خبرنگاران باید دنبال استیفای حقوق مردم باشند



ایسنا/اصفهان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: استیفای حقوق مردم و میل به بیان واقعیت از رسالت های مهم خبرنگاران است.

حجت الاسلام رحمت الله صادقی امروز (یکشنبه _۱۷ مرداد) در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: مهمترین آیه قرآن که راجع به آوردن خبر است، داستان هدهد در سوره نمل است که ویژگی های یک خبرنگار در این آیات ترسیم شده است. در آیه بیستم سوره نمل آمده که هدهد خبرش را به حضرت سلیمان اعلام می کند و برداشتی که از این آیات می شود این است که نخستین ویژگی برای یک خبرنگار خوب و در تراز انقلاب اسلامی این است که ذوق و استعداد داشته باشد. عشق و علاقه به خبرنگاری بسیار مهم است و علم تنها کافی نیست.

وی افزود: دومین ویژگی یک خبرنگار خوب، سرعت در انعکاس خبر است و همچنین نباید به یک مکان دلبستگی داشته باشد. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ویژگی بعدی خبرنگار خوب حق طلبی او و تلاش برای جذب مخاطب است، همچنین یک خبرنگار باید ویژگی های اسلامی را ترسیم کند و این جلوه ها را نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، صادقی ادامه داد: خبرنگار باید مستند صحبت کند و امانتداری در خبر داشته باشد، در اخبار امانتداری کند و در ارسال اخبار انصاف داشته باشد.

وی ادامه داد: اولین مسئولیت یک خبرنگار بصیرت افزایی است و برای مثال در انتخابات ۲۸ خرداد نقش خبرنگاران در حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای و خنثی سازی نقشه های دشمن پررنگ بود. مردم خرمشهر دیگری را در این روز فتح کردند. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: مسئولیت بعدی خبرنگاران فرهنگ سازی است. دشمن می خواهد فرهنگ کشور را از بین ببرد. استیفای حقوق مردم و میل به بیان واقعیت از دیگر رسالت های خبرنگاران است. 

صادقی اظهار کرد: برخورداری از عدالت رسانه ای و بیان حرفه ای در ارسال اخبار بسیار اهمیت دارد، همچنین مقابله با انحرافات و احترام به سلایق مردم از دیگر وظایف خبرنگاران است.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید چشم های بیدار جامعه باشند و در زمان پیامبر اسلام (ص) خبرنگاران زیادی به شکل نامحسوس به ایشان خبر رسانی می کردند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا