رسالت رسانه تقویت انسجام اجتماعی و وحدت ملی است



ایسنا/لرستان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اولین رسالت رسانه تقویت انسجام اجتماعی و وحدت ملی است.

احسان یاوری شب گذشته در آیین تکریم و معارفه رئیس خبرگزاری ایرنا در لرستان اظهار کرد: ایرنا برای یک جریان یا گروه سیاسی خاص نیست و آنچه که باید تبلیغ کند نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی به اثرگذاری رسانه در ایجاد انسجام، وحدت، همدلی، خدمت‌رسانی و قدرت بازدارندگی اشاره کرد و افزود: اولین رسالت رسانه ضمن انعکاس مشکلات، تقویت انسجام اجتماعی و وحدت ملی است.

یاوری ادامه داد: امروزه تقویت انسجام ملی وحدت ملی و بالا بردن سرمایه اجتماعی و القای امید در جامعه بیش از همه چیز از رسانه‌ها مورد انتظار است.  

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه امروز در بحث جنگ نرم، تسلط بر ذهن‌ها مطرح است و اولین مولفه در تسلط بر ذهن‌ها، رسانه‌ها هستند، گفت: کسانی که از امکانات بیشتری برخوردارند با تکیه بر رسانه افکار خود را گسترش می‌دهند چراکه رسانه ابزار و مولفه جنگ نرم است و اصحاب رسانه سرباز خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.

وی با تأکید بر برنامه‌محور بودن مدیران در لرستان، برنامه‌محوری را یکی از ملاک‌های یک مدیر خوب دانست و گفت: مدیران با مشخص کردن اولویت‌ها و اهداف کاری خود باید تعیین کنند که در طول سال به دنبال تحقق چه برنامه‌ها و دستیابی به چه شاخص‌هایی هستند.   

یاوری با تأکید بر تربیت نیروی متخصص در میان رسانه‌های لرستان گفت: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت اصول خبرنویسی، سواد رسانه‌ای، تربیت نیروهای حوزه‌های تخصصی خبر، از جمله مواردی است که از سوی خبرگزاری ایرنا به عنوان خبرگزاری مادر در لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان باید مورد پیگیری قرار گیرد و محقق شود.   

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه مسائل صنفی خبرنگاران در استان قابل حل است، افزود: برای حل این مسائل پیگیری و کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا