اهالی رسانه در طول انقلاب و اوج مظلومیت‌ها رشد کردند



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، حجت‌الاسلام رمضانعلی موسوی‌مقدم در مراسم تقدیر از خانواده شهدای رسانه در ، اظهار کرد: انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران توسط رسانه‌ها شکل گرفت، بعد از انقلاب جنگ تحمیلی آغاز شد و تحریم‌ها شروع شد و در عین سخت‌گیری‌هایی که وجود داشت رسانه‌ها فداکارانه این چرخه را به حرکت در آوردند و پیشرفت‌های ایران اسلامی را منعکس کردند.

قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همزمان با جنگ تحمیلی، جنگ رسانه‌ای نیز شکل گرفت و به نحوی پیش رفت که جایگزین جنگ نظامی شد. جنگ رسانه‌ای به ظاهر تمیز است و خونریزی ندارد. اما پیروزی در عرصه رسانه بهتر از جنگ نظامی است و کار کردن در جنگ رسانه نیز به مراتب سخت‌تر و دشوار تر است.

وی با بیان این‌که ان در زمان جنگ ۲ جهاد انجام دادند، افزود: یکی به صورت فیزیکی که در زیر گلوله باران توپ و تانک و در دل سنگر و خاکریزها صدای رزمندگان را می‌رساندند و دیگری انتقال پیام‌ها به شکل‌های متفاوت و جذاب به تمام جهانیان بود.

موسوی‌مقدم بیان کرد: این ایثارگری و از خودگذشتگی خبرنگاران شهید بود که توانستند اخبار انقلاب و جنگ را به جهانیان منتقل کنند.

وی در ادامه افزود: اگر مجاهدت‌های خبرنگاران شهید را فیلم و سریال بکنند باز هم کم است. از خود گذشتگی‌هایی که آن‌ها در برابر رسانه‌های بزرگ دنیا می‌کردند باید به گوش همگان برسد.

قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز که دشمن تمام توجه خود را به رسانه معطوف کرده، نیاز است در یک وحدت عمل، بر اساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

وی یادآور شد: خبرنگاران به راستی تجسم امانت، صداقت، تعهد و دلسوزی‌اند و تصویرگر وجدان بیدار جامعه هستند، زیرا همواره در پی بصیرت افزایی مردم هستند.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا