تصویر عطاران و جمشیدی در فیلم جدید عیاری و گِله‌های جواد انصافی



تازه‌هایی از جدیدترین اثر کیانوش عیاری، هشدار درباره حریم تئاترشهر، گِله‌های جواد انصافی از تلویزیون و رادیو، نگرانی‌های یک مستندساز، بازار داغ کنسرت‌ها، موضع بنیاد رودکی درباره بازگشت نصیر حیدریان، یک خبر نگران‌کننده برای سفر و سرنوشت مبهم چشمه هفت‌هزارساله از تازه‌ترین اخبار فرهنگی هنری روز یکشنبه ۲۸ خردادماه بود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه،  جدیدترین فیلم کیانوش عیاری که فیلمبرداری آن سال گذشته آغاز شده بود، با پایان مراحل فنی آماده نمایش شده است. همچنین همزمان با پایان مراحل فنی فیلم سینمایی «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری و تهیه‌کنندگی رضا رخشان اولین تصویر رسمی این فیلم با بازی رضا عطاران و پژمان جمشیدی منتشر شده است.

در این روز اعلام شد که سینماهای سراسر کشور روز دوشنبه (۲۹ خردادماه) تا ساعت ۱۸ عصر تعطیل می‌شوند.

به داد حریم تئاتر شهر برسید

در ادامه، حمیدرضا نعیمی ـ نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر از مسئولان شهری خواست تا هرچه زودتر نسبت به پاکسازی و بهسازی حریم مجموعه تئاتر شهر اقدامات لازم را انجام دهند.

 آقای جبلی حرف‌هایمان را بشنوند

افزون بر این‌ها، با جواد انصافی ـ هنرمند پیشکسوت کشورمان که بیشتر با نام «عبدلی» شناخته می‌شود و این روزها یک تئاتر صحنه‌ای دارد، گفت‌وگویی داشتیم. او از تلویزیون و رادیو گله دارد و می‌گوید: چرا از هنرمندانی که علاقه‌مند به کارشان هستند و می‌خواهند در خدمت مردم باشند سوء استفاده می‌شود؟ انصافی  همچنین تاکید می‌کند: دوست داریم آقای جبلی حرف‌هایمان را بشنوند.

عاشق این مملکتم و دلواپس آن

گپ و گفتی هم با مهوش شیخ‌الاسلامی یکی از مستندسازان قدیمی کشور داشتیم که از شرایط و نگرانی‌های این روزهایش گفت.  این مستندساز جایزه بزرگ جشنواره تامپره فنلاند، بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران، دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر و نشان فیروزه اولین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را هم گرفته و آخرین اثری که ساخته، یک مستند تحقیقی – تاریخی درباره یک شخصیت است.

بیشتر بخوانید:

حضور سینماگران در روایتی از خشونت‌های خانگی

تولد ۹۹ سالگی عزت‌الله انتظامی

همچنین قرار است نودونهمین سالروز تولد عزت‌الله انتظامی گرامی داشته ‌شود.  این نکوداشت ساعت ۱۸ روز چهارشنبه، ۳۱ خردادماه در خانه – موزه عزت‌الله انتظامی، واقع در بلوار اندرزگو برگزار می‌شود و ورود عموم به آن آزاد است.

قائم‌مقام شبکه مستند نیز از برگزاری اختتامیه هفتمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند خارج از پایتخت خبر داد و گفت: امسال می‌خواهیم همه ظرفیت‌ها را درگیر جشنواره کنیم چون مخاطبانمان از سراسر کشور است. او همچنین از افزایش حق پخش آثار راه‌یافته به جشنواره خبر داد.  

انیمیشن ایرانی برنده جشنواره انسی شد

در ادامه شصت و سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فهرست برندگان خود را با حضور یک انیمیشن کوتاه ایرانی اعلام‌ کرد.   انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم در شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اول شد.  

همچنین  «کارول هیگینز کلارک» بازیگر چندین فیلم تلویزیونی و نویسنده مجموعه پرفروش «ریگان ریلی» در ۶۶ سالگی درگذشت.

پژوهشگر ایرانی برنده جایزه «یوسف بکار» اردن شد

یدالله ملایری، پژوهشگر ایرانی با کتابی درباره‌ احمد محمود و عبدالرحمن منیف برنده جایزه «یوسف بکار» اردن شد.

بازار کنسرت‌ها داغ است

اکنون که برگزاری اجراها از محدوده پاپ خارج شده و جمعی از هنرمندان موسیقی نواحی و ایرانی هم به جمع برگزارکنندگان پیوسته‌اند، بازار برپایی کنسرت‌ها با همه فراز و نشیب‌هایش بیش از پیش داغ است. از این رو در گزارشی نگاهی به کنسرت‌های پیش ‌رو داشتیم.  

برنامه‌ای برای بازگشت «نصیر حیدریان» به ارکستر سمفونیک تهران نداریم

در ادامه، نشست رسانه‌ای آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران با حضور هادی آرزم و سیدمحمد میرزمانی ـ اعضای شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران ـ (یکشنبه) ۲۸ خرداد در تالار وحدت برگزار شد. این آزمون یکم و دوم تیر برگزار خواهد شد. در این نشست اعلام شد بنیاد رودکی برنامه خاصی برای بازگشت نصیر حیدریان به عنوان رهبر دائم این ارکستر ندارد؛ اگرچه سال گذشته به صورت رسمی از حیدریان به عنوان رهبر دائم این ارکستر نام برده شد اما گویا اکنون بنا بر آنچه محمد میرزمانی می‌گوید «با وجود توانایی و انگیزه حیدریان اما انتخاب گزینه‌های مقیم در ایران، بهتر است».

۱۰ نمایشگاه آنلاین در گالری گلستان طی یک ماه

همچنین گالری گلستان کار نهمین و دهمین نمایشگاه آنلاین خود در خرداد ماه را آغاز کرد. این دو نمایشگاه آنلاین تا روز ۳۱ خردادماه در وب‌سایت این گالری قابل بازدید خواهند بود.  نمایشگاه نقاشی علیرضا اسماعیلی و نمایشگاه نقاشی کاملیا لاهیجانی از روز گذشته برپا شدند.  

یک خبر نگران‌کننده برای سفر

خبر نگران‌کننده‌ای هم در حوزه گرشگری داشتیم؛ صنعت سفر و گردشگری شاهد کاهش ۴۱ درصدی حجم معاملات در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میلادی بوده است.  با این شرایط، باید منتظر ماند و دید صنعت سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۳ در ادامه چه رویکردی را اتخاذ و چه نتایجی کسب می‌کند.

مدینه از ایرانی‌ها خالی می‌شود

همچنین پروازهای حجاج ایرانی به مقصد مدینه که از سوم خردادماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود، بنا بر اعلام نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، یکشنبه شب، ۲۸ خردادماه به پایان می‌رسد و این شهر به تدریج از حضور زائران ایرانی خالی خواهد شد.  

علاوه بر این،  کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به مناسبت روز ملی ازدواج در قالب طرح «زوج ایرانی»، گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی را با ۵۰ درصد تخفیف برای زوج‌های جوان صادر می‌کند.

سرنوشت مبهم چشمه هفت‌هزارساله

«چشمه‌ علی» شهرری با هفت‌هزار سال قدمت دوباره خشک شده است. با وجود وعده‌های پیشین مسؤولان میراث فرهنگی و شهری برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، اما وضعیت حال حاضر سومین میراث طبیعی تهران نگران‌کننده است. ایسنا پیگیر دریافت پاسخ مسؤولان میراث‌ فرهنگی تهران و ری درباره سرنوشت «چشمه علی» است و گزارشی از سرنوشت مبهم چشمه هفت‌هزارساله داشتیم.  

در نهایت این‌که معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه جزئیات آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در مورد کمک معیشت ایثارگران را تشریح کرد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

«آلیس در سرزمین عجایب» چطور خلق شد؟

نماهایی از خرمشهر در مه

مرجعیت ساترا قطعی است

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا