داعش هنوز یک تهدید است


روزنامه‌های امروز جهان، درباره احتمال شروع جنگ در اوکراین و نیز بازگشت داعش، هشدار داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت  رادیو ـ در شرح مهمترین عناوین روزنامه‌های یکشنبه ـ ۱۰ بهمن ماه ـ آورده است:

جنگی در راه است

نگاه واشنگتن تایمز، مثل دیگر روزنامه‌های آمریکا، به بالا گرفتن تنش میان روسیه و آمریکا است. این روزنامه نوشت: جو بایدن گفت سربازان آمریکا را راهی اروپای شرقی و کشورهای ناتو می کند. البته نه زیاد. پنتاگون می گوید: چیزی نزدیک به هشت هزار و پانصد سرباز. منتقدان سیاسی می گویند، این یعنی تغییر در سیاست های وعده داده شده  جو بایدن. از آن سو ولادیمیر پوتین این حرکت آمریکا را تجاوز آن کشور و ناتو، به اوکراین می خواند. تصور جهانیان این است؛ جنگی این جا در راه است.

خلاصی از رسوایی

داعش هنوز یک تهدید است

ال موندو همراه با چند روزنامه دیگر اسپانیایی نگاهی متفاوت به «پارتی گیت» بوریس جانسون دارد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به قصد پاتک زدن دیپلماتیک و خلاصی از رسوایی «پارتی گیت» می خواهد به اوکراین سفر کند. به گفته خودش، در تلاش برای یافتن راه حل دیپلماتیک و مانع شدن از به راه افتادن حمام خون در اروپا، دست به این ابتکار دیپلماتیک زده است. خانه شماره ۱۰ داونینگ در لندن، مقر نخست وزیری انگلیس، می گوید، در میان توفان سیاسی، جانسون جدا از دیدار در منطقه، قصد ادامه مذاکره با ولادیمیر پوتین را دارد.

داعش ناغافل می‌آید

داعش هنوز یک تهدید است

نیویورک تایمز، روزنامه آمریکایی، با دیگر رونامه‌ها نگاهی به داعش دارند. نوشته‌اند: داعش اکنون از مکان‌های بی ثبات، سر بر می آورد. این یعنی که داعش، هنوز یک تهدید است؛ البته قدرت به کنترل درآوردن یک مکان را ندارد. با این همه نشان داده است با پیدا کردن فرصتی، دست به عملیات نظامی می زند. داعش به تازگی در عراق و سوریه، دست به تهاجمات پیش بینی نشده زده است. عکسی از نظامیان کرد در حسکه در سوریه نشان از آمادگی آن ها، در برخورد با داعشی ها دارد.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

پرنده مهاجر

داعش هنوز یک تهدید است
عکس‌ تزیینی است

«گادویت» گونه‌ای پرنده مهاجر است، که سال گذشته بیش از هشت هزار و یکصد مایل را بدون توقف بر فراز اقیانوس آرام از آلاسکا تا استرالیا را در ۱۰ روز پرواز کرد. البته این پرنده، قرن‌ها است که به چنین مهاجرتی دست می زند. بهار که بیاید، پرنده مهاجر این راه را باز خواهد گشت. به آلاسکا باز می‌گردد تا نوزادانش را بزرگ کند. البته آن ها تنها نخواهند بود. پرندگان دیگر هم از آفریقا باز می گردند و از هر جای جهان. اکنون دانشمندان می گویند، پرندگان در خطر انقراض اند. در نیم قرن گذشته آمریکای شمالی، یک چهارم پرندگانش را از دست داده است. جهان روزی دایناسورها را از دست داد اکنون پرندگان چه می‌شوند؟

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا