خبرنگاران با روایت مطالبات مردمی، سرمایه اجتماعی را ارتقاء دهند



ایسنا/کرمان استاندار کرمان در پیامی با تبریک روز خبرنگار از خبرنگاران سختکوش و نیک اندیش استان کرمان خولست با روایت امید، عشق و آزادی، وفاداری به حقیقت و بازتاب واقعیت و شناخت نیازهای مردم، مطالبات اجتماعی را با تکیه بر پشتوانه مردمی، اخلاق و قانون به مدیران اجرایی استان منتقل کنند و آنها را در اجرای سیاست‌ها یاری کنند و با معرفی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه افزایش سرمایه‌های اجتماعی را مهیا سازند.

دکتر«علی زینی وند» در این پیام که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار صادرشده، آورده است: اصحاب قلم به گواه تاریخ همواره در دست‌یابی به آزادی‌های مدنی و توسعه پایدار، اشاعه فرهنگ مطالبه‌گری، رشد و توسعه فرهنگی پیشرو و تاثیرگذار بوده اند.

فرا رسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش های انسان‌های متعهدی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر و سترگ اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و با حق گویی و مطالبه گری و با تکیه بر اصول حرفه‌ای و اخلاقی و مسئولیت اجتماعی خود، امید آفرینی و ایجاد اعتماد در چالش ها و بحران ها به کمک سیستم مدیریتی آمده و موجبات پیشرفت و بالندگی جامعه و زمینه مدیریت کارآمدتر را فراهم کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، در این پیام تصریح شده است: امروزه نقش خبرنگاران به عنوان عناصر مهم توسعه و توانمندسازی جامعه در اعتلای افزونتر و توسعه متوازن استان کرمان، انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان غیرقابل انکار است.

اهالی رسانه می توانند با همدلی، تلاش، مشارکت و برجسته‌سازی پتانسیل‌های استان و گفتمان سازی نقش بسزائی در گسترش سرمایه گذاری و رونق اقتصادی ایفا کنند و موجب دستیابی استان پرظرفیت و کهن کرمان به جایگاه حقیقی و تاریخی خود شوند.

استاندار کرمان در ادامه با مهم خواندن تعاملات رسانه ای می افزاید: رسانه‌ها مشاوران دلسوز و توانمند ما هستند و مسئولین بایستی با احترام به حرفه خبرنگاری، آزادی بیان مطبوعات و رسانه ها به عنوان ابزاری قدرتمند و رکن چهارم دموکراسی، آن ها را در انجام رسالت خویش یاری کنند.

وی خطاب به خبرنگاران می نویسد: از خبرنگاران سختکوش و نیک اندیش استان کرمان می خواهم با روایت امید، عشق و آزادی، وفاداری به حقیقت و بازتاب واقعیت و شناخت نیازهای مردم، مطالبات اجتماعی را با تکیه بر پشتوانه مردمی، اخلاق و قانون به مدیران اجرایی استان منتقل کنند و آنها را در اجرای سیاست‌ها یاری کنند و با معرفی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه افزایش سرمایه‌های اجتماعی را مهیا سازند.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و قلم، به ویژه شهدای رسانه استان اسطوره ساز کرمان، روز خبرنگار را به اهالی رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی استان کرمان تبریک می گویم.

از اصحاب فرهیخته قلم و رسانه استان کرمان که در طول یک سال گذشته منشاء خدمات ارزشمند بسیاری بوده‌اند و با همراهی، تلاش شبانه روزی و مشارکت فعالانه و مستمر در ارتقا آگاهی های عمومی به ویژه در مدیریت بیماری کرونا و برگزاری انتخابات پرشور تلاش کرده‌اند، تقدیر و تشکر نموده و از پروردگار متعال سرافرازی، سلامتی و توفیق روزافزون برای جامعه رسانه ای استان را مسئلت دارم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا