کاریکاتور گاردین برای انگلیس سوزان


دمای بالای هوا در انگلیس، انتخاب رییس جمهور برای سریلانکا و جنگ اوکراین سوژه‌های روزِ روزنامه‌های جهان‌اند. در حاشیه اخبار نیز در گزارشی به هوش و احساس زنبورها پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه و به روایت گوینده پیشکسوت رادیو ، مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

انگلیس گرمازده می‌شود

جزیره دارد در داغی می‌سوزد. گرما در انگلیس بیداد می‌کند. انگلیس در دامان شهرهایی با سی و چند درجه سانتیگراد تا چهل سانتیگراد در لندن، عنوان نخست روزنامه‌های انگلیس  است.
گاردین هم نوشت: حقیقت تلخ این است، روزهایی خواهند آمد که چهل درجه هم خنک خواهد بود. حقیقت هراس آلود.
طرح انگلیس را در رنگ های نارنجی و قرمز نشان می دهد و در جزیره نامزدهای نخست وزیری و رهبری حزب محافظه کار در مناظره به صف شده‌اند. برخورد ریشی سوناک و لیز تراس، به خروج آن‌ها، از مناظره انجامید.

این رییس جمهور هم باید برود

کاریکاتور گاردین برای انگلیس سوزان

رئیس جمهوری موقت و اجرایی سریلانکا، در کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. سربازان در اطراف ساختمان پارلمان در کلمبو، به صف شده‌اند. رئیس جمهوری موقت باید تا انتخابات تنش‌های سیاسی و بحران اقتصادی را سامان بخشد. رئیس جمهور پیشین سریلانکا، گریخته است. حزب حاکم او را نامزد رئیس جمهوری کرد، حزبی که بیشترین کرسی‌ها را در مجلس سریلانکا داراست. اما معترضان گفتند او هم باید برود. هفته دیگر مجلس سریلانکا، رئیس جمهور را انتخاب خواهد کرد.

جنگ فرسایشی

کاریکاتور گاردین برای انگلیس سوزان

عکس راکت انداز مجهز در روزنامه‌های فرانسه، خبر از جنگ در اوکراین می‌دهد. جنگی که از یکصد و چهل روز گذشته است. اما روزنامه یو اس ای تودی در آمریکا، در عنوان نخست خود، از نگاهی متفاوت می‌گوید: آیا فرسایشی شدن جنگ طولانی اوکراین، آمریکا را هم فرسوده می‌کند؟ تورم، افزایش قیمت سوخت و بحران سیاسی، سبب خواهد شد تا آمریکا دست از خصومت علیه روسیه، بردارد. تا به امروز، بایدن بیش از هشت میلیارد دلار برای تجهیزات نظامی اوکراین هزینه کرده است. در ماه مه، کنگره هم بودجه‌ای معادل چهل میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کرد. رقمی بیش از آن چه بایدن می‌خواست.

در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم:

زنبورهای هوشمند و احساسی!

کاریکاتور گاردین برای انگلیس سوزان

روزنامه گاردین نوشت: زنبورها به راستی فوق العاده باهوش‌اند. دانشمندان با آزمودن ضریب هوشی زنبورها، شگفت‌زده شدند. آن‌ها دریافتند زنبورها، به لحاظ هوش، موجودات یگانه‌ای هستند. مصریان باستان آن‌ها را تقدیس می‌کردند. شکسپیر، به ستایش آن‌ها نشسته و به تازگی «رووان اتکینسون.» از  هوش و دانش آن‌ها، شگفت زده شده است. می‌گویند، آن‌ها، صاحب احساس‌اند. نظام، حسگرها و شناخت آن ها، خیره کننده است. موجوداتی سخت احساسی. آن‌ها، چهره آدم‌ها را می‌شناسند. آموزش یک زنبور، سبب شد تا آن آموزه را به تمام زنبورهای دیگر انتقال بدهد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا