کتاب “ضرورت بازنگری در رسانه‌های ایران” منتشر شد



کتاب “ضرورت بازنگری در رسانه‌های ایران” به قلم رسول مرادی فعال رسانه‌ای کرمانشاه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، رسول مرادی در خصوص این کتاب گفت: تلاش کردم تا در این کتاب بصورت مختصر مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی رسانه‌های داخلی در بخش های مختلف را مورد اشاره و بررسی قرار داده و برخی راهکارهای لازم را هم ارائه دهم.

وی افزود: در این کتاب ضرورت بازنگری در رسانه‌های ایران و همچنین برخی تعاریف، استراتژی و تئوری‌های رسانه‌ای نیز ارائه شده است.

مرادی اظهار کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که در حال حاضر رسانه‌های ما با چالش‌های عمده‌ای مواجه‌اند و اثرگذاری لازم را ندارند، از این رو همه باید کمک کنیم موانع پیش روی رسانه‌ها برطرف شوند.

مرادی با بیان اینکه عصر امروز عصر رسانه است، گفت: در این میان جوامعی می توانند در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و به توسعه همه جانبه دست پیدا کنند که بیشترین توجه و سرمایه گذاری را در عرصه بسیار مهم و پراثر رسانه داشته باشند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه هزینه کردن در حوزه رسانه نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بزرگ و سودآور است، گفت: انتظار می‌رود حمایت‌های همه جانبه از جمله در زمینه مالی از رسانه های داخلی به سرعت و دقت انجام شود تا رسانه های ما از موانع و چالش‌های آزار دهنده پیش رو با توجه به ظرفیت های بالای موجود عبور کرده و به جایگاه واقعی خود دست یابند. البته رسانه ها نیز باید تمام تلاش خود را برای حرفه‌ای تر شدن و تاثیرگذاری مناسب‌تر بکار گیرند.

مرادی پشتیبانی بیشتر مسئولان از رسانه‌ها، توجه لازم به افزایش سطح سواد رسانه‌ای مردم و ارتقای هرچه بهتر و بیشتر تولید محتوای متناسب با نیاز مخاطب و شرایط واقعی در رسانه‌های مختلف را امری بسیار ضروری عنوان کرد.

وی گفت: امیدوارم با انتشار این کتاب قدمی هرچند کوچک را در راستای کاهش مشکلات رسانه‌های کشور و تقویت آنها و همچنین خدمت به جامعه فرهیخته رسانه‌ای برداشته باشم و انتظار است مسئولان مربوطه هم از انتشار اینگونه کتابها حمایت مناسب را داشته باشند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا