نخستین پیام کوتاه دنیا به حراج گذشته شد!


نگاه امروز روزنامه‌های جهان به تظاهرات قزاقستان، نیاز به نیروی کار در آمریکا، مهمانی پر حاشیه بوریس جانسون و حراج نخستین پیام کوتاه دنیا بود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، امروز یکشنبه (۱۹ دی ماه ) آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ در شرح مهمترین اخبار روزنامه‌های مهم جهان نوشته است:

آینده نامعلوم قزاقستان

نگاه روزنامه های جهان هنوز به قزاقستان است. روسیه نگران ایجاد تنش‌هایی چون اوکراین، در آنجاست. در قزاقستان می‌گویند از آغاز تظاهرات، «نظربایف» رهبر سابق قزاقستان، دیده نشده است.

نیویورک تایمز نوشت: می‌گویند، ممکن است نظربایف کشور را ترک کرده باشد. پیش بینی درباره آینده قزاقستان، دشوار است. قزاقستان، همچون بلاروس، ارمنستان، قرقیزستان و تاجیکستان، پیمان دفاعی با روسیه دارد. به این سبب با افزایش خشونت‌ها رئیس جمهوری قزاقستان خواستار حضور نیروهای صلح از سوی روسیه، برای استقرار آرامش در این کشور شد.

نیاز آمریکا به نیروی کار

نخستین پیام کوتاه دنیا به حراج گذشته شد!

نیویورک تایمز، روزنامه آمریکا، در صفحه نخست خود، به جای عکس، مجموعه نمودارهای رنگی‌ای را آورده است. با عنوانی که به شرح نمودار می‌ماند. یک ماه نرم برای آمریکا در رشد مشاغل. خبر می‌گوید: تقاضا برای جذب نیروی کار، افزایش یافته است. نیار به نیروی کار است. این یکی از اثرهای همه گیری کرونا در آن کشور است. این کمبود به نوشته این روزنامه، به سبب موج اومیکرون است که بیمارستان‌های نیویورک را غرق خود کرده است. بیماران بسیار و کارکنان کم‌اند. آمریکا در این عرصه، سردرگم مانده است.

قرنطینه شکن

نخستین پیام کوتاه دنیا به حراج گذشته شد!

میهمانی پرصدایی که بوریس جانسون در مقر نخست وزیری انگلیس، آن هم به هنگام قرنطینه کشور، برپا کرد، هنوز خبر نخست بسیاری از روزنامه‌های آن کشور است.

گاردین می‌نویسد: دومینیک کامینگز، دولتمرد پیشین انگلیس، ادعاهای تازه‌ای را درباره‌ی مهمانی شبانه بوریس جانسون عنوان کرد. او می‌گوید، مهمانیِ قرنطینه شکن نخست وزیر با بیش از هفده تن از کارکنان نخست وزیری شکل گرفت. این را مشاور عالی پیشین جانسون می‌گوید. او مدعی است آن شب گفته بود که این میهمانی به گونه‌ای قانون شکنی است، اما کسی توجه نکرد.

در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم:
حراج نخستین پیام کوتاه
ال موندو در اسپانیا نوشت: اولین «اس.ام.اس» یا پیام کوتاهی که در سوم دسامبر ۱۹۹۲ از سوی اپراتور انگلیسی ارسال شد، به حراج گذاشته خواهد شد. فروش پیام دیجیتالی خواهد بود. پیام، تکرار شدنی نیست و  قابل کپی برداری هم نیست. آخرین فروش دیجیتالی در حراج «کریستی»، یک اثر هنری توسط «بیبل» هنرمند آمریکایی بود که شصت و نه میلیون دلار به حراج رفت. نخستین پیام کوتاه دیجیتالی، پیام «کریسمس مبارک» است که «ریچارد جارویس» در تعطیلات سال ۱۹۹۲ دریافت کرده بود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا