کرونا همچنان مرگبار است!



یک رسانه‌ آمریکایی از مرگبار بودن ویروس کرونا با وجود آغاز تزریق واکسن این بیماری مرگبار نوشته و گفته است که با مرگ بیش از ۲ میلیون تن از ۱۰۰ میلیون مبتلا به ویروس کرونا، بیماری کووید_ ۱۹ با وجود راه افتادن چرخه واکسن هنوز مرگبار است.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، دیگر اخبار امروز (۱۵ بهمن ماه) به شرح زیر است:

_ میانمار و کودتای آن، هنوز خبر نخست روزنامه‌های جهان است. در میان فریادها برای آزادی آنگ سان سوچی، ارتش حلقه قدرتش را سخت‌تر می‌کند.

_ فرانکفورتر آلگه ماینه آلمان می‌نویسد: صدها نماینده مجلس میانمار در حبس خانگی هستند. ژنرال مین آنگ لانگ ۶۴ ساله، کودتا را آغاز و رهبری میانمار را تا یک سال به عهده خواهد داشت.

_ «لنست»، نشریه علمی نوشته است: واکسن روسی سپوتنیک وی با ۹۱/۶ درصد اثر، در مقابله با کووید_۱۹ از سازمان غذا و دارو تاییدیه گرفته است. تزریق واکسن بر بیش از ۲۰ هزار تن از ایمن بودن آن خبر می‌دهد. فاقد هر گونه عوارض جانبی است؛ ۲ تزریق در ۲۱ روز.

_‌ «یو اس ای تودی» نیز نوشته است: جو بایدن، افراد خانواده‌هایی را که به دستور ترامپ در مرز مکزیک از هم جدا کرده بودند، به پیوستن اعضا فرا خواند. دستوری که افراد جدا شده از خانواده را به کنار هم می‌خواند. خانواده‌های زیادی در آمریکای لاتین‌تبار از هم پاشیده شده است.

_ «فایننشال تایمز» نیز خاطرنشان کرده است: صف دریافت یا مبادله واکسن، نخستین سیلی از کدورت‌های بسیار است که میان انگلیس جدا شده و اتحادیه اروپا رد و بدل می‌شود. در توافق جدایی، اگر چه بر علایق طرفین تاکید شده است، اتحادیه اروپا اکنون به انگلیس به عنوان کشور سوم و جدا از اتحادیه نگاه می‌کند.

_ «واشنگتن پست» نوشته است: با مرگ بیش از ۲ میلیون تن از ۱۰۰ میلیون مبتلای به ویروس کرونا، بیماری کووید_ ۱۹ با وجود راه افتادن چرخه واکسن هنوز مرگبار است؛ اما شگفت‌انگیز این است که جوامع مقید، بیش از جوامع بی‌بند و بار مصون بوده، کمتر آسیب دیده است. ژاپن با ۱۲۶ تن جمعیت، فقط ۵ هزار تن را بر اثر کرونا از دست داده است، حال آن که مکزیک بیش از ۱۵۰ هزار قربانی داشته است. سهل‌انگاری ترامپ نسبت به یورش همه‌گیری، سبب مرگ بیش از ۳۰۰ هزار آمریکایی شد.

* از حاشیه خبرها:

سازمان بهداشت جهانی یا آنچنان که در نشریه علمی وایرولوجی آمده، برخی از کسانی که مورد تزریق واکسن کرونا قرار گرفته‌اند، برای کاهش درد ناشی از آن دارویی چون ایبوپروفن، مصرف کرده در هراس هستند که مبادا اثرهای واکسن از بین بروند که چنین نیست. پژوهشگران هیچ نشانه‌ای از کاهش اثرهای واکسن پس از مصرف داروهایی چون ایبوپروفن نیافته‌اند. اما می‌گویند داروهای مسکن، پیش از تزریق مصرف نشود. دانشمندان می‌گویند تزریق کلی واکسن در متوقف کردن شیوع کرونا، موثر است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا