برنامه‌های فرهنگسرای رسانه در روزهای کرونا


رییس فرهنگسرای رسانه در تشریح برنامه‌های جدید این فرهنگسرا، از نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره سینما حقیقت، تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) و ویژه برنامه جنگ ۳۳ روزه لبنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی فرهنگسرا، مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به برنامه‌های این مرکز در ماه‌های گذشته و در شرایط شیوع بیماری کرونا گفت: از روزهای ابتدایی اسفندماه به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی مردم، بسیاری از مراکز فرهنگی هنری تعطیل شد و برنامه‌هایشان به فضای مجازی انتقال پیدا کرد. با توجه به برگزاری تمامی فعالیت‌های مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فضای مجازی، فرهنگسرای رسانه نیز برنامه‌های خود را در صفحات مجازی این مرکز در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.  

او با تشریح تعدادی از این برنامه‌ها به مسابقه ارسال محصولات رسانه‌ای «جان من، ایران من» اشاره کرد و افزود: جشنواره ارسال محصولات رسانه‌ای «جان من، ایران من» به همت فرهنگسرای رسانه و با مشارکت جمعی از نهادهای دولتی و غیردولتی در حال برگزاری است. فراخوان این مسابقه با هدف تقدیر از زحمات تمام گروه‌هایی که در مسیر مقابله با کرونا زحمت کشیدند و به تصویر کشیدن خدمات آنان در اسفندماه ۱۳۹۸ منتشر شد.

وی تاکید کرد: مهلت دریافت آثار این مسابقه تاکنون دو بار تمدید شده و با توجه به استقبال مخاطبان از سراسر کشور برای بار سوم نیز تمدید خواهد شد. لازم به ذکر است تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کرده و حدود ۳ هزار اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه آن در فرهنگسرای رسانه رسیده است.

محمدی به برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگسرای رسانه در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا، کلاس‌های آموزشی فرهنگسرای رسانه به صورت آنلاین در فضای مجازی و در قالب «جشنواره خدمت» ادامه پیدا کرد. تولید محصولاتی نظیر ویدئوکست، پادکست، فتوتیتر و …. و صحبت به صورت زنده با مربیان واحد آموزش با عنوان «رسانه لایو» از دیگر برنامه‌های فضای مجازی در جشنواره خدمت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود.

وی اضافه کرد: همچنین این مرکز بنابر اولویت کاری خود اقدام به تولید محصولات چند رسانه‌ای از جمله کلیپ، پادکست، ویدئوکست، فوتوتیتر و … با موضوع آموزش اصول بهداشتی برای مبارزه با کرونا کرد. جشنواره خدمت «محصولات فضای مجازی» از تاریخ ۱۹ اسفند تا ۱ خرداد برگزار شد و از ۶ خرداد با رونمایی از پلتفرم فارسی آن توسط مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران وارد فاز جدیدی شده است. در اینجا لازم است از مربیان آموزشی فرهنگسرای رسانه که در اوج بیماری کرونا در محل ضبط ویدئوها حضور پیدا کرده و نکاتی را در خصوص شرایط قرنطینه و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مطرح کردند تشکر کنم.

او از کسب رتبه اول توسط فرهنگسرای رسانه در جشنواره خدمت و جشنواره محصولات مجازی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد و بیان کرد: بنابر اعلام سازمان درباره برگزیدگان مناطق در شاخص‌های جشنواره خدمت، فرهنگسرای رسانه موفق شد رتبه اول برگزیدگان را در مجموع شاخص‌ها کسب کند. همچنین این مرکز توانست رتبه اول در تولید محصولات رسانه‌ای «فوتوتیتر»، «اینفوگرافیک مجازی» و «فیلم برنامه آموزشی» را کسب نماید.

رئیس فرهنگسرای رسانه جشنواره «ضیافت برخط» را ویژه برنامه فرهنگسرای رسانه در ماه مبارک رمضان برشمرد و اظهار کرد: فرهنگسرای رسانه به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی، علاوه بر تولیدات موضوعی و مناسبتی، تولید شش محصول را در دستور کار خود قرار داد. این محصولات بر اساس زمان‌بندی، هر روزه در صفحه اینستاگرامی فرهنگسرای رسانه، اینستاگرام سازمان فرهنگی هنری و کانال تلگرامی خبرگزاری ایسنا بارگذاری می‌شدند.

محمدی درباره جزئیات برنامه‌های «ضیافت برخط» توضیح داد و گفت: «رو به آسمان» گفتارها و خوانش‌ مناجات‌های سیدمهدی شجاعی نویسنده سرشناس کشور است که در ۱۵ قسمت تولید شد. این تولیدات علاوه بر فضای مجازی فرهنگسرا و سازمان فرهنگی هنری در بسیاری از خبرگزاری‌های مطرح کشور همچون ایسنا، فارس و … به صورت روزانه نشر داده شد. همچنین برنامه «حکمت آسمانی» خوانش حکمت‌هایی از نهج‌البلاغه توسط مژده لواسانی مجری صداوسیما است که در۳۱ قسمت تولید شد. این برنامه بیش از نیم میلیون بازدید در اینستاگرام فرهنگسرا داشت و در بیش از ۱۰ اکانت اینستاگرامی دیگر بازنشر شد. به مناسبت شب‌های قدر نیز ۳ پادکست با صدای محمدصالح علا و وحید جلیلوند در فضای مجازی منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: کلیپ «بدرقه» ویژه روزه‌ اولی‌ها، «آسمان سحر» با ترجمه‌ای ادبی از ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان، «به سوی آسمان» و درس گفتارهایی درباره تغییر رویکرد زندگی در دوران پساکرونا، «روی خط آسمان» و «سینما آسمان» از دیگر برنامه‌های اجراشده فرهنگسرای رسانه در ماه مبارک رمضان است.

او تصریح کرد: فلسطین از نگاه مردان مقاومت دیگر برنامه فرهنگسرای رسانه در فضای مجازی بود که با عنوان «پانوروما» با مصاحبه با صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران، خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران و ناصر ابوشریف نماینده جنبش حماس جهاد اسلامی فلسطین در ایران زوایای دیگری از تسخیر سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی را به تصویر کشید. «روی نقشه جایی ندارد» عنوان کلیپی است که توسط فرهنگسرای رسانه برای اشغال سرزمین‌های فلسطین ساخته شد. 

مهدی محمدی با اشاره به برگزاری برنامه‌های روتین و کانونی فرهنگسرای رسانه، در مورد برنامه‌های آتی این مرکز بیان کرد: برنامه «۱۴ سال، ۳۳ روز» به مناسبت جنگ ۳۳ روزه لبنان تدارک دیده شده است، برنامه «سینما حقیقت» نیز به اکران و نقد و بررسی مستندهای برتر جشنواره سینما حقیقت می‌پردازد و «پلتفرم» نیز نشست‌های تخصصی در حوزه رسانه با موضوعات مختلف و با حضور افراد شاخص هر حوزه است. در کنار این برنامه‌ها تدارک گسترده‌ای برای ماه محرم صورت گرفته است. «پرده عشاق» همایش تجلیل از پیرغلامان اهل بیت است که به همت فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. «روایت محرم» نیز به تولیدات محصولات رسانه‌ای در قالب‌های مختلف با موضوع محرم، صفر و جاماندگان اربعین در فضای مجازی می‌پردازد.

وی افزود: برای فصل تابستان و اوقات فراغت خانواده‌ها نیز سه عنوان برنامه «آی قصه قصه قصه»، «سینما نو» و «ترامپیت» درنظر گرفته شده است. با توجه به بیماری کرونا در کشور تمام این برنامه‌ها قابلیت اجرا هم به صورت حضوری و هم در فضای مجازی را داراست.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا