خبر خوش وزیر مسکن برای اصحاب رسانه


وزیر مسکن از امضای تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت ارشاد و وزراتخانه متبوعش برای اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر خبر داد.

مراسم امضای برنامه اجرایی کمیته مشترک مسات عمومی ایران و سوریه با حضور مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران و مهندس سهیل محمد عبداللطیف وزیرمسکن و خدمات عمومی سوریه امشب در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد.

براساس این برنامه قرار است ایران در حوزه ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور سوریه اقدام کند.

در حاشیه این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان در جمع خبرنگاران درباره توافق صورت گرفته اظهار کرد: ما در راستای سند راهبردی که بین دو کشور صورت گرفته برنامه‌ای را امضا کردیم که طی آنها ۳ شرکت میان دو کشور در حوزه زیر ساخت قرار است تشکیل شود.

وی تصریح کرد: رایزنی‌ها را در کمیسیون مشترک در حوزه گمرگی و بانکی صورت گرفته و قرار است بانک مشترک یا رویکرد مشخصی در این راستا صورت گیرد.

وزیر شهرسازی خاطرنشان کرد: به زودی قرار است در حوزه گمرک نیز توافق مشترکی میان ایران و سوریه در حوزه ساخت مسکن صورت گیرد.

اسلامی در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران  در پاسخ به سوال خبرنگار رخداد اقتصادی درباره تاثیر طرح ملی مسکن بر بازار مسکن اظهار کرد: در مقطع فعلی یک عده برای حفظ ارزش ‌پولشان را به دلار و زمین تبدیل می‌کنند و این سبب تلاطم در بازار می‌شود و ما به عنوان دولت و وزارت شهرسازی مهم‌ترین هدفمان از احداث واحدهای مسکونی این است که قشر جامعه هدف خودمان را خانه‌دار کنیم بنابراین هر اتفاقی در بازار رخ دهد مهم نیست و ما برنامه‌مان را اجرایی می‌کنیم.

وی درباره طرح مسکن کارگران تصریح کرد: طرح مسکن کارگران و بازنشستگان را نیز با وزارت رفاه هماهنگی کردیم و انشاالله به زودی اجرا می‌کنیم.

وزیر شهرسازی خاطرنشان کرد: طرح مسکن کارگران تقریبا مشابهه توافقنامه فرهنگیان است و حدود ۲۰۰ هزار مسکونی قرار است طی آن ساخته شود و شامل کارگران و بازنشستگانی می‌شود که فاقد مسکن هستند.

اسلامی با اعلام این خبر که به زودی برای اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر نیز در حوزه مسکن تفاهم‌نامه‌ای را امضا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا