ارسال 2384 اثر به چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر



ایسنا/خراسان رضوی  دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: در چهارمین دوره برگزاری این جشنواره 2384 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

ناصر نعمتی که ظهر امروز، پنجم دی ماه در آیین اختتامیه «چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر» سخن می‌گفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: آنچه شاهد هستید حاصل هشت ماه تلاش دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان رضوی است؛ تلاشی که منجر به جمع‌آوری 2384 اثر رسانه‌ای در استان خراسان رضوی شد و ما را در خصوص این‌که چقدر ظرفیت‌های رسانه‌ای در تک تک نقاط استان وجود دارد؛ متعجب کرد.

وی ادامه داد: از همه همکارانم در رسانه‌های مختلف تشکر می‌کنم که منت گذاشتند، جشنواره را قابل دانستند، فضای حرفه‌ای جشنواره را پذیرفتند و آثار خودشان را از شهرستان‌های مختلف و رسانه‌های مختلف از جای جای مشهد و خراسان رضوی به دبیرخانه ما فرستادند.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر تصریح کرد: تشکر دوم من از بزرگوارانی است که در این چند ماه زحمت کشیدند؛ وزارت ارشاد، سازمان صداوسیما، شهرداری، بسیج رسانه و همه مجموعه‌هایی که در شورای سیاست‌گذاری جشنواره کمک کردند تا قالب جشنواره به صورت حرفه‌ای برگزار شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: این مسأله مهم است که در خلأ جشنواره‌های حرفه‌ای که برگزار می‌شود، جشنواره‌ای با شاکله حرفه‌ای بتواند در استان خراسان رضوی جایی پیدا کند که اهالی رسانه به آن اعتماد کنند و آثار خودشان را بفرستند.

وی افزود: در دوره اول جشنواره ابوذر 370 اثر به جشنواره رسید، دوره دوم با تمهیداتی ویژه‌تر و با ارسال 1340 اثر، سال گذشته نیز با حضور پررنگ شهرستانی‌ها و افرادی که در رسانه‌های غیررسمی فعالیت کردند، 1966 اثر به جشنواره رسید و امروز هم 2384 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: در گستره جغرافیایی خراسان رصوی 62 درصد آثاری که ما امسال دریافت کردیم، از رسانه‌هایی بود که در مشهد فعالیت داشتند یا فعالان رسانه‌ای که در هنگام ارسال اثر، خودشان را مشهدی معرفی کردند و 38 درصد آثار هم به سایر شهرستان‌ها اختصاص داشت.

نعمتی بیان کرد: امسال بر خلاف سال گذشته که رسانه‌های غیررسمی آثار بیشتری را به جشنواره ارسال کرده بودند، شرایط مقداری متفاوت بود. امسال 1920 اثر را از رسانه‌های رسمی داشتیم؛ رسانه‌هایی که مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند و یا در قالب برندهای رسمی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: 464 اثر هم در قالب رسانه‌هایی که به‌صورت رسمی فعالیت نمی‌کنند به جشنواره رسید. از یک کانال در شبکه‌های اجتماعی تا تولیداتی که به صورت مولتی مدیا در رسانه‌هایی که متعلق به شبکه‌های اجتماعی هستند و در حال فعالیت بودند.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: یکی از مسائلی که امسال ما به جد روی آن کار کردیم، محورهای ارسال آثار به جشنواره بود. جشنواره ابوذر یک جشنواره قالبی نیست بلکه موضوعی است؛ به این معنا که موضوعات اصالت دارند. اگر اثری در حوزه موضوعات جشنواره باشد، در مرحله بعد راجع‌به حرفه‌ای بودن آن نظر داده می‌شود و داوری می‌شود.

نعمتی گفت: عزم ملی برای تحقق گام دوم انقلاب، رونق تولید، پیشرفت اقتصادی و مشارکت سیاسی، زیارت، فرهنگ میزبانی و فرهنگ شهروندی و آسیب‌های اجتماعی موضوعاتی بودند که در جشنواره ابوذر مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا