بازی‌سازها سوژه شدند



برنامه جدید «صباشگاه» با هدف معرفی توان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای از رادیو صبا روی آنتن می‌رود. این برنامه رادیویی به جایگاه بازی‌های رایانه‌ای در کشورمان می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «صباشگاه» عنوان یکی از برنامه‌های جدید این شبکه‌ رادیویی است که با هدف معرفی توان شرکت های دانش بنیان در زمینه ساخت بازی های رایانه ای آماده پخش شده است.

امیر پیشه، تهیه‌کننده «صباشگاه» در توضیح این برنامه رادیویی گفت: «صباشگاه» باشگاه مهارت رادیو صباست که در فصل اول به سراغ کاربرهای بازی‌های رایانه‌ای، برنامه نویسان و بازی‌سازها می‌رویم و از زبان آنها همه چیز را درباره بازی‌های رایانه ای بیان می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که مسئله مالی از بزرگترین مشکلات شرکت های دانش بنیان و بازی سازهای رایانه ای هست، اکثر کسانی که مشغول به تولید بازی های رایانه ای هستند این کار را به عنوان شغل دوم و یا یکی از علایق خود دنبال می کنند به همین دلیل ما برای گفتگو با آنها به محل کارشان می رویم و با آنها گفتگو می کنیم. در میان این افراد با خبرنگار، تدوینگر و با افرادی که گاهی شغل آزاد داشته اند و کار تولید بازی های رایانه ای انجام می‌دهند به گفتگو نشسته ایم.

او همچنین بیان کرد: این برنامه تلاش می‌کند در قالب یک مستند گزارشی از زبان متخصصان این رشته جایگاه کشورمان را در ساخت بازی های رایانه ای و کاربرد آنها بررسی کند.

تهیه‌کننده «صباشگاه» درباره بخش‌های مختلف این برنامه توضیح داد: یکی از بخش‌های جالب این برنامه به‌نام آیتم «چه چیزش به تو می‌رسد؟» با اجرای صادق مهرانی در فضایی طنز درباره تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر شخصیت افراد صحبت می شود و دیدگاه های مختلف درباره مثبت و منفی بودن بازی‌های رایانه‌ای را بررسی می‌کند. در بخش «بازی از کجا شروع شد؟» هدیه درویش به بیان تاریخچه هوش مصنوعی و افق‌های پیش روی این علم می پردازد.

بیشه در پایان یادآور شد: ما در این برنامه تلاش می‌کنیم مشکلات برنامه‌نویسان و بازی سازهای رایانه‌ای را از زبان خودشان بیان کنیم و راهکارهایی به مخاطبان ارائه بدهیم و اگر مسئولین هم این برنامه را می‌شنوند، این راهکارها را پیشنهاد می کنیم تا شاید از مشکلات متخصصان این عرصه بکاهیم.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، «صباشگاه» روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه با اجرای علی زمانی و تهیه‌کنندگی امیر بیشه از رادیو صبا پخش می‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا