شفافیت مالی در رأس امور خانه مطبوعات گیلان قرار دارد



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، کریم خورسندی با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در یک سایت پیرامون خانه مطبوعات استان گیلان، اظهار کرد: متاسفانه این سایت بدون دلیل و مدرک در حال حاشیه سازی و تشویش اذهان عمومی علیه خانه مطبوعات گیلان و مدیریت آن است که مرود رسیدگی قرار می گیرد.

خورسندی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع به مشکل گرانی کاغذ و هزینه چاپ و نشر رسانه‌های مکتوب در سال گذشته برمی گردد، افزود: با توجه به این مشکلات جمعی از مدیران روزنامه‌های استان با مراجعه به سازمان برنامه و بودجه و رایزنی‌های متعدد خواستار کمک مالی شدند و که وشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و حدود ۲۳۰ میلیون تومان برای کمک به روزنامه‌های تخصیص یافت اما امکان پرداخت این رقم به صورت مستقیم به روزنامه‌ها وجود نداشت لذا این کار از طریق ارشاد اسلامی انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بر این اساس مدیران روزنامه‌ها طی جلسه‌ای با مدیرکل ارشاد گیلان خواستار حل این مشکل شدند، ادامه داد: در این جلسه به پیشنهاد مدیرکل ارشاد گیلان مقرر شد این مبلغ بین همه رسانه‌های مکتوب استان توزیع شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به اینکه این مبلغ برای پرداخت به مطبوعات طی تفاهم نامه ای در آخرین روزهای سال ۹۷ به حساب خانه مطبوعات واریز شد تا عملیاتی شود، تصریح کرد: اداره کل ارشاد اسلامی گیلان که ناظر بر کارکردهای رسانه‌ای است به وسیله کارشناسان خود و همراهی خانه مطبوعات براساس فرمول معاونت مطبوعاتی و ملاک عمل قرار دادن پارامترهایی از قبیل میزان چاپ، ضریب کیفی، اعلام وصول از طریق سامانه و سایر موارد اقدام به تخصیص مبالغی برای نشریات کرد.

وی با اشاره به رایزنی برای دریافت مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی برای کمک به رسانه‌های مکتوب و مجازی در روز خبرنگار امسال و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، افزود: با نظرمساعدت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این مبلغ دریافت و به جامعه رسانه‌ای گیلان پرداخت خواهد شد.

خورسندی با تأکید بر لزوم سعه صدر بیشتر از سوی رسانه‌های استان گیلان، خواستار بیان واقعیات بدور از هرگونه حاشیه سازی شدو گفت: شفافیت مالی یکی از اولویت‌های خانه مطبوعات استان گیلان بوده و آن را در رأس امور خود قرار داده است.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا