برنامه های انتخاباتی تلویزیون را بشناسید



در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، معاونت سیما در آغازین روزهای وقوع سانحه شهدای خدمت با راه اندازی ستاد انتخابات سیما، دبیرخانه و تشکیل کمیته های هشت گانه تمهیدات رسانه ای و اقدامات اجرایی معاونت سیما درباره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات سیما، شبکه های تلویزیونی و مراکز تولیدی سیما برنامه های انتخاباتی شان را مشخص کردند. 

برنامه های انتخاباتی شبکه های سیما به شرح زیر است:

 شبکه یک

برنامه «جریان» هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.

همچنین برنامه «پایش» با حضور نامزدهای انتخاباتی ساعت ۲۲ و ۴۵ روی آنتن می رود.

برنامه «صبح بخیر ایران» هم هر روز ساعت ۶ صبح با رویکرد انتخاباتی پخش می شود.

مستندهای «سفر استانی شهید جمهور» هر روز ساعت ۱۹ در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

۵ مناظره حدود ۴ ساعته زنده هم از شبکه یک سیما پخش می شود. همچنین برنامه «با مردم» با حضور نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

شبکه دو

ویژه برنامه «زمانه» با محوریت موضوع انتخابات ریاست جمهوری هرشب حوالی ساعت ۲۳ پخش می‌شود. این برنامه به میزبانی المیرا شریفی مقدم به بررسی و مرور آخرین خبرها و گفتگوهای داغ انتخاباتی می پردازد.

برنامه های «صبحانه ایرانی»، «پاورقی» و «نوسان» ساعات ۷ ، ۱۹ و ۴۵ و ۲۱ نیز با رویکرد انتخابات روی آنتن می روند.

برنامه «خط سوم» هم به صورت زنده با حضور نماینده نامزدهای انتخاباتی حول ایده‌های اصلی آنها درباره موضوعات مهم حوزه زنان و خانواده حوالی ساعت ۲۳ روی آنتن می رود.

شبکه سه 

برنامه «سیاست خارجه» از پنجشنبه، ۲۴ خرداد تا چهارشنبه، ۳۰ خرداد با حضور کاندیداهای ریاست جمهوری از ساعت ۱۴ و ۳۰ تا ۱۶ روی آنتن می رود.

همچنین برنامه «سلام صبح بخیر» در این ایام با رویکرد انتخابات روی آنتن می رود.

شبکه چهار

مجموعه برنامه‌ گفتگو محور «مادرم ایران» درباره مسائل و چالش های کشور با حضور فرهیختگان روستایی و معلمان از شبکه چهار پخش می شود.

«مادرم ایران» روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۷ به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه چهار پخش می شود.

«تقاطع» نیز برنامه‌ای زنده و گفت‌وگو محور است که به مدت ۱۶ شب، هر شب ساعت ۲۲:۳۰ تا دو روز مانده به انتخابات از شبکه چهار پخش می شود.

شبکه نسیم

شبکه نسیم با ویژه برنامه های «نسیما»، «نسیمی شو» و «نسیم آرا» انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری را پوشش می دهد.

دوربین مخفی «نسیما» هم به موضوع انتخابات می پردازد.

همچنین بخش های برنامه «نسیمی شو» به انتخابات چهاردهم خواهد پرداخت و برنامه «نسیم آرا» با پخش زنده انتخابات در روز هفتم و هشتم تیر ماه از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.

شبکه تهران

برنامه زنده «تهران 20» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ با حضور نمایندگان هر نامزد و پرداخت به برنامه های آنها در مورد مسائل کلان استان تهران روی آنتن می رود.

برنامه های «سلام تهران» و «به خانه بر می گردیم» هم با رویکرد انتخابات روی آنتن می رود.

«در شهر» و «در استان» با ارتباط زنده در روز برگزاری انتخابات به گزارش و پوشش تصویری برگزاری انتخابات در پایتخت و شهرستان های استان تهران می پردازد. همچنین پخش برنامه به صورت زنده در روز انتخابات از دیگر تدارکات این شبکه است.

شبکه آموزش

شبکه آموزش با برنامه های «دوربین 7» و «مثبت آموزش» هم با رویکرد انتخاباتی روی آنتن می روند.

برنامه های «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در پانزده دقیقه پایانی هر ساعت و «دوربین 7» هر روز حوالی ساعت ۱۲ و ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ از شبکه آموزش سیما پخش می شوند.

شبکه قرآن و معارف

برنامه گفت وگو محور «آرمان» با حضور کارشناسان مختلف به تبیین و بررسی دیدگاه های کاندیداها در خصوص موضوعات فرهنگی و معارفی می پردازد. این برنامه هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ پخش می شود.

برنامه «بینا» با موضوع مردم سالاری دینی و انتخاب حکیمانه با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی روزهای یک شنبه و سه شنبه ساعت ۲۱ و ۳۰ بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

در برنامه گفت وگو محور «مهنا» از اول تیر ماه در جدول پخش این شبکه قرار می گیرد.

همچنین پوشش حضور مردم در شعبات مختلف رای گیری در روز ۸ تیر به صورت زنده پخش می شود.

پخش مستندهای مختلف در باب انتخابات و میان برنامه های تبلیغاتی از دیگر برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما درباره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

شبکه نمایش

شبکه نمایش با پخش فیلم هایی با موضوع انتخابات با مخاطبان خود همراه است.

همچنین میان برنامه ها و زیرنویس های انتخاباتی نیز روی آنتن شبکه نمایش می رود.

شبکه افق

برنامه های «به افق فلسطین» هر روز ساعت ۲۰ و «جهان آرا» روزهای زوج ساعت ۲۲ به انتخابات می‌پردازند.

همچنین برنامه «شهید جمهور» نیز با بررسی فرد اصلح به موضوع انتخابات ورود پیدا می کند. این برنامه روزهای فرد ساعت ۲۲ پخش می شود.

پخش مستندهایی متناسب با انتخابات نیز در دستور کار شبکه افق قرار دارد.

شبکه سلامت

شبکه سلامت با برنامه های گفتگو محور و زنده «مثبت سلامت» و «کشیک سلامت» ساعت ۱۳:۳۰ و ۲۰ با حضور نماینده کاندیداهای ریاست جمهوری روی آنتن می رود.

همچنین برنامه «مناظره» کاندیداهای ریاست جمهور با رابط ناشنوایان به صورت زنده از شبکه سلامت سیما نیز پخش می شود.

شبکه مستند

مجموعه مستند ۲۸ قسمتی «آن سوی سفر» هر روز ساعت ۱۹ پخش می شود.

مجموعه مستند ۱۲ قسمتی «انتخاب خدمتگزار» هر روز ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.

مستند «گشت آورد» که گشت زنی برای بررسی مسائل و دغدغه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز کشور و ارائه راه حل برای آنهاست. این مستند پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰، جمعه ساعت ۱۲:۳۰ و دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود.

مجموعه مستند «مناظره» که به تاریخچه فرآیند و بررسی آداب و رسوم مناظرات گروه ها و احزاب مختلف بعد از انقلاب می‌پردازد، روزهای زوج ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

مستند کوتاه «آق سو، شعبه ۲۳» روایتی درباره ارسال صندوق های آرای رأی به مناطق کوهستانی و صعب العبور که اهمیت و تاثیر گذاری بسزایی در رأی های مردمی را نشان می‌دهد، در مرحله آماده سازی پخش می‌باشد.

مستند «تمرین برای حضور» درباره انتخابات دانش آموزی در مدارس سراسر کشور که فضایی دغدغه مند و شاد برای تربیت نسل آینده کشور در نظر گرفته شده است، آماده پخش است.

مستند «شناسنامه» به بررسی چگونگی ثبت وقایع حیاتی در تاریخ ایران و همچنین نقش «شناسنامه» به عنوان مهم‌ترین سند هویتی هر شخص در جامعه می‌پردازد که برای پخش مرحله آماده سازی و پخش می‌باشد.

همچنین میان برنامه هایی شامل بیانات حضرت امام رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره شرکت مردم در انتخابات، نماهنگ های ملی و انتخاباتی و… برای پخش در نظر گرفته شده است.

شبکه ورزش

برنامه زنده «دست اول» با موضوع انتخابات در حوزه ورزش ساعات ۱۵ و ۲۰ پخش می شود.

همچنین «کادر فنی» روزهای سه شنبه و چهارشنبه حوالی ساعت ۱۸ و میان برنامه های «ایران قهرمان» در ایام انتخابات روی آنتن شبکه ورزش می رود.

شبکه امید

برنامه «پای کار ایران» به تهیه کنندگی علی بازی از شنبه، ۲۶ خرداد تا جمعه، ۸ تیر و روز انتخابات روی آنتن شبکه امید می رود. این برنامه هر شب ساعت 23 با اجرای صادق تربتیان و علی مرادخانی پخش می شود.

برنامه «اولی ها» با نگاهی طنز به اهمیت مسئولیت اجتماعی و سواد سیاسی نوجوانان نسبت به اولین و مهم‌ترین انتخاب آنها در شکل گیری سرنوشت ایران اسلامی می پردازد.

این برنامه هر روز ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه، ۱۹ و ۴۵ و ۲۳ و ۴۵ پخش می شود.

مجموعه مستند «سفر قند 5» با موضوع انتخابات در ۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۱ پخش می شود. همچنین انیمیشن های «ماجراهای آقای شهروندی»، «انتخاب من» و «شکرستان تی وی» نیز با موضوع انتخابات در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

برنامه «ایران سرود» با پخش سرودهای ملی، میهنی گروه های سرود سرار کشور و توجه به اقوام ایرانی و فرهنگ بومی و محلی هر شب ساعت ۲۱ و ۴۵ روی آنتن می رود.

برنامه زنده «چله خدمت» نیز هر روز ساعت ۱۹ با موضوع اهمیت خدمت به کشور و خادمان نوجوان روی آنتن می رود.

مرکز تولید و فنی سیما

مرکز تولید و فنی سیما به عنوان بازوی اجرایی ستاد انتخابات معاونت سیما با آماده سازی، تجهیز و به روز رسانی فنی استودیوهای تلویزیونی، در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه های انتخاباتی شامل مناظره های تلویزیونی، میزگردهای تخصصی و سایر برنامه ها، اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

این مرکز با برنامه ریزی دقیق و بر اساس زمان بندی مهندسی شده اقدامات جهادی در کوتاه ترین زمان را در راستای آماده سازی استودیوها انجام داده است که شامل ساخت و اجرای دکورهای مناظره و برنامه های انتخاباتی و مراسم قرعه کشی، برگزاری جلسات هماهنگی، تجهیزات لازم جهت به روز رسانی زیرساخت استودیوهای مرتبط با انتخابات، احداث اتاق های گریم و بسیاری اقدامات دیگر است.

مرکز سیمرغ

طبق اعلام ستاد انتخابات سیما مرکز سیمرغ متولی تولید برنامه میزگردهای تخصصی درباره انتخابات شده است.

در میزگردهای تخصصی برای هر نامزد، سه میزگرد تشکیل می شود که در هر میزگرد، سه کارشناس در حوزه تخصصی با نامزد مورد نظر گفتگو می کند و نظرات و برنامه ریزی های آن نامزد را در آن موضوع تخصصی مورد چالش قرار می دهند.

محور های موضوعی پیش بینی شده برای میزگرد ها، شامل موضوعات اقتصادی، فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی است.

استودیوهای این میزگردها تپه صبا بوده و مرکز سیمرغ به محض اعلام ماموریت، با هماهنگی مرکز تولید و فنی سیما به آماده سازی استودیو و نصب دکور با توجه به فرصت کم موجود پرداخته است.

در حوزه محتوایی مسئولیت این میزگردها با ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما با کمک و همراهی معاونت سیما است. به لحاظ این که در این سال ها معاونت سیما برنامه های تخصصی در این سه موضوع داشته است، مقرر شد که برنامه ها در ذیل عناوین شاخص اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ـ اجتماعی این معاونت در شبکه های مختلف قرار بگیرد. به همین جهت در حوزه اقتصادی برنامه «پایش» شبکه یک، در حوزه فرهنگی ـ اجتماعی برنامه «خط سوم» شبکه دو و در حوزه سیاسی شبکه سه با تمرکز بر مواضع و نظرات برنامه های نامزدها در حوزه سیاست خارجی مطابق با کنداکتور مصوب روی آنتن می روند.

مرکز آثار کوتاه سیما (تاک)

تولید محتوای مرتبط با انجام انتخابات زود هنگام، تولیدات دستاوردهای گوناگون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تولیدات مربوط به دستاوردهای دوران کوتاه ریاست جمهوری رئیس جمهور شهید برای نشان دادن مسیر صحیح، کلیپ های سخنان رهبری، آنونس های جامع و آثار تهییجی از محورهای این مرکز برای تولیدات کوتاه می باشد.

تولیدات انجام شده برای انتخابات زود هنگام شامل اینفوگرافی «اصل 131 قانون اساسی و مطلع دستور مقام معظم رهبری به معاون اول رئیس جمهور برای ادامه کار دولت و انجام انتخابات» و موشن گرافی شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در قانون اساسی برای پخش در زمان ثبت نام داوطلبان؛ تولیدات انجام شده برای دستاوردهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شامل موشن گرافی «همچنین ایران» و مجموعه نماهنگ های «ایران است اینجا» و تولیدات انجام شده برای دستاوردهای دوران کوتاه ریاست جمهوری رئیس جمهور شهید شامل دو مجموعه «این راه ادامه دارد» از تولیدات مدیریت آثار کوتاه در قالب کلاژموشن و «ماجرای های امید» با همکاری شورای اقتصاد سیما در قالب موشن گرافی که با هدف نمایش دستاوردهای دولت سیزدهم در حال تولید است، می باشد.

«کلیپ های سخنان رهبری»، آنونس های جامع معرفی برنامه های منتخب مرتبط با انتخابات و آثار تهییجی دیگر مواردی از محورهای تولید در این مرکز برای ایام انتخابات به شمار می آیند.

مرکز صبا

پویانمایی هایی با مضمون انتخابات و تاثیر مشارکت حداکثری در سرنوشت مردم که در مرکز پویانمایی صبا تهیه و تولید شده اند، از شبکه های سیما پخش می شود.

پویانمایی های «ماجراهای آقای شهروندی»، «آقا معلم و بچه ها»، «شکرستان» و «انتخاب من» ویژه انتخابات پخش می شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا