آغاز به کار انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه استان همدان


ایسنا/همدان رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه استان همدان با اشاره به اجرای ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و آیین‌نامه انجمن‌های صنفی گفت: این انجمن به‌منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه هستند، با هدف ارتقاء سطح علمی و کیفی رسانه‌ها، برطرف کردن مشکلات و تسهیل امور اعضای خود در استان همدان تشکیل شده است.

مسعود پورصالحی افزود: این انجمن که اعضای آن متشکل از مدیران رسانه مکتوب و یا سرپرستی روزنامه، هفته‌نامه، دوهفته‌نامه، ماهنامه، دوماهنامه و فصل‌نامه، مدیران رسانه‌های غیر مکتوب شامل خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و دیگر مجموعه‌هایی که دارای فعالیت صوتی و تصویری بوده مانند باشگاه خبرنگاران که در فضای مجازی مجوز از نهادهای معتبر و قانونی دارد، تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب استان مسائل اقتصادی آن‌ها بوده است، اضافه کرد: اغلب به‌علت وجود همین مشکل رسانه‌ها تعطیل و یا فعالیت آنها مختل شده است.

پورصالحی ادامه داد:‌ بر این اساس مدیران رسانه برای تهیه حقوق خبرنگاران و مجموعه تحت مدیریت خود، پرداخت هزینه‌های چاپ، توزیع، اجاره محل کار و مواردی از این دست، با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند و گاهی به‌علت همین مشکلات از اصل رسالت حرفه‌ای خود فاصله می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این مشکلات در نهایت منجر به وابستگی رسانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی شده و باعث می‌شود وظیفه ذاتی و حرفه‌ای خود را فراموش کنند درحالیکه قلم آن‌قدر مقدس است که نباید آن را فروخت و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در مسیر حق و حقیقت حرکت کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به معیشت خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌عنوان یک امر ضروری و نگاه به حرفه خبرنگاری به‌عنوان یک شغل گفت: به طور قطع با توجه به شرایط موجود خبرنگار نمی‌تواند به وظیفه ذاتی خود آن‌طور که شایسته است، عمل کند و وابستگی‌های موجود باعث انحراف خبرنگاران می‌شود، حال آن که هنگام قلم زدن باید عدالت‌ورزی و انصاف سرلوحه کار خبرنگاران قرار گرفته و از غرض‌ورزی و وادادگی دوری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه استان همدان در ادامه تأکید کرد: با توجه به مشکلات ذکرشده این انجمن بر آن است که برای استیفای حقوق و خواسته‌های مشروع و قانونی اعضا، از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به‌منظور نیل به اهداف انجمن، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌ها و تأمین نیازهای صنفی، سرمایه‌گذاری، آموزش، توسعه و گسترش فعالیت‌ها و کوشش در ارتقاء بهره‌وری منابع گام بردارد.

وی در بیان اهداف انجمن اضافه کرد: استفاده از نوآوری‌های آموزش، فناوری رسانه‌ای و ایجاد استارت‌آپ‌های رسانه‌ای برای بهبود کیفیت تولید، بررسی شناخت و استقرار روش‌های نوین، کنترل کیفیت و کوشش برای هماهنگی در امور آموزش، ارتقاء مهارت و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط از اهداف این انجمن به‌شمار می‌رود.

پورصالحی یادآور شد: شرکت در مذاکرات حرفه‌ای با سایر سازمان‌های کارفرمایی ذی‌ربط مشمول قانون و انعقاد پیمان‌های دسته‌جمعی با سازمان‌های کارگری و همکاری در جهت تأسیس، تقویت و گسترش و ایجاد شرکت‌های تعاونی (اعتبار، مصرف، مسکن، تجارت، سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز) و صندوق تعاون کانون و فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی، تجاری، سرمایه‌گذاری، فرهنگی، ساخت‌وساز و سایر به‌منظور برخورداری اعضا از تسهیلات بیشتر و کوشش در تشکیل باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی با رعایت مقررات قانونی برای برخورداری اعضا از امکانات آن نیز از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این انجمن تعریف شده است.

وی به انجام قرارداد تجاری، مالی و بازرگانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و استارت‌آپ با اشخاص حقیقی و حقوقی یا گرفتن نمایندگی و انجام هرگونه عملیات مالی و اقتصادی و تجاری در هر زمینه‌ای در راستای تأمین نیازهای اعضای انجمن و مدیران رسانه و خبرنگاران و کلیه اعضا و کارمندان زیر پوشش نشریات و رسانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌هایی است که انجمن تلاش خود را برای پیاده کردن آن‌ها به‌کار خواهد بست تا در نهایت به تثبیت جایگاه واقعی رسانه‌ها در جامعه و استان منجر شود.

پورصالحی با بیان اینکه این نهاد صنفی خواستار آن است که صنعت رسانه از بالاترین کیفیت برخوردار شده و در سطح استانداردهای جهانی قرار گیرد، اعلام کرد: تمام تلاش ما در این انجمن نیل به اهداف صنفی خود از طریق توان اجرایی و پتانسیل اعضا خواهد بود.

وی بیان کرد: این انجمن درنظر دارد تا با ایجاد پُل ارتباطی با دیگر سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و صنفی ضمن ارائه خدمات رسانه‌ای از ظرفیت‌های آنها در جهت بهبود و تسهیل امور رسانه بهره‌مند شده و با ارتقاء سطح علمی اصحاب رسانه و تربیت نیروی متخصص ضمن ایجاد مراکز علمی- آموزشی و استفاده بهینه از ظرفیت رسانه‌های کشور، امکان تبادل دستاوردهای علمی و تجربی با رسانه‌های منطقه را فراهم کند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه استان همدان مطرح کرد: انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه استان همدان از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و بدون شک با عزمی راسخ در جهت رفع مشکلات اصحاب رسانه با محوریت مدیران رسانه‌ها در همدان تلاش خواهد کرد.

پورصالحی بیان کرد: ارتقاء کیفی خدمات، ورود به مشکلات اقتصادی کارفرمایی و حل‌وفصل آن‌ها،‌ هموار کردن مسیر فعالیت مطبوعاتی، دفاع از حقوق صنفی، امنیت شغلی و ارتقاء سطح مهارت‌های شغلی از مهمترین محورهای فعالیت انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات همدان است.

وی بر رعایت اخلاق کاری، صیانت از حقوق اعضا و پرهیز از حاشیه‌ها نیز تأکید کرد و گفت: طی هفته جاری و پس از نهایی شدن تصمیمات هیئت‌مدیره شرایط عضویت در انجمن اعلام و پذیرش اعضای جدید آغاز خواهد شد ضمن اینکه این انجمن در تقابل با هیچ نهاد صنفی نبوده و صرفاً برای هم‌افزایی با سایر نهادهای موجود فعالیت خواهد کرد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه استان همدان در پایان با ذکر نام و مسئولیت اعضای هیئت‌مدیره سخنان خود را به پایان برد: مسعود پورصالحی رئیس هیئت‌مدیره، زهره پوروهابی نایب‌رئیس، مسعود جواندل خزانه‌دار، احسان مطهری، محمدرضا بیاناتی، حمدالله چاروسایی و علیرضا معتمدزاده به‌عنوان اعضا، خسرو نوروزی علی‌البدل، مهدی کاشی دبیر و حمید سپهری بازرس این انجمن هستند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا