فروش مدرن ترین چاپخانه ایران و خاورمیانه


اعضای شورای شهر تهران با فروش بزرگ‌ترین و مدرن ترین چاپخانه خاورمیانه در پایتخت موافقت کردند.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین، پیشنهاد فروش مدرن ترین چاپخانه  در دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظرات‌شان را به صورت موافق و  مخالف اعلام کردند.

در دویست سومین جلسه شورای شهر تهران لایحه دو فوریتی شهرداری تهران برای فروش، ۱۱ ملک در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. مجتمع ایستگاهی مولوی، فروشگاه شهروند بوستان، مجتمع دوستان، چاپخانه همشهری، پروژه شرکت گاز، ملک ولی‌عصر(عج) بر روی تونل رسالت، پارکینگ ایرانشهر، ملک مجاوز دادسرای ناحیه ۲، ملک واقعه در گلستان جنوبی، روزنامه اطلاعات و همچنین ملک معروف عمارت اقدسیه در پاسداران از مواردی بود که در این لایحه به آن اشاره شده بود.

در همین زمینه برخی از اعضای شورای شهر تهران نظرات موافق و مخالف خود را درباره فروش برخی از این املاک مطرح کردند.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در مورد این موضوع گفت:‌ بودجه سال ۹۸ کاملاً محقق شد و بخشی هم به آن اضافه کردیم باید برای بودجه ۹۹ برنامه‌هایی در نظر گیریم تا مجبور نشویم که املاکی مانند چاپخانه همشهری که مدرن ترین چاپخانه ایران است را بفروشیم.

وی افزود: علاوه بر چاپ روزنامه همشهری در این چاپخانه ۲۰ روزنامه دیگر نیز سفارشات‌شان را به این چاپخانه می‌دهند و به نظرم فروش این مجموعه در شرایط فعلی به صلاح نیست.

مسجدجامعی تاکید کرد: در حال حاضر داریم چوب حراج می‌گذاریم بر این ملک که وسعت کمی هم ندارد. من نمی‌توانم این صغری و کبری چیدن‌ها را با هم تطبیق دهم چرا باید بهترین سرمایه‌هایی که دیگران برای ما گذاشته‌اند را بفروشیم.

محسن هاشمی در ادامه گفت: ‌اگر این املاک را نفروشیم باید بساز و بفروش باشیم.

انتقاد از فروش بزرگ‌ترین  و مدرن ترین چاپخانه خاورمیانه

سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: مخالف فروش چاپخانه همشهری هستم چرا که این چاپخانه بزرگ‌ترین و مدرن ترین چاپخانه خاورمیانه محسوب می‌شود. شهرداری آنقدر املاک دارد که حتی آمارش را نمی‌دانیم بنابر این باید آنها را بفروشیم.

وی گفت: این چاپخانه برند است و نباید به راحتی اجازه فروش آن را دهیم. با مخالفت برخی دیگر از اعضاء پیشنهاد حذف فروش این چاپخانه به رأی گذاشته شد که سرانجام با ۱۴ رأی مخالف به تصویب نرسید و فروش چاپخانه با قید شماره ۳ آن به تایید اعضای شورای شهر رسید.

موافقت واگذاری و فروش ۹ فقره ملک پیشنهادی

علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به لایحه دو فوریتی که از سوی شهردار تهران درباره کسب اجازه از شورا برای فروش ۱۱ ملک مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در جلسه امروز شورا لایحه دو فوریتی از سوی شهردار تهران برای اخذ مجوز واگذاری و فروش یازده فقره از املاک واصل شد که بلافاصله در صحن شورا مطرح و دو فوریت آن با رأی اکثریت اعضا حاضر در جلسه به تصویب رسید.

به گفته وی، شهرداری تهران در قالب مصوبه بودجه سال ۹۸ و متمم آن مکلف شده بود از محل فروش و واگذاری اموال غیرمنقول خود مبلغ ۱۵۴۰۰ میلیارد ریال منابع مالی مورد نیاز را تأمین کند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: براساس مصوبات پیشین، شهرداری باید برای معاملات بیش از ۴۵۰ میلیارد ریالی با بخش خصوصی و ۸۵۰  میلیارد ریالی با بخش دولتی، پیشنهادهای خود را برای تصویب به شورا ارسال میکرد که با توجه به مدت زمان اندک باقی مانده تا پایان سال و محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده، شهرداری ۱۱ فقره از املاک خود را برای اخذ مجوز واگذاری و فروش به شورا معرفی کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا ضمن مخالفت با واگذاری و فروش ملک موسوم به ولی عصر واقع بر روی تونل رسالت که لازم بود برای اجرای طرح پل طبیعت و در تملک شهرداری تهران باقی بماند و همچنین مخالفت با واگذاری و فروش ساختمان روزنامه اطلاعات واقع در روبروی ایستگاه مترو خیام، با ۹ فقره ملک پیشنهادی شهرداری تهران برای واگذاری و فروش موافقت کرد.

مدرن ترین چاپخانه

مدرن ترین چاپخانهمدرن ترین چاپخانهمدرن ترین چاپخانه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا