رسانه پشتیبان اهداف دانشگاه‌ باشد



ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: رسانه می‌تواند پشتیبان کار و اهداف دانشگاه‌ها باشد، یکی از مواردی که رسانه می‌تواند در آن تأثیرگذار باشد موضوع اصطلاحات و ادبیات دانشجویان است.

علی فتح طاهری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها تصریح کرد: با توجه به تحول و فراگیری که در حوزه تکنولوژی و ارتباطات ایجادشده است امروزه رسانه‌های ما به یک دانشگاه بزرگ تبدیل شدند که مخاطبین و دانشجویان آن را کل مردم تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مردم در هرکجای دنیا که باشند به رسانه‌ها دسترسی دارند و مرزهای فیزیکی برداشته‌شده است، بنابراین می‌توان گفت رسانه دانشگاه بزرگی است که در حوزه‌های مختلفی ازجمله سیاست و فرهنگ بر مخاطبین تأثیر می‌گذارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین یادآور شد: رسانه‌ها باید شناخت دقیقی از حوزه‌های مختلف به دست بیاورند و وظیفه خود را درست انجام دهند، افرادی که در حوزه رسانه کار می‌کنند باید متخصص باشند تا وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند.

وی یادآور شد: رسانه می‌تواند پشتیبان کار و اهداف دانشگاه‌ها باشد، یکی از مواردی که رسانه می‌تواند در آن تأثیرگذار باشد موضوع اصطلاحات و ادبیات دانشجویان است، رسانه‌ها باید از اطلاعات علمی و کلمات درست ادبیات استفاده کنند و واژه‌هایی به کار بگیرند که نشان‌دهنده فرهنگ و ادبیات است.

فتح طاهری خاطرنشان کرد: برای این کار باید تعاملی بین رسانه و دانشگاه ایجاد شود و اهداف را به‌درستی بشناسند و معرفی کنند، برای مثال در حوزه علمی کاربردی باید فرهنگ‌سازی کنیم چراکه امروز گرفتن مدرک دردی را درمان نمی‌کند.

وی یادآور شد: صرف اینکه فرد لیسانس و فوق لیسانس بگیرد مشکلی را حل نمی‌کند، رسانه‌ها باید در حوزه مهارتی کار کنند تا کسی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود بتواند به بازار کار ملحق شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا