اعلام ویژه برنامه های نوروزی شبکه‌های استانی سیما


ویژه برنامه های نوروزی شبکه‌های استانی صداوسیما برای نوروز ۱۴۰۱ تشریح شد. پخش نماهنگ‌ها و آوا نماها از مهمترین بخش‌های برنامه‌های اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ در شبکه‌های استانی عنوان شده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، ویژه برنامه سراسری تحویل سال معاونت امور استان‏‌ها با محوریت شبکه شما و در قالب یک برنامه زنده که در هر استان با آیتم‏‌های خاص آن منطقه پخش می‌شود، تدارک دیده شده است.

شروع ویژه برنامه‏‌ها از روز پنجشنبه (۲۷ اسفند ۱۴۰۰) همزمان با ولادت حضرت قائم (عج) و پایان آنها هم روز شنبه (۱۳ فروردین ۱۴۰۱) در نظر گرفته شده است.

در کنار برنامه تحویل سال شبکه شما، ویژه برنامه اختصاصی هر استان هم از شبکه همان استان روی آنتن می‌رود که هر کدام از  آنها عمدتا از اماکن تاریخی استان‌ها روی آنتن می روند و برجسته کردن آداب، رسوم، سنن و فرهنگ شهرها و روستاهای مختلف ایران محور اصلی  این برنامه ها خواهد بود.

ایران، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، تلاش کادر درمان و گروه‏های جهادی در مقابله با ویروس کرونا و کارنامه مقایسه‏‌ای انقلاب اسلامی از جمله تولید ۳۲ عنوان مستند متمرکز هم در دستور کار بوده است.

مجموعه مراکز استان‌ها آثار موسیقایی را در قالب ۲۴ اثر برای صداوسیما طراحی و تولید کرده اند. آلبومی از شعر، ترانه، موسیقی و سرود، کلیپ و نماهنگ که در ساختارهای مختلف و با زبان و گویش های گوناگون تهیه شده و در اختیار شبکه‌های مختلف قرار می‌گیرد. علاوه بر آثاز تولیدی، هنرمندان استان‌ها بعنوان نمایندگان اقوام و اقشار مختلف ایرانی به نمایش جاذبه‌های فرهنگ بومی و آئین‌های پسندیده نوروز و بهار می‌پردازند.

بر این اساس پخش نماهنگ‌ها و آوا نماهای زیبا، شاد، مفرح و متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک شعبان یکی از مهمترین بخش‌های برنامه‌های اسفند ۱۴۰۰ و فروردین سال آینده در شبکه‌های استانی هستند؛ پخش برنامه موسیقی محور «آوای بهار» که به سفارش اداره کل صدای استان‌ها در ۱۳ قسمت و با اسفتاده از ترانه‌های چهارگوشه مختلف ایران ساخته شده‌ هم در دستور کار قرار دارد.

مسابقه‌های شاد نوروزی روی آنتن مراکز

پنج عنوان مسابقه آماده پخش در ۸۶ قسمت و به مدت کل ۳۴۶۰ دقیقه شامل مسابقه رزمی زرهی رزم‏‌آوران در مرکز آذربایجان شرقی، مسابقه سرباز حاج قاسم در مرکز کرمان، مسابقه تازه نفس در مرکز مازندران و مسابقه‏‌های چاشنی و خندیشه در مرکز فارس و تأکید بر مشارکت مخاطبان با مسابقه‏‌های مختلف از جمله مسابقه عکس از «سفره‏‌های هفت‌سین»، «روز جوان»، «جشن‏های نیمه شعبان»، مسابقات «استان شناسی» و اجرای دابسمش، بخش دیگر برنامه‌های نوروزی سیمای مراکز را تشکیل می‌دهد.

جریان‏‌سازی برای افزایش مطالعه به منظور تشویق مخاطبان به کتابخوانی در تعطیلات نوروزی با ارسال کلیپ‌های صوتی و تصویری از سوی مخاطبان با موضوع بیان خلاصه کتابی که خوانده‌اند در یک دقیقه و پخش آن از شبکه‌های صداوسیما با عنوان «کتابی که من خواندم» و تشویق برای قرار دادن کتاب در سبد هدایای نوروزی یکی از بخش های برنامه‌سازی در نوروز ۱۴۰۱ خواهد بود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا