روابط عمومی لوکوموتیو حرکت رسانه‌ای یک مجموعه است



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، فرشاد عالی پیش از ظهر شنبه در همایش مدار امید که در سالن همایش‌های شهید مدافع حرم تمام زاده سپاه استان البرز برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت مطرح کرد: سال‌ها است که ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز روابط عمومی در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده که این موضوع نشان دهنده اهمیت آن است.

وی با اشاره به اینکه هر سازمان، نهاد، مجموعه و دستگاه به دنبال به دست آوردن گمشده ای است که یا مشهوریت است یا مقبولیت، افزود: اقدامات تبلیغی یک طرفه و یکسو که فقط پیام را به مردم منتقل می‌کند، کم عمق و سطحی است یا حرکت، منش و استراتژی یک سازمان می‌تواند پیامدی با عنوان مشارکت، همسویی و همگرایی مخاطب داشته باشد.

عالی بالاترین سرمایه اجتماعی موجود در جامعه برای هر مجموعه را مخاطب آن دانست و بیان کرد: هرچه دشمن تلاش می‌کند از مقبولیت سپاه و بسیج بکاهد نمی‌تواند چون این مجموعه در نزد مردم عزیز است. اگر ما نقش روابط عمومی را افزایش مقبولیت اجتماعی بسیج و سپاه در اذهان عمومی بدانیم، باید به گونه دیگری به کارکرد روابط عمومی بنگریم.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین روابط عمومی را لوکوموتیو حرکت رسانه‌ای یک مجموعه خواند و اظهار کرد: زمانی که می‌خواهیم در حوزه مقبولیت عمل کنیم شیوه ما در جنگ رسانه‌ای متفاوت می‌شود. در حوزه یک طرفه و یکسویه بودن فقط پیام را منتقل می‌کنیم اما از میزان اثرسنجی و پیامدسنجی آن اطلاعی نداریم.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سطح در روابط عمومی قدرت تبدیل مخاطب به مشارکت کننده است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نقش یک روابط عمومی تبدیل کردن تهدید به فرصت است و نوین سازی روابط عمومی در دو امر شکل می‌گیرد و مردمی سازی روابط عمومی فقط کار بسیج بوده و در این راستا حضور ۱۴۵ هزار خبرنگار افتخاری ثبت شده است.

عالی بیان کرد: واگذاری کار به این جامعه مخاطب اولویت ماست و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری ریل گذاری مناسبی برای واگذاری امور روابط عمومی به مجموعه مردمی خود انجام شود. برای انجام این کار خلاق، نوآورانه و جریان ساز نیاز به تعریف سه اولویت الگومحوری و معرفی الگوهای موفق بسیج، عرصه محوری و معرفی جغرافیای فعالیت‌ها داریم.

وی از راه اندازی گروه جهادی روابط عمومی تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: رسالت روابط عمومی بسیج پرداختن به سه موضوع مذکور با تمام توان و ظرفیت است و علاوه بر آن سه رویکرد جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین را نیز مد نظر داریم و بر خود فرض می‌دانیم یکی از آنها حتماً در پیام تولیدی ما باشد.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در جنگی که دشمن برای ناامیدی مردم تا بن دندان مسلح شده است، به نظر می‌رسد مجموعه روابط عمومی در هر سطح و مجموعه‌ای با یک نگاه جامع می‌تواند مولد امید و امیدآفرینی باشد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا