راه‌اندازی دفاتر نمایندگی خانه مطبوعات نیازمند طی مراحل قانونی است



ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی گفت: بر اساس اساسنامه، برای راه اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در هر شهرستان،لازم است حداقل ۲۰ نفر از فعالان رسانه ای این شهرستان عضو خانه مطبوعات استان باشند.

مرتضی شفیعی در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و خبر شهرستان مرند  گفت: بر اساس اساسنامه، برای راه اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در هر شهرستان،لازم است حداقل ۲۰ نفر از فعالان رسانه ای این شهرستان عضو خانه مطبوعات استان باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده جهت ایجاد بستر مناسب برای راه اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان مرند اظهارکرد: مرند، فعال‌ترین شهرستان استان در زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی بوده است.

وی با اشاره به مطالبه اهالی رسانه این شهرستان مبنی بر فعالیت دفتر نمایندگی خانه مطبوعات و رسانه های استان در مرند، خاطرنشان کرد: باید از تلاش ها و پیگیری های مستمر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و حمایت های فرمانداری مرند تقدیر کرد که این فضا را برای راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات استان فراهم کرده اند.

مدیر خانه مطبوعات استان در ادامه با تشریح روند عضوگیری و شرایط قانونی تأسیس دفتر نمایندگی در شهرستان‌های استان گفت: بر اساس نص صریح اساسنامه، برای راه اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در هر شهرستان؛ لازم است حداقل ۲۰ نفر از فعالان رسانه ای این شهرستان عضو خانه مطبوعات استان باشند.

شفیعی ادامه داد: با توجه به اینکه وظایف و اختیارات قانونی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه های مطبوعات استان ها تفویض شده است، امیدواریم با طی مراحل قانونی و تشکیل دفتر نمایندگی خانه در شهرستان مرند شاهد انجام فعالیت های رسمی فعالان رسانه ای در این شهرستان باشیم.

همچنین «علی شیخ پور» معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مرند نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت علوم ارتباطات و جایگاه رسانه و نقش تاثیرگذار آن بر جامعه اظهار کرد: اگر سرنوشت انسان های موفق و تمدن های پیشرفته را مطالعه کنیم به این نکته مهم پی خواهیم برد که آنان ارتباطات قوی، فنی و سالم با جامعه داشته اند.

وی با تأکید بر این‌که توسعه در بستر آرامش محقق می شود، خاطر نشان کرد:  رسانه ها نقشی اساسی در ایجاد آرامش در جامعه دارند و بسترسازی برای جذب سرمایه و پیشرفت شهرستان توسط رسانه های تخصصی و آرامش محور می تواند محقق گردد.

شیخ پور در ادامه ضمن دعوت رسانه ها و فعالان فضای مجازی شهرستان مرند به ترویج آرامش، اتحاد و همدلی، خواستار همکاری کلیه فعالان رسانه ای شهرستان برای تشکیل دفتر نمایندگی خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی در شهرستان مرند شد.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مرند در سخنانی هدف از راه اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان در شهرستان، را حمایت از رسانه های دارای مجوز، ساماندهی، فعالیت های تخصصی و آموزش فعالان رسانه ای منطقه دانست و اظهار داشت: سعی خواهیم کرد تا با محوریت جذب حداکثری تمامی فعالان حوزه خبر و رسانه را نسبت به ایجاد بستر و فضای مناسب برای فعالیت های مؤثر و سازنده در شهرستان گام های موثری برداریم.

مهران فرجی گفت:  با همکاری صمیمانه و تعامل موجود میان خانه مطبوعات استان، فرمانداری، پلیس فتا و سایر نهادهای مرتبط بستر مناسبی ایجاد شده تا از کلیه خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه درخواست تعامل حداکثری داشته باشیم، تا هرچه زودتر نسبت به عضوگیری و تأسیس نمایندگی خانه مطبوعات اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این اداره نسبت به فضای خبر و رسانه هیچ گونه انحصار طلبی را نمی پذیرد و از هر طیف و سلیقه ای که پایبند به قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران باشد؛ دعوت می کند تا با کنار گذاشتن اختلاف نظر ها، در راستای تحقق اهداف پیش بینی شد،ه در این حرکت و جریان سازی مهم شهرستان سهیم باشند. 

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و خبر شهرستان مرند با حضور جمعی از مسؤولان و فعالان رسانه ای و همچنین فرمانده پلیس فتای این شهرستان در اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی برگزار شد.

پس از بحث و تبادل نظر میان اصحاب رسانه شهرستان مرند، آقایان رحیم میابی و ناصر رضایی که دو نفر از پیشکسوتان رسانه ای مرند هستند؛ از سوی حاضران نشست به عنوان نماینده منتخب جهت پیگیری امورات مربوط به راه اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات و همچنین عضوگیری و انجام مراحل قانونی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا