روابط عمومی‌ها در راستای رفع کاستی‌های دستگاه خود تلاش کنند



 به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سعید ناجی شامگاه دوشنبه در نخستین نشست استانی انجمن روابط عمومی ایران به میزبانی سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان بابیان اینکه روابط عمومی باید از اوضاع سیاسی اجتماعی کشور شناخت کافی داشته باشد و در کنار آن در راستای رفع کاستی‌های سازمان مربوطه خود تلاش کند، ابراز داشت: نقش آگاهی مردم در توسعه نکته اساسی است که باید بتوانیم با کمک افرادی که عهده‌دار روابط عمومی هستند این تأثیرگذاری را افزایش دهیم.

وی افزود: گاهی اوقات روابط عمومی‌ها به‌عنوان گزارش‌گر اقدامات یک دستگاه دیده می‌شوند که متأسفانه این موضوع پایین‌ترین شان برای مسئول روابط عمومی است که مسئولان باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند.

لزوم طلب روابط مسئولانه از روابط عمومی‌ها

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان بابیان اینکه مسئولیت اصلی در حوزه اجرا و نقش‌پذیری در جامعه متوجه ما است، ابراز داشت: باید بتوانیم تنظیم روابط مسئولانه دستگاه‌ها و جامعه را از روابط عمومی‌ها طلب کنیم.

ناجی در ادامه تصریح کرد: شرایط باید به‌گونه‌ای مهیا شود تا بتوانیم نقش روابط عمومی‌ها را گسترش داده و عمق بخشیم بنابراین برای رسیدن به این مقصود باید روابط عمومی‌ها در کنار همه مهارت‌های فنی بتوانند جایگاه خودشان را در جامعه و اجتماع جانمایی و … مشخص کند که اگر این جانمایی درست اتفاق نیفتد حتماً تأثیرات آن را به نحوی در جامعه خواهد گذاشت.

وی افزود: اگر فلسفه ایجاد دولت را ندانیم نمی‌توانیم نقش ارتباط با مردم را درست ترسیم و جانمایی کنیم بنابراین نیازمند شناخت وضعیت آن جامعه در وهله نخست هستیم که این از گذر کانال پیوند با روابط عمومی عبور می‌کند لذا اگر روابط عمومی‌ها این اشرافیت را ایجاد کنند قطعاً در انجام‌وظیفه خود عملکرد مؤثرتری را خواهند داشت.

روابط عمومی در کنار مدیران دیده شوند

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه روابط عمومی‌ها در ساختار سازمانی در کنار مدیران دیده می‌شوند، ابراز داشت: این نه‌فقط از جانمایی اتاق‌ها و فضاهای اداری، بلکه به‌واسطه ارتباط نزدیکی است که باید این دو باید با یکدیگر داشته باشند تا با شکل‌گیری نگاه مشترک بتوانند محصول خودش یعنی خدمات مؤثر به مردم را ارائه کند.

ناجی در ادامه تصریح کرد: امروزه روابط عمومی در سطح بین‌الملل و حوزه‌های کوچک‌ پیچیده‌تر از گذشته است و به‌سادگی نمی‌توان با حل مسئله موضوع را رفع رجوع کرد و باید مجموعه‌ای از مسائل را در پیوند با یکدیگر قرارداد و آن را حلاجی کرد.

وی افزود: روابط عمومی‌ها باید خود را منطبق با سرعت تحولات کنند که امروزه بسیاری از کارشناسان را در حوزه‌های مختلف دچار آشفتگی می‌کند اگر جلوتر از مسئله حرکت نکنند نمی‌توانند خدمات خود را به‌درستی ارائه کنند.

تحولات روز مد نظر روابط عمومی‌ها باشد

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه جامعه‌ در حال پیشرفت دارای اهداف ایدئولوژیک بلند است، ابراز داشت: این بسیار مهم است که در چه فضایی در حال خدمت هستیم و با توجه به شرایط برنامه های لازم را اتخاذ و تدبیر کنیم.

ناجی ضمن بیان اینکه سو تدبیرها مشکلاتی را متوجه جامعه کرده است، تصریح کرد: در مواجه با تحریم‌ها و تهدید به جنگ قرار داریم و جامعه درگیر این مسائل است که نمی‌توان از آن فرار کرد.

وی افزود: در حوزه کودکان و جوانان دچار نوعی بلاتکلیفی هستیم که نمی‌توان با پاسخ‌های قدیمی جواب آن‌ها را داد و با موضوعاتی نظیر سرمایه‌های اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی و آسیب‌های اجتماعی مواجهیم که باید به آن‌ها توجه کرد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا