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف کرد.
به گزارش روابطعمومی ارتش، فرشاد مهدیپور، معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن بازدید از پایگاه اطلاعرسانی ارتش، مرکز اسناد، استودیو گروه تلویزیونی و اداره فضای مجازی در نشست هماندیشی با معاون روابطعمومی و رسانه ارتش حاضر شد.
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضمن خیر مقدم به مهدیپور و همراهان، بر ضرورت تعامل اثربخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان متولی امور رسانهای، فرهنگی و تبلیغی در ارتش تأکید و از اقدامات و توجهات این وزارتخانه در حوزههای مختلف فرهنگی، هنری، تبلیغی و رسانهای تقدیر کرد.
همچنین در این نشست که تعدادی از مدیران معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و اسلامی و روابط عمومی و رسانه ارتش حضور داشتند، فرشاد مهدیپور با اشاره به ظرفیتهای رسانهای موجود در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با ارتش افزود: میتوان زمینههای سند تفاهمنامه همکاری جدید را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف کرد.
وی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را داریم که در حوزه رسانههای خارجی و داخلی و همچنین آموزش و پژوهش رسانهای با ارتش همکاریهای لازم را داشته باشیم، افزود: یکی از مواردی که میتوان به آن اشاره کرد، همکاری رسانهها با ارتش برای نمایش اقتدار و توانمندیهای ارتش به مردم عزیزمان است.
مهدیپور ادامه داد: در حوزههای آموزش و تخصصهای موجود و مورد نیاز همچون، سواد رسانهای و مبارزه با اخبار جعلی، تجربه مدیریت در فضای مجازی، آموزشهای مهارتی و مهارتهای کمپینسازی که امروز نیاز ضروری جامعه محسوب میشود، ارتش میتواند در برگزاری این دورههای آموزشی با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاریهای بسیار مؤثری داشته باشد.
.
سرهنگ سیدحسن ابوترابی، معاون روابطعمومی و رسانه ارتش در این نشست ضمن قدردانی از حضور معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران همراه در مجموعه معاونت روابط عمومی و رسانه ارتش، سطح همکاری ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بسیار وسیع و متنوع عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم مأموریتهای متعدد رسانهای معاونت روابط عمومی و رسانه ارتش به عنوان تنها مرجع و متولی اقدامات رسانهای در ارتش جمهوری اسلامی ایران، تعامل بیش از پیش با معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینههای مختلف بویژه در حوزه بهرهگیری از ادارات کل مطبوعات داخلی، رسانههای خارجی، دفتر تبلیغات و دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها برای ارائه این مأموریتها به جوامع داخلی و خارجی امری ضروری است.
وی ارائه مشاوره در زمینه جریانسازی امور رسانهای ارتش، حمایت و پشتیبانی از پایگاه اطلاعرسانی ارتش و نشریات داخلی آجا، مطلعساختن نهادهای تصمیم ساز نسبت به مأموریتهای ارتش، بومی سازی کتب آموزشی تخصصی، حمایت از طرحهای پژوهشی ارتش با موضوع رسانه، برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی تخصصی برای فرماندهان، کارکنان، خانوادهها و سربازان و عضویت یکی از مدیران یا مشاوران این معاونت در شورای عالی رسانهای ارتش را از زمینههای همکاری معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت روابط عمومی و رسانه ارتش برشمرد و بر ضرورت انعقاد سند تفاهمنامه همکاری ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد.
سرهنگ ابوترابی با بیان اینکه انتظار ارتش این است که رسانههای داخلی و خارجی کشور همکاری بیشتری برای پوشش اخبار مربوط به دستاوردهای ارتش داشته باشند، گفت: آگاهسازی جامعه در حوزههای مختلف مربوط به ارتش و رفع دغدغههای موجود در جامعه میتوان از ظرفیت رسانههایی همچون ساخت فیلم، مستند و فضای مجازی استفاده کرد.