خبرنگار در صحنه جنگ ترکیبی قرار دارد/ در مقام تبیین حق مطلب ادا شود



ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: خبرنگار در صحنه جنگ ترکیبی قرار دارد و باید در مقام تبیین حق مطلب ادا شود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، فرهاد زیویار عصر امروز ۱۷ مردادماه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه رسانه یکی از ارکان دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است، اظهار کرد: رسانه‌ها علاوه بر آگاهی‌دهنده و دانایی‌دهنده بودن، می‌توانند جریان‌ساز هم باشند.

وی با بیان اینکه رسانه در تمام امورات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند دانش است، اضافه کرد: هدف از نوشتن صرفا مسئولیت خبررسانی نیست بلکه باید حق و حقوق آن را مورد توجه قرار دهیم که اطلاع پیدا کردن از خبر دقیق و صحیح یکی از این موارد است.

استاندار لرستان اظهار کرد: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی علاوه بر نقش اطلاع‌رسانی، دارای نقش تربیتی و آگاهی‌بخشی است.

زیویار با اشاره به شباهت کلمه نبی با خبرنگار از نظر وظایف و جایگاه رسانه در تاثیرگذاری بر سبک زندگی، گفت: یکی از حقوق مهم در اطلاع‌رسانی، حق مردم و مسئولان است؛ از این رو صحنه کار خبرنگار پیچیده و خبرنگار در صحنه یک جنگ ترکیبی قرار دارد و باید در مقام تبیین حق مطلب ادا شود.

وی با اشاره به رشد چهاربرابری تولید گندم در استان نسبت به سال ۱۴۰۰، گفت: یکی از اخباری که باید به آن‌ پرداخته شود همین خبر است که ضمن شکرگزاری از خداوند باید قدردان کشاورزان و دست‌اندرکاران ذیربط در این موضوع بود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا