شهید حاج قاسم سلیمانی برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان



شبکه هیسپان تی وی به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مستند تولیدی «بغداد ۱:۲۰» را روی آنتن می برد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، این مستند به کارگردانی روح الله محقق، تلاش های حاج قاسم سلیمانی برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با  گروه های تروریستی در کشورهای مختلف را روایت می کند و به تبیین جایگاه این شهید والامقام از نگاه کارشناسان، همرزمان و دوستان وی می پردازد.

روح الله محقق، تهیه کننده «بغداد ۱:۲۰» درباره این مستند اظهار کرد: در این مستند سه قسمتی، پژوهشگر آرژانتینی به نام سهیل اسعد در خصوص سردار سلیمانی و شناخت شخصیت ایشان به پژوهش می پردازد. وی در این راستا به سراغ مسئولان کشوری و لشگری، همرزمان و دوستان شهید سلیمانی می رود تا از زبان آن ها، ابعاد شخصیتی و عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی را به مخاطبان اسپانیایی زبان بشناساند.

وی ادامه داد: ما در این مستند به نقش آمریکا  و حضور این کشور در منطقه و جنگ عراق می پردازیم و به نحوه پیدایش گروه تروریستی داعش در منطقه می پردازیم. همچنین در «بغداد ۱:۲۰» به علت حضور حاج قاسم در کشور سوریه و عراق و مقابله با گروه های تکفیری-تروررستی پرداخته می شود.
محقق عنوان کرد: در ادامه بحث ترورحاج قاسم و یارانش در عراق و همچنین این موضوع که چرا آمریکایی ها حاج قاسم را به شهادت رساندند، بررسی می شود و از نظرات کارشناسان و همرزمان این شهید همچون حسین اکبری کارشناس مسائل خاورمیانه، حسین امیر عبداللهیان معاون سابق وزیر امور خارجه، سردار محمدرضا حسنی سعدی مدیر کال سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، سردار حسن رحیمی و سرهنگ مهدی صدفی از همرزمان شهید سلیمانی بهره گرفته می شود.

تهیه‌کننده «بغداد ۱:۲۰» گفت: در این مستند علاوه بر نمایش تصاویر و ویدیوهایی از تشییع میلیونی پیکر این شهید در ایران و پرداخت به موضوع انتقام، سهیل اسعد به کرمان سفر خواهد کرد و علاوه بر حضور بر سر مزار این شهید، نظرات مردم را در خصوص سردار سلیمانی جویا می شود.

مستند «بغداد ۱:۲۰» در سه قسمت از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. قسمت اول روز شنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۰۳:۳۰ پخش و تکرار آن در ساعت ۸ و ۱۴ بازپخش می شود.

قسمت دوم یکشنبه، ساعت ۰۵:۳۰ و بازپخش آن در ساعت ۸ و ۱۴ روی آنتن می رود و قسمت سوم نیز روز دوشنبه ساعت ۰۳:۳۰ پخش و تکرار آن در ساعت ۸ و ۱۴ برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان در سراسر جهان بازپخش می شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا