انتشار «نگاه نو» ویژه آثار زنان ایرانی



شماره جدید فصل‌نامه «نگاه نو» ویژه آثار زنان ایرانی و با تصویر روی جلد ژاله آموزگار منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، صد و بیست و چهارمین شماره از این مجله در بخش فرهنگی-هنری-ادبی با «نوروز: جشن طبیعت، جشن ایرانیان» نوشته ژاله آموزگار همراه است و با پرونده‌ای با عنوان «ادای دین به زنان ایرانی» با مقدمه امیلی امرایی و مطالبی درباره مه‌لقا ملاح نوشته مژگان جمشیدی، نوش‌آفرین انصاری نوشته فائزه اعیان، ژاله آموزگار نوشته رها موسوی، ایران درودی نوشته سحر آزاد، حورا یاوری نوشته نگین یاوری، گلی ترقی نوشته الهه خسروی‌یگانه، رخشان بنی‌اعتماد نوشته مینا اکبری، مریم زندی نوشته امیلی امرایی، فاطمه معتمدآریا نوشته گیسو فغفوری و نغمه ثمینی نوشته فرزانه ابراهیم‌زاده.

همچنین «سیمای داستانی محمدرضا بیگ، نخستین سفیر ایران در فرانسه» نوشته حورا یاوری، «سیلویا پلت و هنر مردن» نوشته نرگس انتخابی، «فرانکنشتاین یا پرومته مدرن» نوشته ژان مونتونو با ترجمه یاسمن منو و «شعر زنانه فارسی، ساختارشکنی در محدوده‌ای ممنوعه» نوشته روح‌انگیز کراچی دیگر مطالب این بخش هستند. در قسمت گفت‌وگو نیز گفت‌وگوی علی میرزائی با لیلی امیرارجمند با عنوان «دچار وهم و خیال نبودم!» منتشر شده است.

در بخش داستان و شعر این شماره از «نگاه نو» «همه چیز از این‌جا دور است» از کریستینا انریکس/ مژده دقیقی و «شعر زنان عرب» با ترجمه نرگس قندیل‌زاده به چاپ رسیده است. 

بخش اجتماعی این فصل‌نامه هم با «زنان: بازندگان یا برندگان نئولیبرالیسم؟» نوشته سیما راستین، «نگاهی به سیاست‌های خاورمیانه‌ای روسیه» الهه کولایی، «افزایش مشارکت سیاسی زنان: فرصتی برای پیشرفت زنان در ایران» نوشته زهرا نژادبهرام، «مدیریت زنان و ۸ نکته» نوشته آذر تشکر، «نه به خشونت علیه زنان» نوشته آوا نصیری و … همراه است. 

«نقد و نظر» و «کتاب و کاریکاتور» نیز از دیگر بخش‌های این شماره «نگاه نو» هستند که با سردبیری علی میرزائی در ۲۶۰ صفحه با شمارگان ۴۶۰۰ نسخه و قیمت ۳۰هزار تومان منتشر شده است.

الوند بهاری، مژده دقیقی، محمد دهقانی، رضا رضایی، آبتین گلکار و حسین معصومی همدانی از هیئت‌مشاوران این مجله هستند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا