انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی فارس آغازبه کار کرد



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، همزمان با روز قلم، نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزش، اعم از ورزشکاران، مربیان، ورزشی نویسان و ان و عکاسان ورزشی استان فارس، برگزار و طی آن ابلاغ رسمی آغاز به کار انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی این استان نیز اعلام شد.

دبیرکل افتخاری انجمن ورزشی‌نویسان ایران و عضو مادام العمر فدراسیون جهانی ورزشی‌نویسان در این مراسم گفت: علیرغم اینکه شاهد حضور گروهی پُرتوان از ورزشی‌نویسان و خبرنگاران و عکاسان ورزشی در فارس هستیم، اما تاکنون تشکلی در این استان شکل نگرفته است.

منوچهر زندی، با تصریح اینکه ورزش در هیچ کجای جهان بدون رسانه، نویسنده، خبرنگار و عکاس ورزشی، پیشرفت نمی‌کند، گفت: اگر امروز ورزش فارس در حد انتظار نیست، نباید تعجب کرد، زیرا حرمت ورزشی نویس و رسانه ورزشی حفظ نشده است.

او با بیان اینکه خبر ورزشی می‌توانست با مرکزیت شیراز منتشر شده و جایگاهی ملی و بین‌المللی پیدا کند، گفت: باید همه اهالی رسانه کمک کنند تا با تقویت انجمنی که تازه شکل گرفته، مسیر پویایی ورزش فارس ترسیم شده و این استان به جایگاه خود برسد.

زندی با تاکید بر اینکه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی و رسانه‌های این حوزه می‌توانند در قامت یک کُوچینگ کننده عمل کند، گفت: یکی از دلایل مهم در به توفیق نرسیدن ورزشکاران، مربیان و حتی افراد و شخصیت‌های سیاسی و مدیران و مسئولان، نداشتن کوچینگ کننده بوده است.

این ورزشی نویس پیشکسوت با یادآوری اینکه کوچینگ با مربی‌گری تفاوت دارد، گفت: جای یک کوچینگ خوب در کنار ورزش فارس خالیست و تا زمانیکه با این مقوله‌ها اهمیت ندهیم، ۵۰ سال دیگر هم در همین نقطه قرار خواهیم داشت

زندی همچنین از شرکت نکردن مسئولان ارشد خصوصاً مدیران ورزش و جوانان فارس علیرغم دعوت رسمی در این مراسم، ابراز گلایه و تاکید کرد که راه موفقیت همه توجه به اهمیت داشتن یک کوچینگ توانمند است.

تشکل انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی گامی برای تقویت ورزش

رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی AIPS، نیز در این مراسم ضمن تبریک روز قلم، گفت: بسیاری از ما نگاه و قضاوتمان راجع به مسائل را بر اساس گفته یا نوشته‌های اهل قلم شکل می‌دهیم، بنابراین اگر به هر دلیل از سوی گوینده یا نویسنده لغزشی حادث شود، بر بسیاری تأثیرگذار و گاه غیرقابل جبران است لذا، گفتن و نوشتن، مراقبت زیادی نیاز دارد.

عبدالحمید احمدی با تاکید براینکه رسانه و فعالان رسانه در شکل دهی به افکار عمومی بسیار تأثیرگذار هستند، گفت: امروز کار به دلیل دسترسی همه افراد به رسانه‌هایی در شبکه‌های مختلف اجتماعی، بسیار دشوارتر شده و تشخیص سره از ناسره، بسیار سخت است و همین مسئولیت اهالی رسانه و صاحبان قلم را سنگین‌تر می‌کند.

وی تشکیل انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس را گامی رو به جلو برای تقویت و توسعه متوازن ورزش در این استان دانست و گفت: داشتن یک تشکل مستقل می‌تواند به منزله اتاق فکری برای مسئولان ارشد ورزش و تصمیم گیران این بخش و مدیران و دست اندرکاران باشگاه‌های ورزشی باشد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا