اهمیت وفاق در جامعه و نقش روابط عمومی در آن



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، رضا رحمتی، فعال حوزه روابط عمومی و رسانه در یادداشتی نوشت:

به راستی نقش روابط عمومی‌ها در تمام ارکان حاکمیت دیده می‌شود؛ این نقش را بیشتر در زمان بحران می‌توان مشاهده نمود. مغفول ماندن این حوزه، ضربه به جان وفاق در جامعه است.

روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی میان دولت و مردم نقش بسیار مهمی در تحقق شعار دولت چهاردهم که وفاق ملی است، باید ایفا کنند. در این راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر اهمیت تبیین و توضیح مسائل به مردم و جهاد تبیین تاکید کرده‌اند. این تأکیدات نشان می‌دهد که روابط عمومی‌ها مسئولیت سنگینی در ایجاد و تقویت وحدت ملی دارند. جلوه اصلی کار درست را باید به مردم نشان داد و باید از ابزارهای جدید مثل هوش مصنوعی بهره بگیریم تا مردم را به حاکمیت نزدیک تر کنیم.

باید در نظر گرفت که بیان حقیقت و واقعیت حق بدیهی جوامع آگاه است. در حقیقت آنچه در تبیین مدنظر است زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی است.

وفاق یکی از ارکان اساسی هر جامعه‌ای است که به برقراری آرامش، همبستگی و همکاری میان افراد کمک می‌کند. در دنیای پرتنش امروزی، اهمیت وفاق بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و باید حس همبستگی ملی را در این زمان افزایش داد.

روابط عمومی به عنوان یک ابزار کلیدی در ایجاد و تقویت وفاق ملی نقش بسزایی دارد. این حوزه به برقراری ارتباط مؤثر بین دولت، سازمان‌ها، و مردم کمک می‌کند و می‌تواند به شکل‌گیری یک جامعه همدل و همبسته یاری رساند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مفهوم “جهاد تبیین” را به عنوان یک وظیفه و مسئولیت اساسی برای تمامی افراد و نهادهای جامعه معرفی کرده‌اند. این مفهوم به تبیین و توضیح مبانی، اهداف و دستاوردهای نظام اسلامی، به‌ویژه در برابر تهدیدات و چالش‌های فرهنگی و اطلاعاتی اشاره دارد و این تبیین باید به‌گونه‌ای باشد که نسل جوان و سایر اقشار جامعه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و به درک عمیق‌تری از اصول انقلاب برسند.

با تبیین درست و مؤثر، می‌توان به تقویت وفاق ملی، افزایش آگاهی و مقابله با تهدیدات فرهنگی و اجتماعی کمک کرد و در دنیای امروز که اطلاعات به‌سرعت منتشر می‌شود، انتظار مردم از دولت‌ها برای پاسخگویی و شفافیت بیشتر شده است، اهمیت روابط عمومی در نزدیکی ارتباط مردم با وزرا و دولت به‌وضوح نمایان است.

شفافیت، صداقت و اعتماد باعث ایجاد تعامل مثبت در جامعه امروز ما می‌شود و جامعه را با روشنگری از ترویج تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادهای پیش آمده، پیشگیری می‌کنند و مانع تحریف و دریافت نادرست موضوعات روز در رسانه‌ها می‌شوند.

در پایان باید گفت که با این منطق و دید است که می‌توان گفت دستاوردهای دولت و حاکمیت هیچوقت مغفول نخواهد ماند و مردم ایران عزیز اسلامی در این راستا به همکاری و همفکری و همبستگی بیش از پیش خواهند رسید.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان