چرا تیزرهای «مستطیل قرمز » درست پخش نمی شود؟



حسین صیدخانی می‌گوید از بازرگانی صداوسیما گله‌مند است چرا که در ابتدا برای فیلم « مستطیل قرمز» تعداد زیادی تیزر مصوب کرد اما حالا گفته است تنها یازده تا دوازده تیزر می‌تواند به این اثر اختصاص دهد و آن را در ساعت‌ها و از شبکه‌هایی مانند مستند و نمایش پخش می‌کند که برای ما کارایی ندارد.

حسین صیدخانی یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «مستطیل قرمز»که از چهارم اسفندماه در سینماهای منتخب سراسر کشور روی پرده رفته است، در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه شاید بتوان گفت این فیلم مستقل‌ ترین اثر در ژانر دفاع مقدس تا این لحظه است، اظهار کرد:هنگام ساخت این اثر هیچ ارگان یا نهادی از فیلم حمایت نکرد و «مستطیل قرمز» کاملا با هزینه شخصی ساخته شده است ، اگرچه در این راه مردم در کنار ما بودند و بسیار کمک کردند.

وی ادامه داد: ساخت یک فیلم سینمایی در منطقه‌ چوار ایلام کار ساده‌ای نیست و «مستطیل قرمز»اولین فیلم ساخته شده درباره  تجربه مردم این منطقه ، از جنگ است.

یکی از کارگردانان «مستطیل قرمز» درباره چالش‌های ساخت این فیلم سینمایی اظهار کرد: متاسفانه پس از۴۰جلسه کار مجبور به توقف فیلمبرداری شدیم چراکه در میانه راه مشکلات مالی برایمان به وجود آمد و تنها به دنبال راه چاره‌ای برای مدیریت شرایط ایجادشده، بودیم اما به هر جایی که مراجعه ‌کردیم به ‌ما گفتند که ساخت این فیلم سینمایی در اولویت‌شان نیست در حالی که استان ایلام یکی از استان‌هایی است که در جنگ بیشترین صدمه را دیده است و مردم ایلام بعد از سی و پنج سال همچنان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

صیدخانی افزود: چگونه پرداختن به مسایلی از جمله بمباران زمین فوتبال چوار در اولویت نهادها و سازمان‌ها نیست در حالی که مدتی پیش پای عده‌ای از  بچه‌های منطقه دهلران روی مین می‌رود و متاسفانه قطع می‌شود. چگونه می‌توان گفت که این مساله در اولویت نیست؟ مگر مردم ایلام چه فرقی با مردم سایر مناطق دارند؟

یکی از کارگردانان«مستطیل قرمز»تاکید کرد: من معتقدم متولیان فرهنگی و وزارت ارشاد باید از اینگونه فیلم‌ها حمایت کنند. همچنین لازم می‌دانم از مقام معظم رهبری تشکر ‌کنم چراکه بیانات ایشان باعث شد توجه‌ها به فیلم «مستطیل قرمز» بیشتر شود و بتوانیم این فیلم را اکران کنیم. البته همانطور که در ساخت این فیلم هم مظلوم بودیم در اکران آن هم مظلوم واقع شدیم.

صیدخانی ضمن گلایه ازبازرگانی صداوسیما برای پخش نکردن تیزرهای «مستطیل قرمز» گفت: ما از بازرگانی صداوسیما گله‌مند هستیم چرا که در ابتدا برای این فیلم تعداد زیادی تیزر مصوب کرد اما حالا گفته است تنها یازده تا دوازده تیزر می‌تواند به این اثر اختصاص دهد و آن را در ساعت‌ها و از شبکه‌هایی مانند مستند و نمایش پخش می‌کند، که برای ما کارایی ندارد.

وی ادامه داد: مگر صداوسیما متولی فرهنگ و هنر کشور ما نیست؟ پس چرا دوستان در بازرگانی صداوسیما اینگونه عمل می‌کنند؟ دوستان وقتی زمان و شبکه پخش تیزرهای فیلم را اعلام کردند به آن‌ها گفتم که پخش تیزر «مستطیل قرمز» در شبکه‌ها و ساعت‌های مدنظر شما به درد ما نمی‌خورد. در نهایت باید بگویم ما از این کار منصرف شدیم.

یکی از کارگردانان «مستطیل قرمز» تاکید کرد: از نظر من متولیان فرهنگی و هنری کشور در برخی مواقع باید از خودگذشتگی داشته باشند وحداقل به حرمت بیانات مقام معظم رهبری و خون شهدا زمانی مناسب برای پخش تیزر «مستطیل قرمز» از تلویزیون اختصاص می‌دادند.

صیدخانی در پایان خاطرنشان کرد: جالب است که تیزر فیلم‌کارگردانان سفارشی بدون پرداخت حتی یک ریال به راحتی در صداوسیما پخش می‌شود در حالیکه تیزر فیلم ما که به معرفی شهدای زمین فوتبال چوار می‌پردازد و موضوع آن مورد تاکید مسئولان است ،از تلویزیون پخش نشده است.

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا