تلاش این کودک برای فرار از خشونت بی‌نتیجه ماند!



برنامه «عکس‌های تکان دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به نمایش و بررسی قتل‌ عام مسلمانان روهینگا در میانمار اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی از پیکر بی‎جان یک کودک پناه‎جوی ۱۶ ماهۀ روهینگیایی رفته که در مرز بین بنگلادش و میانمار، در حاشیه رودخانه ناف با صورت بر روی گِل‌‎های کرانۀ رود افتاده است. این پناه‎جوی کوچک که محمد نام داشت از مسلمان روهینگیا کشور میانمار بوده که به همراه خانواده‎اش برای فرار از خشونتی که علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار می‎شود از راخین گریخته بودند، اما سرنوشت محمد، برادر سه‌ساله، مادر و دایی‎اش غرق شدن در رودی پر آب در مرز بنگلادش بود.

میانمار در سال‌های اخیر شاهد افزایش حملات بودائی‌های تندرویی بوده که در سایه سکوت رسانه‌های غربی به کشتار مسلمانان این کشور می‌پردازند. آغاز بحران به درگیری بین یک فرد مسلمان با یکی از بوداییان باز می‌گردد که طی آن فرد بودایی کشته شد و این واقعه خشم مردم محلی و مأموران دولتی را برمی‌انگیزد، این ماجرا بهانه‌ای برای افراط طلبان جهت حمله به روستاهای مسلمان‌نشین و آتش زدن منازل آن‌ها شد. این خشونت‌ها درحالی ادامه داشت که رئیس جمهور میانمار سرانجام اعلام کرد که مسلمانان شهروند میانمار نیستند.

آغاز دوباره کشتار گسترده و نسل کشی مسلمانان میانمار در اوایل شهریور ۹۶ بود. بیش از ۴۰۰ نفر از مسلمانان روهینگیا در میانمار در خونین‌ترین خشونت علیه این اقلیت، در اوایل شهریور ۹۶ در میانمار کشته شدند. بیش از ۳۸۰۰۰ نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار طی هفته‌های بعد از خانه و کاشانه خود آواره شده و عازم کشور همسایه بنگلادش شده‌اند. و صدها نفر نیز در مناطق مرزی دو کشور سرگردان و بی‌پناه رها شدند.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز پنجشنبه – ۸  اردیبهشت ماه ساعت ۰۴:۱۵ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۱:۱۵،۱۵:۱۵ و روز جمعه ساعت‌ ۱۳:۱۵ برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/fotos-que-sacuden-al-mundo/۵۳۴ این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

انتهای پبام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا