اقدامات رسانه ها در ایام کرونا و پساکرونا به صورت آرشیو جمع آوری شود



ایسنا/گیلان نماینده گیلان در مجلس خبرگان، بر اینکه باید تمامی اقدامات رسانه‌ها در ایام کرونا و پساکرونا به صورت یک آرشیو جمع‌آوری شود، بیان کرد: باید رسانه‌ها و فضای مجازی سندی را برای خود تعریف کرده و تمام اقدامات دوران کرونا بر مبنای فرصت‌ها، سیاست‌ها و پیشرفت‌ها به آرشیو در بیاید.

آیت‌الله رضا رمضانی در دیدار با اعضای بسیج رسانه استان گیلان که در سالن اجتماعات دفتر مراجعات مردمی ایشان برگزار شد، با تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت علی بن موسی الرضا اظهار کرد: برای تقویت جامعه به لحاظ فرهنگی باید به حوزه اخلاق توجه و از سیره زندگی پیامبران و ائمه اطهار به خوبی بهره‌مند شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکلات موجود در میان اقشار مختلف جامعه گفت: در دولت جدید باید به مشکلات موجود در هر سازمانی رسیدگی و حل شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیمه خبرنگاران را جزو حداقل‌ترین حقوق خبرنگاران دانست و بیان کرد: بیمه خبرنگاران از حداقل‌ترین حقوق خبرنگاران است که باید به آن توجه شود لذا تلاش مجلس و دولت در حل مشکل خبرنگاران می‌تواند بسیار موثر باشد.

آیت الله رمضانی با اشاره به نقش موثر فضای مجازی و رسانه در پیشرفت‌های معنوی جامعه تصریح کرد: در حوزه رسانه و به لحاظ سخت افزاری با پیشرفت‌های خوبی مواجه شدیم به طوری که در یک سخنرانی مذهبی در فضای مجازی چیزی بالغ بر یک میلیون نفر بازدید کننده دارد.

وی نقش رسانه را در تبیین و رفع شبهات دین بسیار موثر دانست و افزود: رسانه برای تبیین دین و رفع شبهات و پاسخ گویی به سوالات بهترین شرایط را داشته و باید از این وضعیت بهتر هم شویم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه رسانه‌ها در انتشار اخبار خود باید از منابع معتبر استفاده کنند، گفت: رسانه‌ها باید در انتشار اخبار از منابع درست و منابع معتبر استفاده کنند زیرا اگر از اخبار نادرست و منابع نامعتبر باشد دیگر مردم به آن رسانه اطمینان نخواهد داشت.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه ۹۰ درصد رسانه‌های جهان در دست رژیم صهیونیستی است، افزود: رسانه‌ها در تحلیل‌ها باید از داده‌های کامل استفاده و در آن تحلیل از کارشناسان مربوطه بهره‌مند شوند چون در این صورت تحلیل‌ها بسیار جامع بوده و مردم‌ فرق میان اخبار درست و نادرست را تشخیص خواهند داد.

وی با اشاره به تاثیر موثر نقد منصفانه به منظور پیشرفت امور جامعه بیان کرد: نقد برای پیشرفت امور بسیار موثر است ولی باید منصفانه عالمانه واقع بینانه و دلسوزانه بوده و در آن به آبروی افراد توجه شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تربیت نیروهای رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و بر مبنای عدالت تصریح کرد: امور جریان رسانه باید همراه با تحقق عدالت باشد لذا اگر نقدی هم می‌خواهد در رسانه صورت گیرد بر مبنای عدالت باشد زیرا مردم با بینش بسیار زیاد خود فرق میان نقد با عدالت و یا با غرض‌ورزی را تشخیص می‌دهند.

آیت الله رمضانی تملق و چاپلوسی را یکی از آسیب‌های وارد شده به برخی از رسانه‌ها  دانست و گفت: تملق و چاپلوسی در جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و باید واقعیت‌ها در رسانه گفته شود زیرا انقلاب اسلامی برپایه ارزش‌ها بنا گذاشته شده است.

وی با اشاره به وابسته شدن برخی مدیران به رسانه‌ها به منظور ماندگاری در جایگاه مدیریتی خود، افزود: یکی از رسالت‌های رسانه‌ مستقل بودن و بیان واقعیت‌ و نقدها است ولی بعضا متاسفانه شاهدیم برخی از مدیران برای حفظ جایگاه خود به برخی رسانه، فضای مجازی و پایگاه‌های خبری وابسته می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه باید تمامی اقدامات رسانه‌ها در ایام کرونا و پساکرونا به صورت یک آرشیو جمع‌آوری شود، بیان کرد: باید رسانه‌ها و فضای مجازی سندی را برای خود تعریف کرده و تمام اقدامات دوران کرونا و پسا کرونا با اهداف تعیین شده و بر مبنای فرصت‌ها، سیاست‌ها و پیشرفت‌ها به آرشیو در بیاید.

آیت الله رمضانی با اشاره به برنامه استکبار برای سیاه‌نمایی در خصوص پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بیان کرد: سیاه‌نمایی جزو وظایف ذاتی و اهداف اصلی دشمن علیه جمهوری است لذا در این مواقع نقش رسانه در بیان پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

مهدی پارسا، رئیس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای ترویج فرهنگ انقلاب نیاز به رسانه‌های انقلابی دارد، اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه آخرین رده قشری بسیج است که در سال ۹۲ و با هدف تربیت کادر رسانه‌ای در تراز انقلاب راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به جایگاه ارزنده و با سابقه گیلان در حوزه رسانه گفت: رسانه در گیلان دارای سابقه بسیار زیادی است به طوری که میرزا کوچک‌خان جنگلی به عنوان یک نهضت بزرگ خودش یک فرد رسانه‌ای با نام نشریه جنگل داشته است.

رئیس بسیج رسانه گیلان، با اشاره به وجود ۴۴۴ رسانه مکتوب و غیر مکتوب در گیلان افزود: در گیلان به دلیل سابقه رسانه ای و فرهنگی بسیار زیاد ۴۴۴ رسانه های مکتوب رسانه مجازی داشته ولی تعدادی از این رسانه‌ها با حداقل نیرو فعالیت دارند.

پارسا ادامه داد: جامعه هدف رسانه‌ای در گیلان ۱۲۰۰ نفر است که این آمار جدای فعالان مجازی می‌باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت اخلاق رسانه در گیلان گفت: متاسفانه در انتشار بسیاری از اخبار شاهد بی‌اخلاقی رسانه‌ای بوده و این مهم در حال گسترش است و اگر فکری به حال آن‌ نشود به زودی شاهد بحران در این حوزه خواهیم بود.

رئیس بسیج رسانه گیلان، رسانه‌های استان گیلان‌ را جزو تاثیرگذارترین افراد جامعه دانست و تصریح کرد: خبرنگاران در تمامی بحران‌ها پای کار بوده و در کرونا به کنترل این ویروس کمک کردند ولی همواره با مشکل اشتغال، بیمه خبرنگاری و مسکن مواجه هستند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا