رسانه‌ها مردم را برنامه محور بار بیاورند



ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: فعالیت اصحاب رسانه در انتخابات می‌تواند افکار عمومی را برای انتخاب اصلح یاری کند.

حمیدرضا تأملی، شامگاه سه‌شنبه (اول بهمن ماه) در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان، اظهار کرد: مصلحت مردم اردستان در برگزاری یک انتخابات سالم و پرشوری است که منجر به انتخاب اصلح شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در دنیا به عنوان طبقه‌ای از نخبگان جامعه شناسایی می‌شوند، افزود: نقش اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی به گونه‌ای است که باید کمک کنند تا انتخاباتی پرشور و سالم انجام شود. فعالیت اصحاب رسانه در انتخابات می‌تواند زمینه فکری برای انتخاب اصلح را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، فرماندار اردستان با بیان اینکه موضوع مشارکت مردم یک بحث مهم در انتخابات اسفندماه است، گفت: رسانه و مدیران کانال‌های مجازی موضوع انتخابات در شهرستان اردستان را به سمت یک گروه کارشناسی ببرند و اجازه ندهند که کاندیداها هر حرفی را به بهانه رأی‌گیری بزنند. امروزه اصحاب رسانه باید رسالتی فراتر از جایگاه فعلی را برای خود تعریف کنند تا فعالیت‌ها در یک ماه پیش‌رو به نتیجه انتخاب اصلح منجر شود.

تأملی با بیان اینکه تنها مرجع رسیدگی کننده به تخلف‌های انتخاباتی قوه قضاییه است، گفت: باید رسانه ها مردم را برنامه محور بار بیاورند تا با آگاهی کامل به برنامه ای که از سوی داوطلبان برایشان تدوین می‌شود رأی دهند. انتظار می‌رود شورای نگهبان تا ۲۳ بهمن‌ماه که نتیجه نهایی تأیید صلاحیت‌ها اعلام می‌شود موضوع تأیید و رد صلاحیت را با جدیت بررسی کند.

شور انتخاباتی بدون ورود رسانه‌ها، امکان‌پذیر نیست

همچنین علیرضا فرحبخش – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: اینکه بخواهیم در مواجه با فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه یک برخورد سخت داشته باشیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست. البته گاهی مواقع برخی از فعالان در فضای مجازی مطالبی را منتشر می‌کنند که مناسب نیست که توصیه می‌شود حس مطالبه گری در مردم ایجاد شود، ولی اجازه ندهند نامزدها هر حرفی را به افکار عمومی انتقال دهند.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم و اساسی که در زمان انتخابات باید مد نظر قرار گیرد این است که زمینه و بستر حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم، افزود: شور انتخاباتی بدون ورود رسانه‌ها، امکان‌پذیر نیست که این موضوع بیانگر اهمیت رسانه‌ها و نقش اصحاب رسانه در انتخابات است.

نظارت بر فضای مجازی برای جلوگیری از تخریب نامزدها ضروری است

همچنین حجت‌الاسلام مهدی رنجبر، مسئول دفتر شورای نگهبان اردستان با بیان اینکه هدف شورای نگهبان اجرای قانون است، گفت: از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی می‌خواهیم در انتخابات اسفندماه قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه توجه به اهمیت و تأثیر فضای مجازی، نیازمند نظارت و مراقبت‌های بیشتری در این فضا است، گفت: با توجه به اینکه صیانت و مقابله با برهم زنندگان آرامش انتخابات به عنوان حق‌الناس است نباید اجازه دهیم تا حاشیه‌های فضای مجازی انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد.

رنجبر با بیان اینکه نظارت بر فضای مجازی برای جلوگیری از تخریب کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضروری است، گفت: بارها مشاهده شده در فضای مجازی گاهی افراد به تخریب کاندیداها و شایعه پراکنی علیه آن‌ها می‌پردازند که در این میان وظیفه شورای نگهبان تهیه گزارش در این خصوص و ارائه به دستگاه‌های قضایی است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا