سخنی با مسئولان درخصوص یارانه های مطبوعات در سال 1400


چنان که همگان دانند و شما بهتر از دیگران ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند هر وزارتخانه ی دیگری دارای چندین اداره ی داخلی است که یک از آن جمله ،اداره ی حمایت از مطبوعات و رسانه هاست .
مسوولیت این اداره همواره به عهده ی صاحبدلانی بوده است که مهربانانه ازدرد دل مطبوعاتیان آگاه بوده و تا مرز میسور ،یاریگر آنان و حلّال مشکلاتشان بوده اند .
اما … در وانفسای کار مطبوعات و قلم به دستان ،کاری پیش آمد ،کارستان. برعکس کارهای مقبول وجاری که سبب آرامش دل بود و مفرّح ذات !
سخن از محل پرداخت یارانه های مطبوعات و رسانه هاست که بامصوبه ای عجولانه ،لابلای مصوبات دیگرمجلس ،مراحل این پرداختها از معاونت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان هدفمندسازی یارانه ها موکول شده است .
انگار پرداخت کمک های دولت ازسوی یکی دیگراز اُرگان اصلی ( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) موجب دغدغه وپریشان خیالی مجلس محترم بوده است ؟!
حال دل خود را از زبان لسان الغیب بشنویم که چه زیبا فرمود:
شب تاریک وبیم موج وگردابی چنین هایل
کجا دانند حال ما، سبکباران ساحلها
سبکباران ساحل ها همانهایی هستندکه یک چنین تغییر ناگهانی را پیش از دستور اجرا ، بانگرشی فراگیر به بحث نگذاشتند و از تدابیر صاحب علّه نیز سود نجستند و به حدود و ثغور این تصمیم نپرداختند . و تنها باین دلیل که آن سازمان محترم واژه ی ( یارانه) راباخوددارد ، بدان آویختند وسرانجام ( روزیِ مقسوم) ما را به( روزیِ موهوم) مبدل کردند !!
و اکنون پیشنهاد می دهیم که عبارت ” یارانه ی مطبوعات ” را به عبارت “حمایت مطبوعات ” تغییر دهید . تامشکل واژه نیز حل گردد .!
و اما یکی از معاونین محترم سازمان هدفمندسازی فرمودند :
ما در دهم هرماه ” حق معیشت ” ودرتاریخ بیستم هرماه ” یارانه ی عام” را باهزارویک فن وترفند تهیه وپرداخت میکنیم! حال اگر پس ازین دوتاریخ چنانچه نقدینه ای درخزانه ی مابود، البته لیستهای ارسالی معاونت مطبوعاتی رانیز همچون درخواستهای وزارتخانه های دیگر درصورت دستور آقای دکتر حاجتی پرداخت خواهیم کرد !

خانه برآب بناکردنِ ما بیهوده است
غرقه گشت آنکه درین نِیکده ساکن بوده است !!
مشکل ما اینست . اگرچه یقین داریم که درانجام این مصوبه ، مقاصدِ پنهانی مطمح نظر نبوده وحتی طرح سایه روشنی ازبرنامه ی دشمنانه ی گذاراز حمایت نقدی مطبوعات نیز ترسیم نشده است .
در این مشکل ناخواسته ایمان داریم که مسوولین محترم قوای سه گانه بدلیل خدمتگزاری جامعه ی مطبوعات کشور،بمدد ما خواهندشتافت و یاریمان خواهند کرد. این امر ثمره ی آرامش رفتاری وپاک زبانی قلم بدستان این اجتماع صاحبدل ومردمی است .
     و اما راه حل این مشکل :
۱-یاری طلبیدن از نمایندگان محترم تهران و شهرستانها که دارای روزنامه و یا هرنوع رسانه هستند.
۲-مددجویی از نمایندگانی که عضو کمیسیون فرهنگ و مطبوعات و رسانه اند.
۳-درخواست کتبی ودیدار حضوری مدیران تشکلهای مطبوعاتی از آقای دکتر قالیباف برای تغییر این مصوبه
۴-دیدار نماینده ی تشکلها و هر مدیرمسوول بانمایندگان محترم مجلس و تقاضای برگشت مصوبه .
از دوستان فرهیخته خواهشمندیم که هرطرح وبرنامه ای برای حل این مشکل دارند ، در این سایت مطرح بفرمایند تا ازتراوشات فکری آنان استفاده شود . خداوند یارتان باد .

بازرس انجمن صنفی رسانه های کشور — بامداد جویباری

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا