در سفر معاون مطبوعاتی به استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان و کهکیلویه و بویر احمد چه گذشت؟


معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه سفرهای استانی و به‌مناسبت روز خبرنگار روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه (18، 19 و 21 مردادماه) در سفر به استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی و کهکیلویه و بویراحمد، ضمن دیدار با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای، مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و تکریم خانواده شهدای عرصه رسانه، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در شهرهای گرگان، تبریز و یاسوج حضور یافت.

 به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز 4 شنبه وارد گرگان شد و ضمن حضور در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه این استان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، با فعالان و اصحاب رسانه استان گلستان دیدار و گفتگو کرد.

معاون مطبوعاتی در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم تلاش رسانه‌های این استان در حفظ  و تقویت همدلی و انسجام اجتماعی گفت: استان گلستان می‌تواند در وحدت ملی نمونه ویژه‌ای از هم‌گرایی در عصر جنگ ترکیبی وسیع را رقم بزند.

معاون مطبوعاتی در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم تلاش رسانه‌های این استان در حفظ  و تقویت همدلی و انسجام اجتماعی گفت: استان گلستان می‌تواند در وحدت ملی نمونه ویژه‌ای از هم‌گرایی در عصر جنگ ترکیبی وسیع را رقم بزند.

فرشاد مهدی‌پور همچنین در این سفر با همراهی محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای

 خانه مطبوعات و اهالی رسانه، به دیدار خانواده شهید روحانی سیدمحمدطاهر طاهری گرگانی رفت و به مقام شامخ آن شهید والا مقام ادای احترام کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در این دیدار با اشاره به بخشی از سخنان شهید آوینی که مبادا روزمرگی‌ها ما را دچار غفلت کند و در برابر وظیفه ای که در قبال شهدا داریم غفلت کنیم، گفت: غفلت وقتی صورت می‌گیرد که ما از توانایی‌ها و ظرفیت ها و کارهایی که می‌توانیم در حوزه رسانه انجام دهیم غافل شویم.

 در پایان این دیدار به رسم ادب و تکریم لوح و هدیه‌ای فرهنگی به خانواده معزز این شهید والا مقام اهدا شد.

مهدی‌پور همچنین روز پنجشنبه، ۱۹ مرداد به آذربایجان شرقی و شهر تبریز سفر کرد و در برنامه‌ مشابه با روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه این استان و نیز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار، پیرامون مهم‌ترین و تازه‌ترین وضعیت رسانه‌های این استان به گفت گو و تبادل‌نظر پرداخت.

حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای رسانه و همچنین نشست صمیمی مهدی‌پور با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به همراه رونمایی از فراخوان جشنواره رسانه‌ای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان و تجلیل از فعالیت‌های پژوهشی و رسانه‌ای ” محمد عزیزی‌راد ” ازجمله برنامه‌های معاون مطبوعاتی در تبریز بود.

مهدی‌پور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی همواره یکی از گرانیگاه‌های جریان رسانه‌ای کشور بوده است، از حرکت رسانه‌ای استان در مقیاس بین المللی و نقش‌آفرینی نسبت به کشور‌های همجوار استقبال کرد و گفت: انتظار داریم تا در رخداد‌هایی همچون اربعین و انتخابات مجلس شاهد نقش آفرینی بهینه فعالان رسانه‌ای استان باشیم

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی همچنین در دیدار با مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی آذربایجان شرقی به بررسی چالش‌ها و مسائل حوزه تبلیغات استانی پرداخت. مهدی‌پور در این دیدار گفت: در حال ایجاد مدلی مناسب برای رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی در سطح کشور هستیم.

فرشاد مهدی‌پور در ادامه سفرهای استانی خود روز شنبه 21 مردادماه برای حضور در آیین جشنواره خبر خوب وارد یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد شد.

وی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری ایرنا گفت: در شرایطی که کشور ما طی سال‌های گذشته دستاوردهای بزرگی داشته و در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم عده‌ای دنبال ضربه زدن هستند که در این راه مسیری جز جهاد تبیین نداریم.

معاون مطبوعاتی در این مراسم با اشاره به وظیفه اهالی رسانه در زمینه خبر خوب گفت: باید به جز بیان مشکلات به امید آفرینی پرداخته و کارهای انجام شده را تبیین کنیم و در مقابل اخبار خلاف واقع در جهاد تبیین مشارکت داشته باشیم.

او در ادامه افزود: رسانه‌های کشور باید مرجع فکری مردم باشند و این سخن که هیچ مسئله‌ای حل نمی‌شود را بیان نکنند چراکه مسئله هیچ وقت تمام نمی‌شود ولی می‌توان مسائل را حل کرد

مجموعه سفرهای استانی فرشاد مهدی‌پور و مدیران این معاونت بنابر تدابیر دولت مردمی و تکلیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهتمام به تکریم روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه انجام می‌پذیرد. مهدی‌پور و مدیران معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در 2 سال گذشته بیش از 50 بار به استان‌ها و شهرهای کشور سفر کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا