محکومیت ترور خبرنگار فلسطینی توسط رییس کل باشگاه مدیریت رسانه یونسکو


رییس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران با صدور بیانیه‌ای ترور را محکوم کرد و خواستار اقدامات بین المللی برای دفاع از حقوق اصحاب رسانه در مواجه با اقدامات حذفی علیه آن‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونکسو ایران، دکتر علی نوریجانی در این بیانیه اظهار داشته است: «ترور شیرین ابوعاقله و تمام خبرنگارانی که حین انجام رسالت آگاهی رسانی مورد حمله و آسیب قرار می‌گیرند، جنایتی زشت و نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین المللی و تجاوزنمایان به آزادی رسانه‌ها، آزادی بیان و حق ملت‌ها در کسب اطلاعات است. اقدامی که تا امروز خیل انبوهی از خبرنگار، عکاس و تصویربردار آسیب دیده از جنگ‌ها و تجاوزها را بر جای گذاشته است.

این درحالی است که براساس قوانین بشردوستانه بین المللی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و اشخاصی که مأموریت‌های شغلی خطرناک را در مناطق دارای درگیری نظامی ایفا می‌کنند، غیرنظامی قلمداد و احترام و حمایت از آنان لازم و ضروری اعلام شده است.

بر این اساس مجامع رسانه‌ای دنیا باید نسبت به این مقوله سکوت نکرده و ضمن محکومیت آن، خواستار پاسخگویی مرتکبان و مسببان چنین جنایاتی شوند.

کمیته عکاسان و خبرنگاران آسیب دیده از جنگ که ذیل این باشگاه تشکیل شده آمادگی نمایندگی رسانه‌های داخلی و منطقه‌ای را جهت پیگیری حقوقی چنین رفتارهای خشنی علیه اصحاب رسانه را دارد.

به امید پایان چنین رویه‌هایی علیه اصحاب رسانه در تمام دنیا و برقرای صلح منبعث از حذف زورگویی های بین المللی.»

شیرین ابوعاقله ـ خبرنگار جنگ در فلسطین بود که ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۱۱ می ۲۰۲۲) درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری بود، مورد هدف نیروهای این رژیم قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا