احداث خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری به کجا رسید؟



ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری به یکی از گلایه‌هایی که از سال‌ها پیش نسبت به ایجاد از سوی اصحاب جراید و مطبوعات مطرح شده بود پرداخت و گفت: برخورداری و ایجاد ساختمان خانه مطبوعات از سوی این اصحاب، دغدغه مهمی است برای اینکه این افراد بتوانند به راحتی فعالیت خود را پیش ببرند که متأسفانه به علت عدم تأمین کافی اعتبار، قانون اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

علی شهریارپور ۲۲ تیرماه در نشست استاندار، مجمع نمایندگان چهارمحال‌وبختیاری و مدیران هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه اولین نگرانی در استان عدم توجه و پرداختن به فرهنگ و هنر غنی این دیار است، اظهار کرد: این استان باوجود ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی زیاد و باوجود دیده نشدن این ظرفیت‌ها، باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی این امر باتوجه به اسناد بالادستی سند ملی آمایش و برنامه هفتم توسعه، به فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری توجه ویژه داشته باشد تا بتوان به جایگاه اصلی فرهنگ و هنر دست پیدا کنیم.

وی با ابراز نگرانی از اینکه زیرساخت‌ها در این زمینه بسیار کم است و با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم، تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه منابع استانی خوب بوده و به‌طور تقریبی ۱۳۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد اما سؤال اینجاست که حتی اگر همه منابع را مختص حوزه فرهنگ و هنر قرار دهیم با این مبلغ، چه تعداد طرح‌های فرهنگی و هنری می‌توان ایجاد کرد؟

شهریاپور در ادامه توضیح داد: مراکز نیمه‌کاره فرهنگی خوبی در استان قرار است به بهره‌برداری برسند از جمله فرهنگسرای لردگان، شلمزار، چلگرد، بن، سامان، گندمان و فرادنبه و بروجن و موزه هنر که این طرح‌ها نیازمند منابع هستند تا از حالت نیمه‌تمام خارج شوند با توجه به اینکه در طرح های فرهنگی با افزایش هزینه و قیمت طرح‌ها مواجهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اظهار تأسف از اینکه در ردیف ملی تخصیص بودجه، یک پروژه فرهنگی به استان تعلق گرفته است، بیان کرد: متأسفانه تک‌پروژه فرهنگی استان یعنی مرکز فرهنگی مصلی شهرکرد که از سال ۹۸ متوقف شده است.

وی بیان کرد: مجتمع قرآنی استان یکی از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری بود که با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان هنوز وارد فاز عملیاتی نشده است و این پروژه با این وسعت و عظمت با منابع استانی پیش نمی‌رود لذا تلاش می‌شود مجوز ماده ۲۳ ردیف ملی برای این پروژه کسب شود. همچنین طرح ساختمان کتابخانه مرکزی استان در مرحله شروع عملیات است و زمین آن تأمین شده که با همکاری همکاران سازمان و برنامه‌ریزی بودجه و تدوین گزارش مناسب و اختصاص بودجه در این زمینه، این طرح را به اتمام رساند.

شهریارپور به یکی از گلایه‌هایی که از سال‌ها پیش نسبت به احداث خانه مطبوعات از سوی اصحاب جراید و مطبوعات مطرح شده بود پرداخت و افزود: برخورداری و ایجاد ساختمان خانه مطبوعات از سوی این اصحاب، دغدغه مهمی است برای اینکه این افراد بتوانند به راحتی فعالیت خود را پیش ببرند که متأسفانه به علت عدم تأمین کافی اعتبار، قانون اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. 

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا