چه خبر از جشنوارۀ رسانه‌ای ابوذر؟


ایسنا/اصفهان هفتمین جشنوارۀ رسانه‌ای ابوذر، امسال با شعار «امیدآفرینی، هویت و جوان» برگزار می‌شود و اصحاب رسانه تا دهم دی‌ماه فرصت دارند آثار خود را به نشانی دبیرخانۀ این جشنواره ارسال کنند.

رضا صفری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان دراین‌ زمینه به ایسنا گفت: هفتمین جشنواره ابوذر با هدف شناسایی و تشویق استعدادهای برتر در حوزه رسانه‌های مکتوب و دیجیتال  برگزار می‌شود و به دنبال افزایش سطح کیفی مطالب و محتواهایی است که به تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی کمک می‌کنند.

 وی افزود: در کمیته شورای سیاست‌گذاری ششمین دوره این جشنواره، راهبردها و شاخصه‌های داوری جشنواره هفتم تدوین‌شده است.

صفری، با بیان اینکه شعار محوری هفتمین جشنواره ابوذر، امیدآفرینی، هویت و جوان است، تصریح کرد: در راستای همین شعار، بخش ویژه جشنواره امسال با عنوان «لبخند زندگی» پذیرای عکس‌هایی است که تداعی‌کننده و یا القاکننده امید در جامعه هستند.    

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان محورهای این جشنواره را انقلاب اسلامی؛ گام دوم انقلاب، امربه‌معروف و نهی از منکر، بسیج و حوزه‌های اقدام، حجاب و عفاف، فضای مجازی، مسائل صنفی رسانه‌ها، محیط‌زیست؛ احیای زاینده‌رود؛ آلودگی هوا، جبهه مقاومت، ترویج فرهنگ نماز، مسائل اجتماعی آسیب‌ها و چالش‌ها، اقتصاد مقاومتی، شعار سال، رسانه (رویکردهای نوین) و جوان؛هویت و نگاه به آینده برشمرد.

وی یادآور شد: اصحاب رسانه می‌توانند در قالب‌های یادداشت، خبر، مصاحبه، تیتر، شهروند خبرنگار، پادکست، عکس خبری و مستند، پویانمایی و گزارش مکتوب سه اثر خود را به دبیرخانۀ این جشنواره ارسال کنند.

صفری، اظهار کرد: با بررسی‌هایی که صورت گرفته، تا امروز نزدیک  به ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و در سامانه مربوطه بارگذاری شده و پیش‌بینی ما این است که تا پایان مهلت مقرر، آثار بیشتری به دبیرخانه جشنواره ابوذر ارسال شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه در خصوص روند بررسی و داوری آثار توضیح داد: آثار ارسالی به دبیرخانه، بعد از کدگذاری، بدون ذکر نام به داوران جشنواره تقدیم می‌شود، بنابراین حتی داوران هم از نام نگارنده اثر و  رسانه آگاهی ندارند، تنها قالب و محور به داوران اعلام می‌شود و آن‌ها در هر قالب کدهایی را به‌عنوان آثار برگزیده به  دبیرخانه اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی که از رسانه‌ای نزدیک به ۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال می‌شود، طبیعی است که تعدادی از برگزیدگان از آن رسانه باشند.

اصحاب رسانه برای شرکت در این جشنواره، تا دهم دی‌ماه فرصت دارند آن دسته از آثار خود را که در بازۀ زمانی ابتدای مهرماه ۱۳۹۹ تا آخرین روز مهلت دریافت آثار در رسانه‌های مکتوب و برخط منتشر شده‌، به نشانی www.jra-esf.ir  ارسال کنند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا