رسانه‌ها تملق‌گویی نکنند اما در دام توطئه‌ها نیفتند



معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در ادامه سفرهای استانی و به‌مناسبت روز خبرنگار به استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. دیدار و تکریم خانواده شهدای عرصه رسانه و روزنامه‌نگاران از جمله برنامه‌های ویژه این سفرها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، سفرهای استانی فرشاد مهدی‌پور و مدیران این معاونت در عمل به تعهدات رئیس‌جمهوری، تدابیر دولت مردمی و تکلیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهتمام به تکریم روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در این مدت انجام گرفته است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی چهارشنبه، ۱۸ مرداد با سفر به استان گلستان در جمع اصحاب رسانه حضور پیدا کرد و همچنین در اجرای بهتر سیاست‌های حمایتی رسانه‌ای با فعالان و اصحاب رسانه استان گلستان دیدار کرد.

بر این اساس، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در گرگان، گفت: رسانه‌ها در سپهر عمومی کشور از عناصر اصلی شکل‌گیری افکار عمومی و سرمایه‌های اجتماعی هستند.

آیین گرامیداشت روز خبرنگار و معرفی برگزیدگان جشنواره خانه مطبوعات گلستان، با حضور فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی محمد زنگانه استاندار گلستان، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل و مسئولان استانی و شهرستانی و اهالی رسانه در شامگاه چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: جنگ ترکیبی که علیه جمهوری اسلامی ایران در این‌ سال‌ها به‌ویژه چندماه اخیر در ابعاد مختلف امنیتی، اقتصادی و روانی شکل گرفته است، علیه هیچ کشور دیگری سابقه ندارد.

وی افزود: در این مواجهه تاریخی اهالی رسانه موظف به نقش‌آفرینی هستند و رکن اول در این امر امیدآفرینی است. البته این به معنای نادیده گرفتن شکاف‌ها یا تملق‌گویی نیست بلکه به معنای نشان دادن واقعیت‌ها و در دام دسیسه‌ها و توطئه‌ها نیفتادن است.

مهدی‌پور بیان کرد: حتما رسانه‌ها مسائل و مشکلاتی دارند اما روزی که قبول کردیم وارد این حوزه شویم مکلف هستیم برای آگاهی مردم اقدام کنیم. یک تصویر قوی در این سال‌ها از ایران در عرصه خارجی شکل گرفته که دشمنان تلاش کردند آن را زیر سوال ببرند. در عصر حاکمیت فضای مجازی، قواعد به‌هم ریخته است و همه ما توانایی تولید، توزیع و انتشار اطلاعات را داریم. 

وی گفت: استان گلستان در حوزه‌های محیط زیستی، تفاوت‌های مذهبی و مسافرپذیر بودن، ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند تبدیل به فرصت‌هایی بزرگ برای استان شود. از استاندار می‌خواهیم سهمی از رشد گردشگری به‌ویژه گردشگری خارجی را به رسانه‌ها اختصاص دهد.

مهدی‌پور ادامه داد: انسجام و وحدت مانع از بی‌اثری یک دستگاه می‌شود و می‌تواند به ما کمک کند. موضوع دیگر قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات است که مخاطب اصلی آن رسانه‌ها هستند.

وی افزود: در حدود ۲۰ ماه قبل رسانه‌ها، کاغذی نداشتند اما با همت و پیگیری رئیس‌جمهور توانستیم حمایت حداقلی از نشریات مکتوب داشته باشیم. پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها که مشمول آگهی دولتی نمی‌شدند مشکلات‌شان پیگیری و رفع شد. میزان آگهی‌های دولتی نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر بیشتر شده است.

تلاش کنیم شهید دست‌نیافتنی نشود

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با خانواده شهید سیدمحمد طاهر طاهری در گرگان هم گفت: دشمن تمام توانش را به‌کار بسته که ما دچار غفلت و فراموشی شده و از ارزش های خود دور شویم و در روزمرگی ها نقش پررنگ و اثر گذار شهدا و ایثاگران را فراموش کنیم.

فرشاد مهدی پور در سفر به استان گلستان با همراهی محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای خانه مطبوعات و اهالی  رسانه، به دیدار خانواده شهید روحانی سیدمحمدطاهر طاهری گرگانی رفت و به مقام شامخ آن شهید والا مقام ادای احترام کرد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با اشاره به بخشی از سخنان شهید آوینی که مبادا روزمرگی ها ما را دچار غفلت کند و در برابر وظیفه ای که در قبال شهدا داریم غفلت کنیم، گفت: غفلت وقتی صورت می گیرد که ما از توانایی ها و ظرفیت ها و کارهایی که می توانیم در حوزه رسانه انجام دهیم غافل شویم.

فرشاد مهدی پور افزود: همچنین نباید فراموش و غفلت کنیم که برای مردمی کار و  حرف می زنیم که شهدا از دل همین مردم بیرون آمدند و برای کیان ایران اسلامی در برابر دشمن جنگیدند و به شهادت رسیدند.

وی سپس به فرازی از سخنان رهبری درباره حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: حضرت آقا فرمودند که حاج قاسم را جوری به مردم نشان ندهید که آن ها گمان کنند که دست نیافتی است، شهدا دست یافتنی هستند و آن ها از دل همین مردم آمدند.

مهدی پور ادامه داد: باید تلاش کنیم شهید دست نیافتنی نشود و در میان مردم همچنان این ایمان و باور و قوت قلب باشد که رسیدن به چنین جایگاهی دست یافتنی است و از طرفی دیگر مسئولیت دارند.

وی افزود: همچنین نباید فراموش کنیم که شهدا چگونه تاریخ ایران اسلامی را تغییر دادند . حدود ۴۵ سال است به برکت وجودی آن ها یک ریل جدید در ایران و منطقه و کل دنیا به وجود آمده و نباید این مهم را فراموش کنیم و باید مرتبا یادآوری کنیم .

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر غفلت و فراموش کنیم و در تبیین به مردم کم کاری کنیم، ممکن است در گذر زمان برکت وجودی و تاثیر گذاری آن ها به بوته فراموش سپرده شود؛ چیزی که دشمن تمام تلاشش برای رسیدن به این نقطه است.

وی ادامه داد: دشمن تمام توانش را بکار بسته که ما دچار غفلت و فراموشی شده و از ارزش های خود دور شویم و در روزمرگی ها نقش پررنگ و اثر گذار شهدا  و ایثاگران را فراموش کنیم.

مهدی پور اظهار کرد: همه ما برای زنده نگه داشتن تمام این ارزش ها وظیفه داریم و برای ما اهالی رسانه حضور بر مزار و دیدار با خانواده معزز شهدا بی شک یک فرصت و یک تذکر است تا دچار غفلت و فراموشی نشویم.

در پایان این دیدار به رسم ادب و تکریم لوح و هدیه ای فرهنگی به خانواده معزز این شهید والا مقام اهدا شد.

مهدی‌پور امروز پنجشنبه، ۱۹ مرداد هم به آذربایجان شرقی و شهر تبریز سفر می‌کند و در برنامه‌ مشابه با روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه این استان و نیز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار، پیرامون مهم‌ترین و تازه‌ترین وضعیت رسانه‌های این استان به گفت گو و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

او همچنین در دیدار با مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی آذربایجان شرقی به بررسی چالش‌ها و مسائل حوزه تبلیغات استانی می‌پردازد.

معاون مطبوعاتی روز شنبه، ۲۱ مرداد ماه نیز به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند و در جمع فعالان رسانه و روزنامه‌نگاران استانی و مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی حاضر می‌شود.

دیدار و گفت و گو با استاندار و مسئولان استانی و نماینده ولی فقیه در کهگیلوبه و بویراحمد نیز ازجمله برنامه‌های مهدی‌پور در این سفر خواهد بود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا