اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات قم برگزار می‌شود



رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات قم از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات قم در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مرتضی داستانی ظهر امروز در نشست خبری در خانه مطبوعات با اشاره به برگزاری اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات قم عنوان کرد: این جشنواره ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران در خبرگزاری‌ها و مطبوعات و پایگاه‌های خبری قم است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات قم با بیان اینکه اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات قم با تجلیل از ۳۶ اثر برجسته در ۳۰ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان تاکنون دو مرتبه زمان ارسال آثار به جشنواره تمدید شده است و با توجه به تقارن این ایام با راهپیمایی عظیم اربعین، ۴۸ ساعت دیگر ارسال آثار و همچنین رفع نواقص آثار ارسالی تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ساعت ۲۴ جمعه ۳ آبان‌ماه در جشنواره شرکت کنند.

داستانی بیان کرد: تاکنون ۱۰۳ نفر از خبرنگاران قمی با ۳۵۰ اثر در قالب رشته‌های مختلف از جمله تیتر، خبر، گزارش، یادداشت و عکس خبری شرکت کرده‌اند که در این میان ۲۵ اثر به دلیل نواقصی که در هنگام بارگذاری وجود داشته عودت داده شده است که خبرنگاران باید در مدت تعیین شده اقدام به رفع نواقص کنند.

وی گفت: در میان آثار رسیده که در بازه ۲۰ مهر سال قبل تا ۲۰ مهر امسال تولید شده‌اند، ۸۰ اثر گزارش است که نشان دهنده ظرفیت مهم قم در تولید محتواست.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات قم خاطرنشان کرد: در بحث داوری، استان قم هیچ نقشی در انتخاب داوران نداشته است و از طرف وزارت ارشاد در این‌باره تصمیم‌گیری شده است، در این جشنواره بیش از ۷۰ میلیون تومان برای اهدای جوایز به نفرات برتر در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در بخش عکس نیز تغییراتی اتفاق افتاد و داوری در حوزه عکس و گزارش تصویری جشنواره توسط داوران عکاس، داوری می‌شود تا هم بحث رسانه‌ای و خبری و هم هنری مد نظر باشد.

داستانی بیان کرد: خانه مطبوعات قم به دور از نگاه سیاسی و جناحی در جهت خدمت به اصحاب رسانه تلاش می‌کند و امیدواریم خانواده رسانه قم بتوانند همدلی لازم را در تحقق اهداف خانه مطبوعات داشته باشند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم خانه مطبوعات شناسایی پیشکسوتان عرصه رسانه و خبر در قم است که در سال گذشته ۱۵ نفر شناسایی شدند و برترین‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا