راندن با باک های خالی!


انتخابات، تخلف انتخاباتی در فرانسه، افزایش مالیات در آمریکا، بحران حمل و نقل در انگلیس و تاثیر کرونا بر سیگاری ها از جمله تیترهای مهم روزنامه‌های امروز جهان هستند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ در شرح مهمترین اخبار شنبه ـ ۱۰ مهر ماه ـ به روایت مهمترین روزنامه‌های جهان، چنین می گوید:

حضور آلمانی‌ها در انتخابات برای اصلاحات

دی ولت، روزنامه آلمانی نوشت: نتایج انتخابات آلمان نشان داد حضور اثرگذار و رو ربه رشد جوانان، محسوس است. آن ها برای اصلاحات به صندوق های رای رو آوردند. ظهور حزب سوسیال دموکرات، پس از سال ها انزوا در صحنه سیاست، گواه آن است.

تخلف مالی در انتخابات فرانسه
لوموند روزنامه فرانسوی نوشت: نیکلای سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه، به سبب تخلف مالی در رقابت های انتخاباتی پیشین فرانسه، به یک سال حبس در خانه، محکوم شده است.

شکست جو بایدن

وال ستریت ژورنال، روزنامه آمریکایی هم نوشت: جو بایدن می گوید مرز جنوب آمریکا، بسته است. اما چنین نیست. و از سوی دیگر او در متحد کردن دموکرات ها در مورد افزایش مالیات در آمریکا، شکست خورد.
 

درخت مالیات در آمریکا

اکونومیست طرحی از سباستین تیبالت را منتشر کرده که درختی است که شاخ و برگ های بالای آن، نقشه آمریکا است در حالی که  یک نفر (شاید بایدن) دارد درخت را تکان تکان می دهد و از آن اسکناس می بارد. دو دست، بنای کنگره آمریکا را مثل یک قیف، بر عکس گرفته، دارند اسکناس ها را توی آن جمع می کنند. اکونومیست از طرح دموکرات ها برای مالیات می گوید. این که مالیات های تازه، ثروتمندان آمریکا را هدف گرفته است، با این همه، راه های قدیمی گریز، همچنان از آن ها مراقبت خواهد کرد. در سه دهه گذشته تا به امروز، این حجم بزرگ مالیات در آمریکا،  نخستین گام، در این راه است. پس از افزایش مالیات ها، از عصر کلینتون آمریکا شاهد، کاهش آن ها بود.

بحران حمل و نقل در انگلیس

روزنامه ال پائیس اسپانیا می نویسد: دولت انگلیس در مواجهه با بحران بنزین، قادر به مدیریت آن نیست. تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس نوشته است، کم ترین چیز همانند بحران بنزین، یک نخست وزیر را آشفته و سراسیمه می سازد. در بحران سوخت، می خواستیم در صورت نیاز، ارتش را در آماده باش قرار بدهیم. حالا بوریس جانسون، دلنگران این بحران در انگلیس است. اگرچه می گویند، سوخت به پمپ ها، بازگشته است. همه گیری ویروس کرونا و نبود رانندگان خودروهای سنگین، به سبب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سب بحران سوخت شده است.

فایننشال تایمز می نویسد: انگلیس می گوید مشکل کمبود بنزین نیست، قحطی رانندگان کامیون ها است. انگلیس از تابستان، چنین بحرانی را، دریافته بود که با وعده دستمزد بیش تر و شرایط بهتر، پیش آمد، اما چاره ساز نبود. در انگلیس رانندگان کامیون ها، از نظر شغلی، در جرگه رانندگان ماهر قرار ندارند. دولت در آماده باش، یکصد و پنجاه سر باز راننده را آماده نشستن پشت فرمان کامیون ها کرده است. منتقدان به طعنه می گویند: بحران سوخت یعنی راندن با باک های خالی!

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 

سیگاری ها و کرونا

گاردین، روزنامه انگلیسی نوشت: با شیوع ویروس کرونا و پس از همه گیری گفته شد، سیگاری ها، کم تر از دیگران درگیر این ویروس می شوند. شایعه ای که سخت گسترش پیدا کرد. پژوهش تازه دانشگاه آکسفورد از سوی یک  گروه پزشکی به سرپرستی دکتر اشلی کلیفت، می گوید، چنین نیست. این یافته تازه می گوید سیگاری ها، به میزان شصت درصد تا هشتاد درصد، به سبب ابتلا به کرونا، در بیمارستان ها  ستری و بیش تر آن ها، به این سبب درگذشته اند. تحقیقات بیش تر درباره شایعه پیشین، نشان داد که برخی از تولیدکنندگان صنایع دخانیات، به آن دامن زده اند و البته پولی هم رد و بدل شده است. پژوهش تازه بر اساس بررسی صدها تن با اطلاعاتی که از بانک زیست در انگلیس به دست آمده، به این نتیجه رسیده است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا