برگزاری جشنواره کتابخوان و رسانه در زنجان



ایسنا/زنجان مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: جشنواره کتابخوان و رسانه در راستای همکاری کتابخانه‌ها و رسانه برگزار ‌می‌شود.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با نخستین جشنواره «کتابخوان و رسانه»، اظهار کرد: مسابقه کتابخوان و رسانه در استان زنجان نیز در شش بخش اصلی، دو بخش فرعی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و انجام بیشتر فعالیت‌های کتابخانه‌ها و کتابداران در فضای مجازی، این جشنواره برای همکاری بیشتر کتابخانه‌ها و تقدیر از فعالان رسانه‌ای در مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رادیو و صدا و سیما برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: بخش اصلی این جشنواره شامل خبر، گزارش (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و …)، سرمقاله و یادداشت، گفت‌وگو، مقاله، عکس (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) است. همچنین بخش فرعی نیز شامل اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه‌های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی و اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه‌های عمومی با ۱۱ موضوع محوری است.

نیک‌بخش ادامه داد: بخش ویژه نیز به رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه‌های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان‌ها و کتابخانه‌های عمومی اختصاص دارد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره آثار خود را در موضاعات مربوط به کتابخانه‌ها مانند کتابداران، اهدای کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخانه و خانواده، فضای مجازی و کتابخانه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان تا ۲۲ بهمن‌ماه برای ارسال آثار خود مهلت دارند که برگزیدگان نیز در ۱۷ اسفندماه اعلام خواهد شد و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت نهاد امور کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا