انتظار دولت از رسانه‌ها، امیدآفرینی و ارتقای اعتماد مردم به نظام است



ایسنا/قزوین استاندار قزوین در دیدار با مدیران رسانه گفت: در حال حاضر امیدآفرینی و ارتقای اعتماد مردم به نظام را از رسانه‌ها انتظار داریم و ما نیز به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی هستیم و هیچکس نافی ضرورت اصلاح وضع موجود نیست و همه باید برای این امر تلاش کنیم.

محمدمهدی اعلایی شب گذشته ۱۸ دی ۱۴۰۰ در جلسه‌ای سه ساعته با حضور مدیران رسانه‌های استان قزوین که در سالن جلسات باغستان‌های استان قزوین برگزار شد، ابتدا دغدغه مدیران رسانه‌ها را شنید و سپس بیان کرد: خوشبختانه استان پیشینه و ریشه قدیمی در حوزه رسانه دارد و خیلی از رسانه‌های ما جزو اولین‌ها در تاریخ هستند؛ رسانه‌های مکتوب استان در حوزه اطلاع‌رسانی موفق بوده‌اند ولی هزینه بالا و نبود امکانات آن‌ها را با محدودیت مواجه کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی رسانه باید با اقدامات حمایتی توسط دستگاه‌های حاکمیتی رفع شود و با برنامه‌ریزی در مسیر پیگیری قرار بگیرد؛ ما در فضایی زیست و فعالیت می‌کنیم که سرعت تغییر و تحول در آن بالاست و هر مجموعه‌ای که از این تغییرات عقب بماند قطعاً متضرر خواهد شد.

استاندار قزوین تأکید کرد: فعالان فضای مجازی در استان قزوین باید تقویت شوند و اعتلای آن‌ها در بستر الکترونیکی و مجازی در دستور کار قرار گیرد که هزینه آن کمتر و راندمان بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: ما یک رسالت مشترک داریم و آن توجه به ظرفیت‌های استان است و هر چقدر در این مسیر همگراتر باشیم توفیق بیشتری خواهیم داشت، داشته‌های استان بسیار بیشتر از آن چیزی است که از قزوین نمود پیدا کرده‌ است و در این میان ما باید در شناساندن داشته‌ها و ظرفیت‌های قزوین تلاش کنیم.

اعلایی بیان کرد: مزیت مطلق قزوین را فرهنگ قزوین می‌دانم یعنی در کنار مزیت‌های متعددی که قزوین دارد، مزیت مطلق آن مزیت فرهنگی است و فرهنگ بستر همه موارد توسعه‌ای است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری حق رسانه‌هاست و مدیران باید پاسخگو باشند، ادامه داد: البته انتظار داریم قضاوت در مورد مسئولان در رسانه‌ها مبتنی بر واقع‌گرایی باشد تا باعث بی‌انگیزگی و آسیب دیدن روحیه زحمت‌کشان نشود.

به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی هستیم

این مسئول گفت: در حال حاضر امیدآفرینی و ارتقای اعتماد مردم به نظام را از رسانه‌ها انتظار داریم و ما نیز به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی هستیم و هیچکس نافی ضرورت اصلاح وضع موجود نیست و همه باید برای این امر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در مورد مشکلات استان باید اولویت‌گذاری‌هایی انجام شود، اظهار کرد: ما باید ضریب تبدیل آب به درآمد در استان را ارتقا دهیم. در حوزه افزایش راندمان آب و افزایش ارزش افزوده محصولات آب‌بر برنامه‌ریزی داشته باشیم، در حوزه توسعه اقتصادی باید به سمت افزایش ارزش افزوده و ارتقای بهره‌وری حرکت کنیم.

مقام عالی دولت در قزوین با اشاره به تغییرات مدیران در استان قزوین نیز گفت: در حوزه انتصابات بنای ما این است که تا حد ممکن اصل بر کارآمدی باشد تا برای ارتقای خدمات به مردم رو به جلو حرکت کنیم، در انتصابات هم بر روی لیست واحدی تمرکز نداریم و مبنای تصمیم گیری‌های ما یک لیست خاص نیست.

استاندار قزوین افزود: لیست‌های متعددی از سوی جریان‌های مختلف ارائه شده که افراد بیش از ۶۰ درصد لیست‌های ارائه شده، مشترک هستند و این نشان‌دهنده آن است که یک نگاه همگرایی برای توسعه استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت یک دولت صرفاً سیاسی نیست و به دنبال توسعه است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیاز است ریسک‌پذیری مدیران در استان افزایش یابد و از دستگاه نظارتی هم خواهش کردم که فرصت ریسک پذیری به مدیران بدهند، اگر دست و پای مدیران برای تصمیمات سخت بلرزد هرگز نمی‌توانیم تصمیمات بزرگ منجر به توسعه را بگیریم.

اعلایی در پایان تأکید کرد: هرکسی بخواهد فضای استان را به سمت فرعی کردن موضوعات و حاشیه‌دار کردن توسعه ببرد در مسیر خدمت به مردم حرکت نمی‌کند.

استفاده از ظرفیت تمام رسانه‌ها با سلایق سیاسی مختلف 

محسن رحیمی، معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل حوزه استاندار قزوین نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد مجموعه استانداری قزوین در تعامل با اصحاب رسانه، تأکید کرد: رویکرد ما در استانداری تعامل با همه رسانه‌ها خواهد بود و برای پیشبرد امور و ارائه خدمت به مردم و حل مشکلات از ظرفیت همه رسانه‌های استان با سلایق مختلف سیاسی استفاده می‌کنیم؛ همانطور که در این نشست حضور رسانه‌های مختلف با دیدگاه‌های سیاسی متفاوت به خوبی مشهود است.

وی ادامه داد: تمامی مدیران رسانه می‌توانند در یک فضای باز سیاسی با استاندار صحبت‌های صریح داشته باشند کما اینکه این اتفاق رخ داد و مدیران رسانه بدون هیچ محدودیتی مطالب و نکات خود را شفاف و با صراحت لهجه با استاندار در میان گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه یکی از ویژگی‌های این نشست، مدیریت جلسه توسط اصحاب رسانه و پیشکسوتان این عرصه بود و همه کسانی که درخواست صحبت و ارائه نظر داشتند، فرصت پیدا کردند تا نکات و مطالب خود را ارائه کنند و مشارکت جمعی و مدیریت داخلی در این بخش توسط مدیران رسانه وجود داشت.

در این نشست سه ساعته که بخش اعظم آن به صحبت‌های اهالی رسانه اختصاص یافت، بر اجرای عدالت رسانه‌ای در استان تأکید شد و بیمه و معیشت خبرنگاران، لزوم توجه به نشریات مکتوب، بهره‌گیری از ظرفیت صنایع برای حمایت از رسانه‌های استان، راه‌اندازی موزه رسانه و بسیاری از دغدغه‌های صنفی از جمله مطالبی بود که از سوی مدیران رسانه‌های استان قزوین مطرح شد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا