هیچ روزنامه‌ای به دلیل کمبود کاغذ تعطیل نشده است


معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با میزان تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کمبود ‏کاغذی در بازار وجود ندارد و قیمت کاغذ نیمایی به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده است.‏
‏ ‏
?در راستی آزمایی عرضه کاغذ و رفع مشکلات آن همگی باید کمک کنند. این را باید متذکر شوم که مسیر ما مسیر اصلاح است، ‏یعنی ما در هر نوبتی که کاغذ را توزیع می‌کنیم نقاط ضعف را شناسایی کرده و آن‌ها را حل می‌کنیم. البته این را هم فراموش نکنیم ‏که برخی مواقع تمامی اخبار و اعلامات مبنی بر تخلف در پخش کاغذ صحت ندارد، به عنوان مثال اگر کسی آدرس رسانه را در ‏اینترنت نبیند که نمی‌توان گفت چاپ نمی‌شود، خوب باید مراجعه کند و اطلاعات را از ما بگیرد و اگر ما ندادیم اعتراض وارد ‏است یا اینکه اصولا ممکن است مشکلی به ما اعلام شود و ما اصلاح نکردیم خوب به دیگران بگوییم.

?توصیه ما این است که قبل از رسانه‌‌ای کردن هر مطلبی در ابتدا با مرجع اصلی روبرو شویم و اگر مشکل یا موردی وجود دارد ‏با وی مطرح کنیم، حال اگر فرد مورد نظر جواب کاملی نداشت و یا جواب نداد می‌توان آن را رسانه‌ای کرد.

?بحث توزیع کاغذ که به خودی خود کار بسیار سختی است و اینکه بین ۲ هزار نشریه کاغذ توزیع ‏کنیم کار به شدت مشکلی است، اما با این وجود خوشحالم که هم اکنون همه به این نتیجه رسیده اند که بازار کاغذ به آرامش رسیده ‏است.

‏ ?در حال حاضر هیچ کمبود کاغذی در بازار مطبوعات وجود ندارد، قیمت کاغذ نیمایی به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده است، این ‏مطلب را تقریباً همه قبول دارند که قیمت کاغذ از ۱۸ هزار تومان به رقم فعلی رسیده و خوشبختانه به وفور هم در بازار وجود ‏دارد نظم توزیع کاغذ با ارز کالای اساسی نیز بصورت منظم دارد انجام می‌شود.

?هیچ رسانه و یا روزنامه‌ای تا به حال به دلیل مشکل و یا کمبود کاغذ تعطیل نشده و نخواهد شد، شاید روزنامه از لحاظ اقتصادی ‏با مشکل روبرو و به آن دلیل روزنامه تعطیل شده باشد، اما به هیچ وجه به دلیل کمبود کاغذ نبوده است، زیرا هیچ موردی نبوده ‏که در روز‌های سخت بحران افزایش قیمت کاغذ به معاونت مطبوعاتی آمده و مشکلش حل نشده باشد. حتی طی شش ماه گذشته ‏یک درخواست و یا طرح مشکل از سوی روزنامه‌ها نشده که اگر هم بشود ما سریعاً آمادگی رسیدگی داریم.‏

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا