گزارشی ازنشست معاون سیما در نمایشگاه کتاب


نشست معاون سیما و مدیران جدید تلویزیونی با مسئولان در مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قائم مقام نمایشگاه در این نشست بر پوشش حداکثری رسانه‌ ملی از نمایشگاه کتاب تاکید کرد و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف سیما باید نشاط، شور و اشتیاق مردم به خصوص قشر جوان را در نمایشگاه کتاب از قاب تلویزیون نشان دهند. علاقه‌مندیم که رسانه ملی بیش از گذشته به مسئله توسعه و ترویج کتاب و مطالعه در نمایشگاه کتاب بپردازد.

در نخستین جلسه‌ نشست مدیران شبکه‌های مختلف صداوسیما با مسئولان نمایشگاه کتاب که دراولین روز نمایشگاه تهران چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن جلسات حوزه ریاست نمایشگاه در مصلی برگزار شد، وحید جلیلی- قائم مقام رییس صداوسیما در امور فرهنگی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فراتر از یک رویداد معمولی است، گفت: نمایشگاه کتاب فراتر از یک رویداد معمولی و یک همایش بزرگ بین‌المللی است که سه رأس آن را مردم؛ نخبگان و مسئولان تشکیل می‌دهند، توجه داشته باشید که این رویداد مهم فرهنگی در شرایطی برگزار می‌شود که مردم کشورمان، تحت فشار تحریم‌های فلج‌کننده‌ی آمریکا قرار دارند و به‌نوعی شور و نشاط از چهره‌ی مردم زدوده شده است، این در حالی است که مردم ما در گذشته شادتر و با نشاط‌تر از امروز بودند، امروز که نمایشگاه کتاب سی‌وسومین سال برگزاری خود را در مصلی پشت سر می‌گذراد، امیدواریم رسانه‌ی ملی بتواند شور و نشاط حاکم در فضای نمایشگاه کتاب را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

جلیلی ادامه داد: باید برنامه‌های فرهنگی ممتاز در شبکه‌های مختلف صداوسیما در قالب یک عملیات فرهنگی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته تدارک دیده شود و با همفکری مدیران شبکه و مسئولان نمایشگاه کتاب؛ تصویر مثبتی از نمایشگاه کتاب به جهانیان مخابره شود.

وی بیان کرد: مدیران شبکه‌های مختلف سیما می‌توانند با پوشش حداکثری برنامه‌های مختلف نمایشگاه کتاب در شبکه‌ها و برنامه‌هایی چون؛ شبکه یک سیما، صبح بخیر ایران و سیمای خانواده؛ شبکه پنج سیما به خانه برمی‌گردیم، برنامه صبحگاهی شبکه‌های برون مرزی همچون شبکه جام جم، سحر، العالم، پرس، صبا، شبکه امید، شبکه قرآن، شبکه یک سیما برنامه پلاک یک، شبکه دو سیما عصر خانواده و نمادو؛ شبکه سه سیما، شبکه چهارسیما، شبکه آموزش دوربین هفت و شبکه‌های مختلف خبری و ارتباط مستقیم و زنده با نمایشگاه کتاب تصویری پرنشاط از نمایشگاه کتاب به تصویر بکشند.

در ادامه علی رمضانی- قائم مقام رییس نمایشگاه کتاب گزارش آماری از تعداد ناشران داخلی و خارجی و بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب به حضور مدیران شبکه‌های مختلف صداوسیما ارایه داد و افزود: مجموعه تولیدات فکری کشور که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، می‌تواند نمایانگر جهت حرکت کلی کشور باشد. اگر بخواهیم یکی از صنعت‌های بزرگ و مهم کشور را از نظر تعداد فعالان و حجم اقتصادی، اثرگذاری زیربنایی و حجم تولید نام ببریم «صنعت نشر و کتاب» یکی از بزرگترین صنایع مهم در کشور محسوب می‌شود.

رمضانی بر پوشش حداکثری رسانه‌ ملی از نمایشگاه کتاب تاکید کرد و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف سیما باید نشاط، شور و اشتیاق مردم به خصوص قشر جوان را در نمایشگاه کتاب از قاب تلویزیون نشان دهند. ما علاقه‌مندیم که رسانه ملی بیش از گذشته به مساله توسعه و ترویج کتاب و مطالعه در نمایشگاه کتاب بپردازد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا