اجتماع بزرگ اساتید بسیجی همدان برگزار می‌شود



ایسنا/همدان جانشین رئیس بسیج اساتید استان همدان از برگزاری همایش و اجتماع بسیج اساتید با هدف جهاد تبیین اتحاد جامعه دانشگاهی خبر داد و گفت: در ۳۱ خرداد این اجتماع بزرگ در همدان به میزبانی پنج دانشگاه بوعلی، دانشگاه ملایر، فنی‌وحرفه ای شهید مفتح، دانشگاه نهاوند و دانشگاه آزاد همدان برگزار خواهد شد.

سرهنگ علی بقایی چهارشنبه ۲۴ خرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران و روز ملی بسیج اساتید اظهار کرد: شهید چمران دارای ویژگی‌های شخصیتی خاصی بوده که بخشی از آن را اساتید می‌توانند در الگوی شخصیتی خود داشته باشند.

وی خوش استعدادی و خوش ذوقی، بی توجهی به نان و نام، حضور در صحنه، اخلاص، شجاعت، ایمان، در گنار هم داشتن علم و ایمان را از جمله ویژگی های شخصیتی چمران دانست و افزود: بدون رودربایستی بودن دکتر چمران از دیگر ویژگی های شخصیت این شهید والا بود که در جامعه امروز به ویژه در عرصه مدیریتی این ویژگی بسیار نیاز و ضروری است.

بقایی با بیان اینکه دهند چمران یک استاد تراز انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: در همه عرصه های انقلاب یک استاد تراز انقلاب باید الگوی خود را شهید دکتر چمران قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به تأسیس سازمان بسیج اساتید در سال ۷۷ و گذشت ۲۵ سال از تأسیس این شجره طیبه تصریح کرد: با گذشت یک ربع قرن از تأسیس سازمان بسیج اساتید کشور،  این سازمان در کنار ۲۲ قشر دیگر بسیج مشغول به فعالیت بوده و وظیفه حوزه فعالیتی آن به کل جامعه برمی‌گردد و تنها محدود به دانشگاه ها نیست.

بقایی با اشاره به آغاز هفته بسیج اساتید از ۲۶ خرداد تا دوم تیر یادآور شد: طی هفته بسیج اساتید برنامه های مختلفی با کمک شورای معاونان سازمان بسیج اساتید و کانون‌های ۱۷ گانه و به ویژه برای برگزاری پیش بینی شده که برگزاری میزگردهای تخصصی از جمله این برنامه های پیش بینی شده در این هفته خواهد بود.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۳۰۰ عضو هیأت علمی و اساتید دانشگاه عضو بسیج در ۱۷ کانون بسیج سطح استان سازماندهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در برگزاری میزگردهای تخصصی موضوعاتی که کمتر در استان به آن پرداخته شده از جمله آب، مسکن، مدیریت زیرساخت‌ها، فناوری، هوش مصنوعی و مجموعه های دانش بنیان با حضور ۱۸ استاد بسیجی یه میزبانی رسانه های سطح استان برگزار خواهد شد.

بقایی با بیان اینکه در رابطه با میزگردهای تخصصی هفته بسیج اساتید ۹ میزگردها پیش بینی شده است، مطرح کرد: تاکنون سه میزگرد برگزار شده و شش میزگرد باقی مانده نیز با کمک رسانه های سطح استان در طی هفته بسیج اساتید برگزار می ‌شود ضمن اینکه از رسانه‌ها درخواست داریم از این فرصت در طول سال بهره برده و همواره این میزگردها را تداوم بخشند و اجازه دهند ارتباط نخبگان با رسانه ها تقویت یافته و مستمر شود.

وی در ادامه از برگزاری همایش و اجتماع ۳۰ هزار نفری بسیج اساتید کشور به صورت وبیناری در هفته بسیج اساتید با هدف جهاد تبیین اتحاد جامعه دانشگاهی خبر داد و گفت: در ۳۱ خرداد این اجتماع بزرگ بسیج اساتید نیز در همدان به میزبانی پنج دانشگاه بوعلی، دانشگاه ملایر، فنی‌وحرفه ای شهید مفتح، دانشگاه نهاوند و دانشگاه آزاد همدان برگزار خواهد شد که سهم استان همدان از این همایش ۳۰ هزار نفری اساتید بسیجی ۶۰۰ استاد خواهد بود.

بقایی حضور ۲۵ استاد بسیجی استان همدان در ۲۵ میعادگاه نمازجمعه استان و سخنرانی این اساتید در پیش از خطبه های نمازجمعه را از دیگر برنامه های هفته بسیج اساتید دانست و مطرح کرد: در ۲۱ شهر سخنرانی پیش از خطبه های اساتید بسیجی استان در ۲۶ خرداد و در چهار شهر همدان، نهاوند، بهار و رزن در دوم تیر برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و بازدیدهای علمی با حضور اساتید بسیجی خبر داد و گفت: بازدید از شش مرکز را از ابتدای تیر تا پایان سال ۱۴۰۲ برای اساتید پیش بینی و برنامه ریزی کرده ایم.

بقایی تقدیر و تجلیل از اساتید پیشکسوت بسیجی، دیدار اساتید بسیجی و نخبگان با مسئولان عالی رتبه استان همدان، حمایت از پروژه‌های علمی و پایان نامه ها طی تفاهم نامه انجام شده و برگزاری حلقه های معرفتی اساتید را از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته بسیج اساتید برشمرد و اظهار کرد: استان همدان دارای پنج اندیشکده شامل کشاورزی، جمعیت و خانواده، تعلیم و تربیت، مهارت، میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه کارهای مطالعاتی بوده که در هفته بسیج اساتید این اندیشکده ها موضوعات جلسات حوزه خود را برگزار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدفگذاری سازمان بسیج اساتید بر این است که در سال جاری در موضوع جمعیت خانواده و جهاد تبیین برای انتخابات نقش بیشتر و تعالی بخش تری داشته باشد در ضمن از ابتدای سال تاکنون ۲۰ کرسی آزاداندیشی در سطح دانشگاه های استان همدان با همکاری بسیج اساتید برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید آشتی رسانه ها با دانشگاه تقویت شود، افزود: در برخی از حوزه ها افراد به دنبال آگاهی و تبیین نیستند بنابراین باید اطلاع رسانی و تلاش برای آگاهی توسط رسانه ها انجام شود.

معاون فرهنگی بسیج اساتید استان همدان هم اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش های دانشگاه‌ها که فعال بوده و برای اساتید دارای برنامه های فرهنگی است، بسیج اساتید بوده و نگاه جدیدی که در سازمان بسیج اساتید اتفاق افتاده یک نگاه با رویکرد جذب حداکثری اساتید دانشگاه هاست.

دکتر شیرمحمدی با بیان اینکه فضایی که به لحاظ رسانه ای توسط بسیج اساتید در استان همدان شکل گرفته در نوع خود بی نظیر بوده است، افزود: در سال جاری برگزاری ۹ میزگرد تخصصی توسط اساتید بسیجی این شهرستان در رسانه های سطح استان همدان پیش بینی شده که از این تعداد میزگرد سه میزگرد برگزار شده و مابقی نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: فارغ از فضاها در برگزاری این میزگردهای تخصصی نگاهمان این است که بتوانیم بین بدنه دانشگاهی، تخصصی و کارشناسی و بدنه ای که علاقمند به انتشار نتایج تحقیقات و پژوهش های خود توسط رسانه ها هستند، ارتباط برقرار کنیم.

شیرمحمدی با بیان اینکه در این میزگردهای تخصصی هر یک از رسانه ها که بخواهند درخواست میزبانی خواهند داد، گفت: رسانه های متقاضی میزبانی در این رابطه می ‌توانند اعلام آمادگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این میزگردهای تخصصی برای جذابیت هر چه بیشتر به دنبال این هستیم که یک چالش بین اساتید وجود داشته باشد ضمن اینکه در آینده این میزگردها را به مناظره تبدیل خواهیم کرد.

شیرمحمدی ادامه داد: در بخش رسانه، بسیج اساتید استان این آمادگی را دارد که هر یک از رسانه ها در هر موضوعی با هر یک از اعضای هیأت علمی خاص دانشگاه ها که صلاح دیدند به آن پرداخته شود و نیاز به ارتباط با میزگرد تخصصی کارشناسی اساتید بود این بدنه کارشناسی مورد نیاز رسانه ها را ایجاد کنیم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا