برای آزادی اسرای ایرانی چه تلاش‌هایی شده است؟



مستند «ماجرا» روز ۲۶ مرداد به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی راهی آنتن می شود، ماجرا در این قسمت با نگاهی تازه به گرامیداست روز آزادگان می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، برنامه مستند «ماجرا» با شعار «پیش از باور جستجو کنیم» به بررسی وقایع و اتفاقات تاریخی از زاویه‌ای دیگر می‌پردازد. 

انسیه شمس اللهی، تهیه‌کننده این برنامه گفت: روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند ولی هنوز تعداد قابل توجهی از اسرا جنگ تحمیلی به کشور بازنگشته‌اند، مستند ماجرا در این قسمت تلاش می کند جویای این شود که برای آزادی این اسرا چه تلاش هایی شده است، و یا این که آیا می توان لیستی از اسامی آنها پیدا کرد.

وی افزود: به مناسبت روز آزادگان به دنبال پاسخ این سوالات با پژوهشگران جنگ ایران و عراق گفتگو می کنیم و در این برنامه میزبان علی صمدی پژوهشگر دفاع مقدس و مدیر گروه مقاومت و دفاع مقدس شبکه یک سیما و دبیر کار گروه مقاومت ستاد تحول می شویم و با سرهنگ بازنشسته اصغر عزیزی، دبیر سابق کمیسیون اداره اسرا و مفقودین در برنامه ماجرا مصاحبه می کنیم.  

گفتگو با خانواده آزاده‌ای که سال ها خانواده او فکر می کردند زرمنده آنها شهید شده است از بخش های جالب این برنامه است.

گفتنی است، ماجرای آزادگان روز پنجشنبه (۲۶ مرداد) ساعت ۱۴ به تهیه کنندگی انسیه شمس‌اللهی پخش می‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا