وظیفه دانشگاه ترویج دانش و رسانه از ابزار نشر دانش است


رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه وظیفه دانشگاه نشر و ترویج علم و دانش است و رسانه از ابزار فراگیر نشر دانش، گفت: این نشر دانش به شیوه های مختلفی اعم از سخنرانی، مقاله و کتاب انجام می شود که باید از ظرفیت زیاد رسانه در نشر دانش بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم افتتاح اتاق رسانه در پارک علم و فناوری تهران با تأکید بر ضرورت توسعه فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: کشور و دانشگاهها در این حوزه جوان هستند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری منحصر به فضای فیزیکی نمی شود، افزود: این بخش از دانشگاه از واحدهای مختلف تشکیل شده است که پارک نقش ستادی را ایفا می کند، همچنین پارک علم و فناوری باید حمایتهای خود را از شرکت های دانش بنیان از طرق مختلف اعم از ارائه آموزش کمک به کسب تجربه و … اعمال کند.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر نقش قوی رسانه، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز دیجیتال فضای جدیدی را ایجاد کرده است، دانشگاه تهران هم نقش پیشرو در ترویج مفاهیم و استفاده از ابزارهای مدرن ایفا می کند، شرکتهای مستقر در پارک هم باید به شیوه های مختلفی برای گسترش حوزه عملکردی خود حمایت شوند.

دکتر نیلی با بیان اینکه دانشگاههای نسل ۲ دانش لازم را برای توسعه فناوری ایجاد می کنند، گفت: دانشگاه های نسل ۲ در استفاده از نوآوری و فناوری فعالیت و دخالت دارند، در پارک علم و فناوری عمدتا شرکتهای زایشی مستقر هستند و این شرکتهای زایشی بخشی از صنعت و متفاوت از سنت و بر اساس دانش پایه ریزی شده اند.

وی با بیان اینکه بقای این شرکتها باید با اتصال به بازار و منابع مالی فراهم شود، افزود: صنعت سازی مسیر جدیدی است که در کشور مطرح شده است، شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری می توانند حلقه وصل صنعتهای بزرگ باشند.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید مجدد بر اینکه این شرکتهای دانش بنیان می توانند به شرکتهای بزرگ وصل شوند، گفت: می توان از این شرکتها به عنوان حلقه های اتصال به صنعت استفاده کرد.

دکتر نیلی با بیان اینکه نقش جدید شرکتها در توسعه، تولید و خلق ثروت جلوه می کند، افزود: باید با رفع محرومیت و تزریق مالی میزان اثربخشی را در اقتصاد ملی بیشتر کرد.

در ادامه دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران طی تفکری بر ۵ محور اصلی اقتصاد، توسعه، دولت، صنعت، جامعه و رسانه بنا شده است، گفت: بخش نوآوری در رسانه با این مرکزیت شروع شد که شرکتها در بخش مارکتینگ و آموزشهای خود به تولید محتوا نیاز دارند.

وی با بیان اینکه این اتاق می تواند فضای آموزش پشتیبانی و نوآوری لازم را ایجاد کند، افزود: ارائه آموزش مجازی و تولید محتوا می تواند از جمله وظایف این اتاق باشد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه این اتاق با حمایت دانشگاه راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: شرکتهای دانش بنیان باید برای پر کردن سبد محصول خود جهت حرکت به سمت مقیاس بزرگتر و اینکه موازی با صنعت باشند، حمایت شوند.

دکتر زارعی با اشاره به وجود ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در این پارک و عقد دهها قرارداد با صنایع گفت: این شرکتها فصل مشترک با دانشگاه هستند.

وی افزود: در دانشگاه های نسل ۱ و ۲ مشکلات از طریق حل مسأله و طراحی خوشه هایی برطرف می شود که خود در کمک به حل مسایل بزرگتر راهگشاست.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به حضور صنایع بزرگی چون فولاد مبارکه اصفهان در این پارک اشاره کرد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا