مرضیه دباغ، طاهره صفارزاده و ایران درودی در یک مجله


مجله «فکرآورد» که به تازگی وارد فضای نشریات شده است، در دومین شماره انتشار خود، در پرونده ویژه‌ای به وضعیت زنان در ایران معاصر پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، دومین شماره ماهنامه علوم انسانی گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان «فکرآورد»، در پرونده ویژه‌ای با عنوان «ایراندخت» به وضعیت زنان در ایران معاصر پرداخته است. در توضیح این مطلب آمده است: «برای دختران ایرانی که وطن همچون مادر آنهاست.»

همچنین بر روی جلد این ماهنامه تصاویری از چهار زن فقید ایرانی شامل طاهره صفارزاده (شاعر، پژوهشگر و مترجم)، طوبی کرمانی (دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و استاد فلسفه‌)، مرضیه حدیدچی دباغ (از مبارزان علیه رژیم پهلوی) و ایران درودی (هنرمند نقاش) طراحی شده است.

پرونده‌هایی با عنوان: «سال دو چهره» (تأملاتی درباره سالی که گذشت)، «فانتزی‌زدایی از زندگی ایرانی» (نگاهی به فراسوی «زندگی نرمال») و «درباره آن تاریخ شکوهمند» (روایتی نو از مبدأ تاریخ بیداری ایرانیان) از جمله دیگر موضوعاتی است که در شماره جدید فکرآورد به آن‌ها پرداخته شده است.

در بخشی از مجله نیز به بازخوانی دومین روزنامه زنان در عصر قاجار پرداخته شده، با تصویری از مریم عمید، ملقب به مزین‌السلطنه، صاحب امتیاز و مدیر مسؤل روزنامه شکوفه.

شماره اردیبهشت ۱۴۰۲ این مجله با آثار و گفتارهایی از طیبه میرزااسکندری، علی سرزعیم، یعقوب توکلی، توران ولی مراد، سمیه خراسانی، سمیه حسنی‌حلم، سپیده میرمجیدی، علی کاکادزفولی، املیا جنتلمن، کریس جونز و گریگوری ایساکسون به عرصه مطبوعات وارد شده است.

صاحب‌امتیاز ماهنامه فکرآورد شرکت پیام‌آوران و مدیرمسئول این نشریه محمدجواد اخوان است و سردبیری آن را جعفر حسن‌خانی برعهده دارد.

توزیع این مجله به شکل ارسال پستی، فروش نسخه الکترونیک و فروش در کتابفروشی‌های معتبر خواهد بود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا